כניסה להריון בגיל מאוחר וסרטן השד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כניסה להריון בגיל מאוחר וסרטן השד
    יעל
    09/10/2007

    שלום
    הבנתי שאם נכנסים להריון בגיל מאוחר הסיכוי לסרטן השד גדל כי אז הגוף חשוף יותר זמן להורמוניםם , בהריון רמת ההורמונים פחותה ולכן הגוף כאילו " יותר מוגן" ב 9 חודשים האלה
    אם זה נכון..אז
    גם אישה שנכנסה להריון בגיל צעיר ואחכ לא הביאה עוד ילדים גם חשופה להורמנים בשאר שנותיה

    האם ככל שעושים יותר ילדים הסיכון נמוך יותר?

    האם זה נכון לומר ש...
    רמת ההורמונים משתנה עם הגיל - היא הולכת ופוחתת והמשמעות של הריון בגיל צעיר היא מיסוך של רמת הורמונים גבוהה יותר מאשר מיסוך של רמת הורמונים נמוכה בהריון בגיל מבוגר ..האמנם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמונים

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    09/10/2007

    התשובה הרבה יותר מסובכת ומורכבת . מספר לידות אינו הגנה מפני סרטן שד, נכון שמחזורי וסת רבים ללא הריון חושפים יותר להורמונים מסוג מסוים אשר מעלים במידת מה את הסיכוי לסרטן, אולם.. גיל מעל 60 הינו סיכון להופעת סרטן שד ולא בגיל צעיר יש הרבה גורמים נוספים אשר חלקם לא ידוע. לא רק הורמונים גורמים לסרטן שד , גם גברים יכולים לחלות בסרטן שד , יש גורמים גנטיים וגורמים סביבתיים. נשים רבות הרו בגיל צעיר וילדו הרבה ילדים ולצערנו חולות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו