פענוח ביפסיית שד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח ביפסיית שד
    שלי
    15/05/2008

    שלום רב.
    אני שמחתי לראות שישנו פורום כזה ומודה לכם מכל הלב.
    לאמי בת 50 גילו סרטן שד ( ללא רקע משפחתי בכלל). תשובת הביופסייה: התקבלו בפורמלין בצנצנת מסוnנתLEFT 14.5 : ארבעה קטעי רקמה גליליים. הגדול באורך של 1.3 ס"מ.
    ראה אבחנה פתולוגית: mucinous carcinoma
    הייתי רוצה לברר: 1. מהו גודל של הגיגול? 2. באיזה שלב של מחלה אמא נמצאת? מה הם סיכויי החלמה במקרה זה? 3. מהו טיפול המקובל במקרה הנייל? 4. אני כרגע בת 30 מתי אני אמורה להתחיל להיבדק והאם כדאי שאבצע בדיקה גנטית?
    תודה וסליחה על שאלה ארוכה.
    מחכה לתשובתכם בהקדם האפשרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח ביפסיית שד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה

    ד''ר תניר אלוייס
    15/05/2008

    שלום נטלי,
    אני מבינה שיש בידיך לעת עתה רק תשובת הביופסיה, וממנה אי אפשר לדעת לא מה גודל הגידול ולא מהו השלב.
    באופן כללי הטיפול בסרטן השד כולל שילוב של ניתוח ו/או הקרנות ו/או כימוטרפיה ו/או טיפולים הורמונליים וביולוגיים לפי הצורך, כאשר לכל חולה "תופרים" את הטיפולים המתאימים לה ואת סדר הטיפולים לפי מצבה.
    השלב הבא צריך חהיות פניה לרופא מומחה - כירורג או אונקולוג - כדי להחליט מהו הטיפול המתאים.
    רופא גם יוכל לומר לכן אם יש צורך בייעוץ גנטי במקרה הזה: בעיוקרון צריך קודם לבדוק את מי שחלתה, ורק אם אצלה יש בעיה גנטית מומלץ לבדוק גם קרובות משפחה בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    15/05/2008

    ברצוני להדגיש כי הפורום אינו ממלא מקום של רופא אשר לפניו כל הממצאים . כפי שבודאי כבר שמת לב בפורום התשובות כלליות. לגבי אמך יש רק ביופסיה ראשונית ואין לי כלל אינפורמציה על גודל הגידול כי לא כתוב. ללא ממוגרפיה או הדמיה אחרת ולפני הניתוח גודל לא ניתן לתת.כמובן שאיני יודעת את שלב המחלה עדיין. אני מקוה כי אמך בשלב מוקדם ואז סיכויי החלמתה טובים מאד.איני יכולה לענות לגבי הברור הגנטי מאחר וחאיני יודעת פרטים רבים לגבי משפחתך לכן רצוי לשאול את כל השאלות את הרופא אשר הממצאים כולם לפניו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו