מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה דחופה לרופאים - תשובה פתלוגיתדינה18/10/2007
שלום רב!
אני אחרי ניתוח למפקטומי בתשובה פתלוגית היה כתוב:
גבולות של הגידול שהוצא נקיים.
בבדיקה מאקרוסקופית:
כתוב שמרחק הכי קרוב במקום מהגידל - 0,5 ס"מ
אבל בבדיקה מיקרוסקופית כתוב:
one surgical margin of the specimen in distance 0,5 mm
SURGIAL MARGINS OF THE SPECIMEN ARE NOT INVOLVED BY THE TUMOR.
אז...במיקרוסקופי ראו שהמרחק הוא במ"מ...., אבל ויזואלי היה ב- ס"מ...
( רק...מעניין שיצא ממש אותו מספר - 0,5...)
אז...הכירורג ( שהוא גם אונקולוג ) ממליץ לעשות ניתוח תיקון קטן...קצת להרחיב את השוליים במקום הזה....
האם זה באמת צריך לעשות - ללכת לניתוח נוסף?
מה חושבים אונקולוגים על המרקח של 0,5 מ"מ???
באם בכל זאת...ישלחו אותי לניתוח נוסף ( אם עכשיו אסרב...)???
או שחייבים לעשות זה לבטחון? ומה הסכנה של המרחק של 0,5 מ"מ ( אם שוליים נקיים! )
אני ממש בבילבול....מה את תוכלי להמליץ לפי הנסיון שלכם?
אני גם לפני הקרנות....אולי לא צריך ניתוח נוסף???
תודה לכם מראש!!!
מאוד חושב לי...כי אני אמורה להחליט על ניתוח נוסף עכשיו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתולוגיה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי18/10/2007בהחלט יתכן שהממצאים בפתולוגיה מיקרוסקופיה שונה ממה שנראה בעין. למען הסר ספק עקב הגודל רצוי לשאול את הפתולוג הבודק האם המספרים אכן כך הם. לגבי הניתוח להרחבה, זה המקובל אנו רוצים שטח נקי של מספר מ"מ , כמובן שההקרנה מטרתה להרוס תאים אם נותרו, אבל יש יותר סכנה לחזר אם השוליים לא נקיים. רצוי לשוחח שוב עם אונקולוג ולא רק עם הכירורג , אף אחד לא מכריח לעבור ניתוח , אם לא תרצי לא יכריחו כמובן. צריך רק להבין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך, אבל השוליים נקיים
מירי18/10/2007רק הרווח קטן מידי....
ממש מצער אותי ניתוח נוסף...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

