שאלה - טמוקסיפן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה - טמוקסיפן
    דינה
    27/03/2008

    מה בעצם עושה טמוקסיפן?
    רק הורס תאים סרטניים מקרוספקופיים ( במקרה ויש....נכון???)
    ואם אין ( נחשוב חיובי שאין...)אז...מה עוד עושה?

    ואם הפסקת טמוקסיפן (אחרי שנה-שנתיים ) גורמת להופעת גרורות???

    ולמה לאישה שכבר היה לה גידול סרטני ( מקומי ללא בלוטות מעורבות ) יש יותר סיכוי לפתח סרטן שד חדש מה שלאישה לא היתה חולה? רק בגלל הסיבה שאולי יש תאים מקרוסקופיים בגוף או קיימת עוד סיבה?
    להפך...אולי מי שעברה כימותרפיה הסיכוי לחזרת המחלה לא כ"כ גבוה?

    מדובר כמובן בגידול מקומי ללא בלוטות מעורבות.
    אז...בכל זאת חייבים לקחת טמוקסיפן כ"כ הרבה זמן?

    תודה לך מראש!
    לילה טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה - טמוקסיפן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טמוקסיפן

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    27/03/2008

    ידוע כי אחוז מסוים של נשים עם גידול יחסית קטן ללא טיפול משלים מחלתן חוזרת (מופיעות גרורות מרוחקות). לכן נותנים טיפול משלים כימותרפי וטיפול הורמונלי המוריד סיכון החזרה מפחית את הסיכון אך לא מעלים אותו לחלוטין. לטיפולים אלה יש כמובן תופעות לואי אך לאכאן המקום לתאר את כל הסיכונים. במחקרים הוכיחו כי טיפול הורמונלי מעל שנתיים עדיף. לשאלה מה קורה אם מפסיקים לא קורה כלום, אנחנו ממליצים על יותר בגלל הסיכון עדיין להופעת גרורותי ממליצה בכל זאת לשוחח עם רופא מאחר וכך כנראה תקבלי תשובות יותר מפוקסות לשאלותיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול הורמונלי - תודה לרופאה והמשך.

    מירי
    27/03/2008

    גם אם בלוטות נקיות והכל היה נקי בבדיקות....בכל זאת יכולות להיות גרורות מקרוסקופיות בגוף???
    זה קורה הרבה???
    אני צריכה לעשות CT ולבדוק זה או אין אפשרות לגלות???

    וטמוקסיפן עוצר גרורות...אז מה קשר לסרטן השד חדש...אם מדובר על גרורות מרוקחות....
    מה עוצר טמוקסיפן - גרורות או הופעת שרטן שד חדש???

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    28/03/2008

    נראה לי שקיבלת כבר תשובה לשאלות, כן גם ללא בלוטות נגועות יתכנו גרורות, איני יודעת פרטים על הגידול ואיני יכולה להגיד לגביך מה סיכון הגרורות אך יש באופן מאד כללי כ10-25% סכנה של חזרה ללא טיפול נוסף. כמובן יש מקרים שהסיכון נמוך יותר אם הגידול ממש קטן ולו מאפינים פתולוגיים מסוימים.אין דרך לגלות ממצאים מיקרוסקופיים אחרת לא הינו נותנים טיפול לכולם בנסיון למנוע חזרה. לא אכתוב כאן ספר רפואה אך לטמוקסיפן תפקיד במניעת התפתחות גרורות וגם מונע הופעת גידול חדש ללא קשר לגידול הראשון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו