מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בטיחות השימוש באובסטיןריתי28/03/2015
שלום,
אני בת 45 (ללא ילדים).
לפני 13 שנה חליתי בסרטן שד מוקדם. הגידול היה רגיש מאד לאסטרוגן. מאז נמצאת במעקב מסודר והכל תקין.
לאחר שחליתי, קיבלתי, בין השאר, גם טיפול מונע בזריקות זולדקס למשך 7 שנים, במהלכם לא קיבלתי מחזור. לאחר שהטיפול הסתיים חזר לי המחזור (בגיל 39), אך פסק שוב באופן טבעי לפני כשנה (פרימנופאוזה?).
לאחרונה, בעקבות בעיית יובש נרתיקי, דלקות וכאבים חזקים בזמן קיום יחסים (עד כדי דימום, כנראה גם בשל רירית דקה מאד), המליצה לי הגניקולוגית להשתמש במשחת אובסטין תוך נרתיקית.
בעלון לצרכן ראיתי שהשימוש בקרם המכיל אסטרוגן מהווה קונטראינדיקציה למי שחלתה בסרטן שד בעבר. מאחר שנבהלתי מהאזהרות, העדפתי להמנע וניסיתי לטפל בעזרת קרמים וג'לים למינהם (OTC ושאינם מכילים הורמונים), אך כמעט ולא הרגשתי אפקט או שינוי לטובה.
שאלתי היא, האם בכל זאת שימוש מקומי באובסטין הינו בטוח עבורי, כחולת סרטן שד לשעבר, ואם כן - מהי התקופה המירבית לשימוש שהיא גם אפקטיבית וגם מספיק בטוחה כדי להמנע מהגברת הסיכון לחזרת המחלה?
ההוראות בעלון מדברות על שימוש יומיומי במשך שבועיים ואז מעבר לפעמיים בשבוע למשך חודשיים-שלושה נוספים. - האם הוראות אלה תקפות גם למי שנמצאת בסיכון מוגבר, כי חלתה בעבר בסרטן שד?
- האם ברגע שאפסיק השימוש - יחזרו הסימפטומים?
- תוך כמה זמן אני אמורה להרגיש בשיפור לאחר התחלת השימוש במשחה?
הבנתי שבניגוד לג'לים ולובריקנטים למינהם - מלבד שיפור ביובש הוגינלי - משחת האובסטין יכולה לעזור גם במניעת דלקות חוזרות, החזרת האלסטיות והנפח ואף שיפור בחשק המיני שאבדו, ובכך לשפר משמעותית את חיי המין. האמנם?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטיחות השימוש באובסטין - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי20/04/2015אני לא גניקלוגית כך ששאלות גניקולוגיות כמה זמן ועד מתי ההשפעה איני יכולה לענות , באופן כללי אנחנו לא רוצים לפגוע באיכות החיים של המטופלות שלנו , לא תמיד יש תשובות חד משמעיות , אני מבינה שאת סובלת, את 13 שנה מאז האבחנה , אין ספרות המראה כי הטיפול שמיעצים לך אכן מסוכן ,או מעלה את הסיכון לחזרת המחלה. כמובן שאנחנו לא מעוניים לתת לחולות סרטן שד טיפול באסטרוגנים , הרופא שנתן לך את המשחה עשה את השיקולים , גם את צריכה לעשות את השיקול ,אם את בריאה וללא סימני מחלה אפשר להתיעץ גם עם הרופא האונקולוג שלך להעלות את חרדותיך ולשמוע גם את דעתו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

