triple negative

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • triple negative
    חני
    31/12/2007

    שלום רב,

    אובחנתי ביולי השנה עם LT. locally advanced breast cancer. כעת אחרי lumpectomy.
    לפני הניתוח טופלתי בניאו-אדג'ובנט (ac/taxol - dose dense).
    אני בת 33, triple negative ,T3aN1b, בדיקה גנטית שלילית. האם ניתן לומר על פי המאפיינים האלה מהי הפרוגנוזה שלי? אילו נתונים דרושים לקבלת פרוגנוזה? הפתולוגיה שלאחר הניתוח נמצאה שלילית (הכל נקי מגידול, כולל בלוטות). מה הסיכוי לחזרה? חלילה ויחזור, האם חוזר כגרורתי או שלא בהכרח? עד כמה אלים הסרטן שלי? האם מומלץ לי לעבור הקרנות? האם ישנם עןד טיפולים עבורי מלבד הקרנות?

    תודה מראש וסליחה על כל השאלות. אני קצת מבולבלת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    triple negative

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקומי מתקדם

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    01/01/2008

    נשים המקבלות טיפול טרום ניתוחי והגידול נעלם ז.א. הן במצב של העלמות מוחלטת של המחלה סיכויהן טובים להבריא לחלוטין. עדיין אין מאה אחוז סיכוי להבראה אך הסיכוי מאד גבוה. אולם עדיין כמובן יש אפשרות לגידול אחר באותו שד אם עברת למפקטומיה או גידול בשד השני. אם יש גרורות מרוחקות זה כבר בעיה אחרת. כמובן שאת צריכה הקרנה, אם עוברים כריתה חלקית תמיד צריך לעבור הקרנה אחרת סיכויי החזרה המקומית גבוהים בהרבה לעומת כריתה מלאה.אין לי פרטים מאפיינים פתולוגיים על הגידול שלך ולכן איני יכולה להגיד כמה אלים היה הגידול אולם עצם העובדה שנזקקת לכימותרפיה טרום ניתוחית כנראה היה די מתקדם. בכל מקרה התגובה המצוינת לטיפול מאד מאד מעודדת. פרט לכך אין כרגע טיפולים נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. המשך בפנים...

    חני
    01/01/2008

    תודה, ד"ר עוזיאלי, על התשובה המפורטת.
    למה הכוונה במאפיינים פתולוגיים לצורך איפיון רמת האלימות של הגידול - האם לא לזה
    שהוא triple negative? אני די מבולבלת לגבי ההבדל בין stage, grade, איפיונים פתולוגיים ותגובה להורמונים. האם תוכלי לעשות קצת סדר בבלאגן?
    האם רמת האלימות של הגידול וקצב ההתחלקות של התאים הם בעצם היינו הך?

    רוב תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתולוגיה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    02/01/2008

    קצת מסובך וקשה להסביר בפורום , בכל מקרה הכל משפיע על רמת האלימות של הגידול. איפיונים פתולוגים הם מאפינים הנקבעים במראה הגידול וכן על ידי צביעות מיוחדות הנותנות לנו תשובות לגבי הgrade מראה הגרעינים בתא ומראה התא בעצמו וכן כמובן מצב הרצפטורים השונים על פני התא כפי שאת אומרת ה3 שנבדקים כעת שלילייים. כל זה בעצם מבטא גנים בתוך התא. הStage הינו שלב המחלה והוא נקבע על ידי גודל הגידול ומעורבות בלוטות ואם יש גרורות מרוחקות. כל השאר הינם מאפיינם ברקמה עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו