מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מספר ניסיונות הפריה אפשרי עבור 2 מבחנות - איקסיגיא14/07/2021
שלום,
יש לי שאלה כללית:
נלקחו עבורי 2 מבחנות זרע (יש לי בעיית זרע). המבחנות הוקפאו.
ההפריה תתבצע בעזרת icsi.
השאלה שלי היא כזו:
אם נלקחו רק 2 מבחנות, האם זה אומר שכל מבחנה היא סייקל אחד של הפריה ויצירת עוברים?
או שברוב המקרים נהוג להפשיר את המבחנה, לקחת רק חלק מהזרע ואז להקפיא שוב המבחנה?
אני פשוט מנסה להבין כמה ניסיונות הפריית ביציות יש עם 2 מבחנות. האם לכל היותר 2?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כל מנה שמופשרת אין להקפיאה מחדש
ד''ר אליעזר גירש14/07/2021שלום גיא
לכל היותר 2 נסיונות. כל מנה שמופשרת אין להקפיאה מחדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות עוברים בתרומת ביציתשירה20/06/2021
שלום רב,
אני בתהליך של תרומת ביצית בחו"ל.
העוברים שלי עברו pgd. אחד מהם בדירוג 2AA. אני מבינה שדירוג 5AA הוא הכי טוב. קראתי שכתבת בעבר שעובר בדירוג הזה יכול להתפתח תוך כמה שעות ל 4AA. האם הכוונה להתפתחותו ברחם? האם יש סיכוי להצליח עם עובר בדירוג זה? התורמת כמובן צעירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש20/06/2021שלום שירה,
עניתי לך כבר בפורום של תרומת ביציות. התשובה היא כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימור איכות הזרע בזמן לחץ(סטרס)אלי17/06/2021
שלום לך.
כתוצאה מארוע שיש לי מהעבודה בעוד שבועיים בחוף הים,ברצוני בפרק זמן זה להתחטב ככל האפשר ולנסות להוריד בשבועיים אלה כ-4 עד 5 ק"ג.גילי 49,גובהי 179 ומשקלי כיום 94-95.
פשוט להפחית בצורה משמעותית את כמויות המזון אבל עדיין לשמור על תפריט מאוזן,ולהרבות בשתיית מים ובפעילות גופנית,
בהנחה שאצליח במטרתי,האם להעכתך הלחץ(סטרס)שהגוף יחווה בשבועיים אלה יפגע באיכות הזרע שלי או שלא תהיה לכך שום השפעה לרעה על איכות הזרע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/06/2021שלום אלי
הורדת 4-5 קילו ממשקל 94-95 כאשר שומרים על דיאטה מאוזנת ועושים כשר גופני אינם פוגעים בדרך כלל באיכות הזרע. ממליץ לא לעשות כשר גופני דרסטי. יש לקבל הנחיה ממדריך הכושר שלך. כמו כן, ממליץ לעשות בדיקת זרע לפני תחילת התהליך ואחרי סיומו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לפנייה המקורית
אלי17/06/2021עשיתי לפני שבוע בדיקת זרע וכשהכנסתי את הנתונים לאיזה פורום של פוריות הגבר וביקשתי לדרג את איכות הזרע בסולם דמיוני 1 עד 7 כאשר 1 זה חלש מאוד,4 זה בינוני ו-7 מצויין.המומחה נתן דירוג 6,כלומר טוב-טוב מאוד
והכוונה שלי היא להיכנס למשטר דיאטה של צפי להורדת 4-5 ק"ג במשך כשבועיים בלבד ולפי הערתך-לא אעשה כושר גופני דרסטי
ואחרי אותם שבועיים כבר לא אעשה עוד בדיקת זרע אז אם ככה-להערכת לא צפויה ירידה באיכות הזרע אחרי אותם שבועיים?כי אם צפויה-אז אוותר מראש על הכניסה לאותם שבועיים של דיאטה משמעותית,למרות שאני מעוניין בה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/06/2021איני צופה בפגיעה באיכות הזרע במיוחד אם אתה הולך על דיאטה מאוזנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פינסטריד 1 מ"ג והתפתחות עובררוברט02/06/2021
שלום רב ד"ר!
אני גבר בריא בן 35, הנוטל פינסטריד 1 מ"ג כ-15 שנים. לאור היסטוריית ההקרחה הגברית במשפחתי, התרופה היא לא פחות ממדהימה עבורי מבחינת תוצאת השימור של השיער. כמו כן, אינני חווה כלל תופעות לוואי שעליהן אני יכול להצביע בוודאות מהתרופה, למעט *אולי* נפח שפיכה נמוך יותר.
אני ספורטאי ומנהל אורח חיים בריא.
יש לי מספר שאלות ברשותך (אתה יכול לענות לי במושגים מקצועיים):
1. אמנם אני ובת זוגי טרם ניסינו להכנס להריון, אך אני תוהה האם יש טעם להפסיק את הנטילה טרם הנסיונות - החשש העיקרי שלי הוא פגיעה כלשהי באיכות הזרע עצמו אשר יפרה את הביצית ואז אולי התפתחות העובר לא תהיה תקינה (לא מדובר בחשש מחשיפה של אישה הרה לזרע לאחר שהיא בהריון). לפי מה שאני מוצא עד כה בספריות המדעיות הרציניות - אין כאלו עדויות, אבל אני רוצה לוודא זאת פעם נוספת למקרה שקיימות עדויות חדשות.
2. האם ניתן לבצע בדיקות איכות זרע בהשתתפות הקופה (מכבי) או שאני חייב לגשת למכון פרטי? האם הפנייה מרופא משפחה מספיקה או שעליי לבקש מאורולוג או רופא אחר?
3. שאלה מעט לא קשורה לפורום, אבל אנצל את ההזדמנות - האם שימוש בפינסטריד 1 מ"ג פוגע ביכולת האנבולית לאחר פעילות ספורטיבית לעומת אוכלוסיה שאינה נוטלת פינסטריד, באופן מובהק סטטיסטית?
תודה רבה! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש03/06/2021שלום רוברט,
1. לגבי שאלה על פינסטריד (פרופסיה), איני מכיר שום השפעה שלו על תקינות תאי הזרע והתפתחות העובר. ישנם דיווחים לגבי ירידה בכמות תאי הזרע, בכאבים באשכים ושינויים ברמת ה-PSA אצל גברים המשתמשים בתכשיר זה, אבל לא ידוע לי לגבי ירידה באיכות תאי הזרע והתפתחות העובר. יתכן שאם יכולה להיות ירידה בכמות תאי הזרע אזי יכולה להיות גם פגיעה באיכות תאי הזרע. לא כל דבר ניתן לבדוק ברזולוציה של מבנה תא הבודד.
2. בדיקת זרע עושים דרך קופת חולים עם הפניה מרופא המשפחה. כל קופה עובדת עם מעבדת זרע מסויימת.
3. לגבי השפעת פרופסיה על אנבוליקה ממליץ להתיעץ אולי עם דיאטיקנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולוגי ושימור פוריות ואיכות הביציותלימור20/05/2021
שלום,
האם טיפול ביולוגי מסוג מבטרה פוגע בפוריות ובאיכות הביציות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש20/05/2021שלום לימור
בקשר להשפעת טיפול הביולוגי על איכות הביציות אין מספיק נתונים בספרות המדעית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע ללא תנועה וכשלונות חוזרים ב ivfשירה05/05/2021
אנחנו זוג צעיר בשנות העשרים, עם בעית זרע בעיקר זרע ללא תנועה, עשינו סבב אחד שהניב הרבה עוברים יום 3, אך ללא הצלחה בהשרשה,( ניסו לכדל מוקפאים יום 3 ליום 5, אך הם לא התפתחו) יש לי שתי שאלות:
1. האם ייתכן שכיוון שהזרע ללא תנועה, העוברים לא תקינים?, כולם?., האם מיון זרע בפעם הבאה יכול לעזור בצורה משמעותית?
2. האם יש סיכוי שבעיה כזאת תעבור ויהיה הריון ספונטני, או שזה לכל החיים?
יש דרכים חשפר את המצב לפני הטיפול הבא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/05/2021שלום שירה
תופעה של תאי זרע ללא תנועה היא תופעה ידועה ויחסית נדירה. התופעה נובעת מחוסר פעילות של שוטון התא. חלק מתופעה זאת נובע מתקלה במבנה השוטון - פגם גנטי וחלק מתופעה נובע מפגיעה בתהליך ייצור של תאי הזרע - פגיעה בתהליך התמיינות של תאי הזרע.
אין תנועה בכלל או שמדובר בתנועה מקומית?
ממליץ מאוד לעשות ברור גנטי לשלול בעיה גנטית. יש מקום ליעוץ כי רק מנתונים שמסרת אין תמונה מספיק ברורה.
לגבי טיפולי IVF, ממליץ להמשיך את הטיפול בתקווה שתצליחו באחד הפעמים.
אחת האפשרויות להתגבר על בעיה היא שימוש בזרע של תורם.
אם בכל זאת רוצים ילד מזרע של בן זוגך אז המלצה היא לעבור בדיקה גנטית מקיפה, בדיקה של אורולוג המתמחה בפוריות הגבר. יש לזכור שבמידה ובעיה גנטית ובכל זאת תצליחו להכנס להריון, קיימת סבירות גדולה שעובר ממין זכר יקבל אותה ביעה בתורשה. מבחינת IVF ממליץ לגדל עוברים עד יום 5.
ממליץ לנסות להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale לשיפור תפקוד האשך וכך אולי לשפר את איכות הזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה, לא הייתי ברורה מספיק. יש תנועה מקומית
שירה05/05/2021ויש זרעים ממש בודדים- אחדים עם תנועה תקינה.
האם ממב כזה גם יכול להעיד על בעיה גנטית?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש06/05/2021כן, בהחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים לבצע בדיקת זרע מהימנהנדב28/04/2021
שלום,
בן 33, ברקע דום נשימה בשינה מזה כ-12 שנים (לא שמן) ואוסטיאופורוזיס.
תוצאת בדיקת דם משבוע שעבר -
TESTOSTERONE TOTAL 13.07 nMol/L
SHBG 34.00 nMol/L
FREE ANDROGEN INDEX 38.40%
לאורך השנים הליבידו והזקפות שלי הלכו וירדו ובחודשים האחרונים אין לי ליבידו בכלל (לציין שהייתי פעם עם ליבידו חזק מאוד) ובלי זקפות כלל (לא בבוקר, לא אקראיות, כלום).
זקפה אחת לחודש בערך. מאונן ואחרי זה פשוט גמור ושוב אין זקפות חודש.
הלכתי עם התלונות הללו לאורולוג, שהפנה אותי לבדיקת זרע, אלא שבמכון בדיקות הזרע אמרו לי להמתין עד 5 ימים לכל היותר ממועד השפיכה האחרון - ואני כאמור לא מסוגל בכלל להגיע לזקפה בתוך 5 ימים.
מה אני אמור לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/05/2021שלום נדב
במקרה שלך ממליץ לתת זרע לבדיקה בשעה שיש לך זקפה ותצליח לתת זרע. לא להתיחס כרגע לימי התנזרות בשלב זה. מה שחשוב זה לבדוק אם אתה מייצר תאי הזרע, ואם כן אז באיזה איכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאביס רפואי והיריון טבעי או הפריהדני23/04/2021
האם יש בעיה שהגבר משתמש בקנאביס רפואי ורצון להכנס להיריון טבעי או בטיפולי פוריות , הפריה חיצונית ivf?
האם זה מפריע ...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/04/2021שלום דני
שימוש בקנביס פוגע באיכות הזרע בדומה לעישון רגיל. הכל כמובן תלוי בכמות הנצרכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה גורמים לכך? האם יש אפשרות להריון ספונטני עם שינוי עורך חייםקבדיקת זרע18/04/2021
איזה בדיקטת עליו לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/04/2021שלום לך
ספרת תאי הזרע תקינה כולל תנועתיות תקינה. קיים מספר נמוך של תאי הזרע בעלי מורפולוגיה (צורניות) תקינה. בהחלט, קיימת האפשרות להריון ספונטני. יש לקיים יחסי מין סביב הביוץ שלך. ממליץ קיום היחסים של 6 ימים רצוף, כאשר 4 ימים מתוך זה בתקופה שלפני הביוץ ועוד יומיים לאחר הביוץ.
אם לא תצליחו להרות בחודשים הקרובים (כחצי שנה) יש לפנות לרופא פריון.
כמו כן, ממליץ לבעלך להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale היכול לעזור להתפתחות טובה יותר של תאי הזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
ק.מ18/04/2021תודה רבה ד"ר .. האם הורדת כמות סיגריות יומית לחצי וספורט יכול גם לסייע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/04/2021בהחלט כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריון לאחר טיפול רדיו למחלת הסרטןאורלי06/04/2021
שלום,
אני בת 41 אמא ל2 מפרק א' ובן זוג בן 50 אבא ל2 מפרק א' גם כן.
לפני כשנתיים בן זוגי החלים ממחלת הסרטן בבלוטת התריס. במהלך הטיפול הוא נותח ולאחר מכן הוא טופל בחומר רדיו.
רציתי לבדוק האם יש חשש לאי פריון בעיקבות הטיפולים והאם יש חשש לאי תקינות ההריון אם נצליח להיקלט?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש07/04/2021שלום אורלי,
אני רואה כאן שתי נקודות בעיתיות:
1. גיל שלך (41) -הוא גיל בו איכות הביציות כבר יורדת וסיכוי להיכנס להריון תקין נמוך ביחס לסיכוי אצל נשים צעירות מגיל 38.
2. טיפול רדיואקטיבי המכוון לבלוטת התריס אומנם נחשב לטיפול פחות פוגע בייצור הזרע, אך קיימים עדויות על ירידה בייצור תאי הזרע ובאיכותם לאחר הטיפול. גם המחלה עצמה פוגעת בייצור ואיכות תאי הזרע. השאלה הגדולה היא עד כמה נפגע אצלו אם בכלל תהליך ייצור הזרע.
עד שלא תנסו להרות ואולי תיעזרו בהפריה חוץ גופית, לא תדעו מה המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתאום יש שפיכה ירודהג02/04/2021
שלום, לבעלי בעבר היה זרימה טובה והוא הצליח להגיע לשיא כמו שצריך והרגיש שהוא שופך הרבה.
כבר שבוע שהוא מרגיש שלא יוצא לו הרבה ושהוא לא מצליח להגיע לשיא. מציינת שאובחן כקליינפלטר ובבדיקות זרע מצאו כל פעם כמה בודדים. אנחנו בטיפולים ivf כרגע ולכן זה מלחיץ שהוא מרגיש שהוא לא שופך כמו שצריך. יש קשר? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/04/2021שלום ג,
מתן זרע "לפי שעון", כפי שזה מתבצע בהפריה חוץ גופית מהווה סטרס לגבר ובהחלט זה משפיע על מתן זרע עצמו ואיכותו. בנוסף לזה, בקליינפלטר, במצב של ייצור תאי הזרע, יש ירידה עם הזמן באיכות תאי הזרע (עד הפסקת ייצור תאי הזרע). גורם נוסף הוא גיל הגבר המשפיע על איכות הזרע ובמיוחד במצב של קליינפלטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה בשלפוחית הזרעקרן01/04/2021
שלום , בעלי נשא של cf, אחרי בדיקות מצאו זרע תקין באשכים ( באשך אחד יותר מהשני) אבל בשפיכה לא נמצא זרע. האם הפתרון היחיד הוא IVF? או שיש פתרון אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/04/2021שלום קרן,
במצב של CF בדרך כלל נמצא מצב של חוסר צינוריות המובילות זרע החוצה. לפי דבריך נמצאו תאי זרע בשני האשכים. במצב זה האפשרות היחידה זה טיפולי IVF עם הפריה בתנאי מעבדת ה-IVF.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסימה בשלפוחית הזרע
קרן02/04/2021בנוסף הרופא בדק וכנראה הרגיש צינורית ,טוען שכנראה אין מספיק פרוקטוז ליצירת אנרגיה בשלפוחית, והזרעים מתים שם. האם בנוגע לזה אפשר לעשות משהו ?
והאם יכול להיות מצב שהוא נשא של CF אבל עדיין קיימת צינורית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/04/2021שלום קרן,
כן, בהחלט קיימת אפשרות לנוכחות צינורית הזרע, אך היא יכולה להיות לא מפותחת (דגנרטיבית) ולכן אינה מעבירה את הזרע דרכה. לא מאמין שמדובר בייצור פרוקטוז מואט, במצבים כאלה המצב הוא בדרך כלל של חוסר פרוקטוז בגלל חוסר המעבר נוזל משלפוחית הזרע.
כפי שאמרתי קודם, הפתרון הוא הפריה חוץ גופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת זיהום על תנועת ואיכות הזרעיוסף10/03/2021
שלום רב , עשיתי כמה בדקות זרע ובכולן יש תנוענה נמוכה והבדיקה האחרונה הייתה עם הנתונים : כ: ph 8 , נפח 4.5 , ריכוז 48 מ , ריכוז בזרימה 216 מ . תנועה : 25% מהם 5% מהירה , 10% בינונית , 10% איטית ,, מרפלוגיה 3% . ועכשיו עשיתי תרבית זרע ונמצאה חיובית ל sterp agalitia , השאלה היא : האם יש לזה השפעה על התנועה והאיכות הזרע והאם יש לזה טיפול ומה הוא ? דרך אגב אני בן 38 ואשתי בת 33 אני מודה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש11/03/2021שלום יוסף,
Strep. Agalctiae הוא חיידק השייך לקוצת B (קבוצה GBS). יכול לפגוע בעובר בזמן הריון. ממליץ לפנות לרופא זיהומולוג ולקבל טיפול מתאים. החיידק רגיש לפניצילין G. ממליץ גם להתיעץ עם רופא גנקולוג לפני שאתם מנסים להיכנס להריון. טיפול אנטיביותי אמור לעזור לשניכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופיל הורמנלי ביום 3 לווסתאדל28/02/2021
ילדתי לא מסמן את בתי הקטנה לחר 3 חודשי ניסיון טבעיוכשנה מנסה להיגץכנס להריון פרופיל ביום 3 לווסת אסטאודיול 142
Lh 6.5
פרולקטין 178.2
Tsh 1.84
טוסטרון 0.60
פרוגסטרון 2)
Dhea sul 1.69
Fsh 18.4
T3 5
T4 14.8* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/03/2021שלום אדל.
FSH גבוה. מה גילך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע לפני הזרעהעמית25/02/2021
שלום פרופ
לפני הזרעה, לא נמנענו מיחסים...
להלן תוצאות הבדיקה :
**לפני השבחה- ריכוז 13 מ
סהכ תאי זרע 26 מ
תנועה טובה 31%
תאים עגולים 0
צמיגיות לא תקינה
נפח 2
**אחרי השבחה:
ריכוז 5.6 מ
נפח 1
תנועה טובה 53%
סהכ תאי זרע בתנועה- 3 מ
צמיגיות בינונית עברו 2 שטיפות.
אציין בדיקת זרע עם הימנעות לפני כחודשיים
היה ריכוז 34 מ
סהכ תאי זרע 64 מ
תנועה כללי %68, תנועה טובה 56%
מורפולוגיה 2%
שאלה-
1.האם כתוצאה מאי המנעות יחסים הריכוז והתנועה
ירד?
2. למה לאחר ההשבחה הריכוז ותאי הזרע ירדו ביותר מחצי? זה לא אמור "לשפר"את הנתונים?
3. האם התוצאה שיצאה לאחר ההשבחה גרועה ?
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/02/2021שלום עמית,
אני בדרך כלל ממליץ לתת זרע להזרעה או לטיפולי IVF ללא התנזרות, ואם כן עושים התנזרות אז לא יותר מ-3 ימים. ברור שככל שתהיה התנזרות ארוכה, כך גם מספר תאי זרע יגדל כי אשכים מייצרים תאי זרע כל הזמן ברצף.
נתוני זרע שלך תקינים חוץ ממורפולוגיה של תאי זרע.
לגבי ירידה בתנועה - הבדיקה היא ידנית ובהסתכלות במיקרוסקופ ולכן הבדיקה היא לא אובייקטיבית והבדל בין 50% ו-70% הוא הבדל לא משמעותי.
לגבי ירידה בכמות תאי הזרע לאחר טיפול ברחיצה ("השבחה" זה מוסג שאינו נכון - לא משביחים את הזרע...): תמיד לאחר שטיפה/רחיצה/טיפול ישנו איבוד בתאי הזרע כי לא כל תאי הזרע נשארים כמו בתחילת הטיפול. כמות סופית של תאי הזרע תלויה בכושר שחיה שלהם.
התוצאה שיצאה לך לאחר שטיפה/טיפול מספיק טובה ביחס לנתונים התחלתיים ומספיק טובים להצלחת ההזרעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!!
עמית25/02/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

