שאלה דחופה לרופאים - תשובה פתלוגית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה דחופה לרופאים - תשובה פתלוגית
    דינה
    18/10/2007

    שלום רב!
    אני אחרי ניתוח למפקטומי בתשובה פתלוגית היה כתוב:

    גבולות של הגידול שהוצא נקיים.

    בבדיקה מאקרוסקופית:
    כתוב שמרחק הכי קרוב במקום מהגידל - 0,5 ס"מ

    אבל בבדיקה מיקרוסקופית כתוב:
    one surgical margin of the specimen in distance 0,5 mm

    SURGIAL MARGINS OF THE SPECIMEN ARE NOT INVOLVED BY THE TUMOR.
    אז...במיקרוסקופי ראו שהמרחק הוא במ"מ...., אבל ויזואלי היה ב- ס"מ...
    ( רק...מעניין שיצא ממש אותו מספר - 0,5...)
    אז...הכירורג ( שהוא גם אונקולוג ) ממליץ לעשות ניתוח תיקון קטן...קצת להרחיב את השוליים במקום הזה....

    האם זה באמת צריך לעשות - ללכת לניתוח נוסף?
    מה חושבים אונקולוגים על המרקח של 0,5 מ"מ???
    באם בכל זאת...ישלחו אותי לניתוח נוסף ( אם עכשיו אסרב...)???
    או שחייבים לעשות זה לבטחון? ומה הסכנה של המרחק של 0,5 מ"מ ( אם שוליים נקיים! )
    אני ממש בבילבול....מה את תוכלי להמליץ לפי הנסיון שלכם?
    אני גם לפני הקרנות....אולי לא צריך ניתוח נוסף???

    תודה לכם מראש!!!
    מאוד חושב לי...כי אני אמורה להחליט על ניתוח נוסף עכשיו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתולוגיה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    18/10/2007

    בהחלט יתכן שהממצאים בפתולוגיה מיקרוסקופיה שונה ממה שנראה בעין. למען הסר ספק עקב הגודל רצוי לשאול את הפתולוג הבודק האם המספרים אכן כך הם. לגבי הניתוח להרחבה, זה המקובל אנו רוצים שטח נקי של מספר מ"מ , כמובן שההקרנה מטרתה להרוס תאים אם נותרו, אבל יש יותר סכנה לחזר אם השוליים לא נקיים. רצוי לשוחח שוב עם אונקולוג ולא רק עם הכירורג , אף אחד לא מכריח לעבור ניתוח , אם לא תרצי לא יכריחו כמובן. צריך רק להבין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך, אבל השוליים נקיים

    מירי
    18/10/2007

    רק הרווח קטן מידי....

    ממש מצער אותי ניתוח נוסף...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו