מפחדת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מפחדת
    נוי
    04/07/2010

    שלום, אני בת 17.
    אני יודעת שזהו גיל צעיר שבו לא מופיע סרטן השד בד"כ, אך אני חוששת מאוד.
    קראתי לא מזמן ששוני גדול בין גדלי השדיים יכול להצביע על אי תקינות הורמונלית כלשהי שיכולה לגרום בהמשך לסרטן השד. יש לי הבדל גדול מאוד בין השדיים.
    בד"כ אני לא מודאגת ממאמרים מפוקפקים באינטרנט, אך גם לאמי היו שדיים א-סימטריים והיא נפטרה מסרטן השד (מה שמצביע על כך שאולי קיים קשר בין הדברים, שלא לדבר על כך שיש כאן גם עניין של תורשה....)

    אני חוששת מאוד שאחלה במחלה (ומאמינה שהסבירות שהדבר אכן יקרה היא גדולה למדי, לאור העובדה שגם מבלי לערב את הנושא הגנטי קיים סיכוי של 1 ל8 שאחלה...), ואני רוצה כמובן שבמידה ואחלה - אגלה על כך מוקדם ככל האפשר.
    מהו באמת הסיכוי שאחלה במחלה (וכן, אני יודעת שלמרות שני המאפיינים תמיד יש סיכוי... מעניינת אותי הפרספקטיבה הכללית)
    מאיזה גיל עליי להתחיל להיבדק, ואילו בדיקות עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפחדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    04/07/2010

    כמובן שצריך לבצע בדיקה גנטית אם את נשאית של המוטציה הבדיקה צריכה להיות יותר תכופה . לגבי השדים אין לגודל שלהם משמעות . מאחר ולאמך היה סרטן שד ממליצה להבדק על ידי כירורג או גניקולוג בשלב זה אחת לשנה. כפי שאת בעצמך מצינת לצערנו אחת מכל 8-9 נשים תחלנה בסרטן שד.
    לא צריך לחשוש צריך להיות במעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו