גנטיקה הפוכה וטיפול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גנטיקה הפוכה וטיפול
    חיה
    04/04/2008

    שלום, שמי חיה ובשנת 2000 חליתי בסרטן שד. עברתי את כל הטיפולים הנידרשים: ניתוח כריתה,
    כימותרפיה, 5 שנים נטילת טמוקסיפן וכיום אני מטופלת בפמרה, וכמובן מעקב אונקולוגי.
    אגב את הניתוחים (גם שיחזור מיידי) עברתי בהדסה עין כרם. תודה לאל עד היום אני בסדר.
    כיום ניתגלה אצל אימי הקשישה גוש בשד אשר אובחן כסרטני. (אימי בת 86)
    הרופא החירוג לא הימליץ על ניתוח אלא על טיפול בטיפול אנטי הורמונלי.
    האונקולוגית רשמה לה טמוקסיפן ואימי החלה ליטול אותן .
    שאלותי: האם זה יתכן שאני חליתי במחלה לפני אימי?

    האם אפשרי לוותר על הניתוח המסובך שאינו מבטיח את הארכת תוכלת החיים של אימי?
    האם ישנן טיפולים אחרים שיכולים לעזור לאימי מלבד הניתוח המסוכן בגילה.

    נא תשובתכן תודה חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גנטיקה הפוכה וטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה וגיל

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    04/04/2008

    אין כנראה כל קשר בין הגידול שלך לגידול של אמך, לא כתבת אם עשית ברור גנטי ונמצא שאת נשאית , אני מניחה שאין לך נשאות לכל גנטיקה לסרטן , אם כך לכל אחד יש סיכוי של אחת מתשע נשים לחלות בסרטן בלי כל קשר לבני משפחה אחרים. גם במשפחות שיש נשאות לשינוי הגנטי אין סדר כרונולוגי עלך פי גיל להופעת המחלה, יש שינויים נוספים הגורמים להופעת המחלה, גורמים שלא תמיד ברורים. לגבי הניתוח איני מכירה את אמך ואיני יודעת אם אכן יש סיכון בניתוח, בסך הכל הניתוח לא מסובך ונשים עוברות אותו גם בגיל יותר מבוגר. אני מבינה שהחלה טיפול ניתן להמתין ולראות אם תגיב לטיפול אותו קיבלה ולהחליט בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו