חשד לשאת באולטרסאונד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לשאת באולטרסאונד
    לימור
    31/03/2015

    שלום,

    לפני כחצי שנה אימי עשתה בדיקת סיטי לצורך מעקב שגרתי בגין סרטן החולחלת ממנו סבלה לפני 6 שנים, לפי האונקולוגית שלה, המצב תקין ואין עדות לחזרה של המחלה אך בסיטי נמצא קשרית בשד השמאלי בגודל של כ 1 ס"מ ולכן האונקולוגית שלה הפנתה אותה לכירורג שד . בעקבות המלצתו, אימי בצעה אולטרסאונד שד, בה נצפה " גוש היפראקוגני מוגדר היטב בגודל 1 ס"מ על חצי ס"מ במראה סונוגרפי תקין, אין בלוטות מוגדלות".
    כהמשך מעקב, אימי בצעה לפני כשבוע ממוגרפיה ואולטרסאונד חוזר , פענוח ממוגרפיה:"נראה גוש אחד 13 מ"מ מרכזי, גבולות במבנה לובולארי סמיכות רקמה נמוכה חשוד לשאת, כמו כן נצפו הסתיידויות עדינות רבות מאורגנות בקבוצה אחת" פענוח אולטרסאונד: " נראה גוד סולידי בקוטר 11 מ"מ , בשעה 11 כ 3 ס"מ מהפטמה, סונוגרפי חשוד, הממצא מתאים לממצא הממוגרפי, לא הודגמו בלוטות בבית השחי"

    שאלותי הן איך לאחר חצי שנה הגוש נראה באותו גודל ובאולטרסאונד הראשון נראה שפיר וכעת חשד לשאת? אמי הופנתה לביופסיה אבל האם בכל מקרה כבר לא כדאי להוציא את כל הגוש ללא קשר לממצא הביופסיה?
    לתשובתכן אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לשאת באולטרסאונד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לשאת באולטרסאונד - תגובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    01/04/2015

    על איך אני לא יכולה לענות , מאחר ואני לא רנטגנולוגית ואיני רואה את ההדמיות . לא מויאים את הגוש ללא ביופסיה. צריך לעשות ביופסיה עדיין הממצא יכול להית שפיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו