מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שחיה לפני מתן זרעיעל12/07/2017
בטיפולי הפריה חוץ גופית, ביום השאיבה, האם הגבר יכול לשחות כמה שעות לפני מתן הזרע?
האם השחיה פוגעת באיכות הזרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיה לפני מתן זרע תשובה
פרופ` בנימין ברטוב13/07/2017שלום יעל.
ניתן לשחות לפני מתן הזרע. יתרה מזאת, שחיה אינה פוגעת באיכות הזרע וייתכן שאף משפרת אותה, עקב קירור של איזור האשכים.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לפיענוח זרע -האם תקיןסו10/07/2017
גיל הגבר -32 גיל האישה -28 זמן ניסיונות-שנתיים
תוצאות:
נפח-2.0
PH-7.6
ריכוז-70
מס' זרעונים- 140
תנועה -71%
תנועה טובה-50%
תנועה בינונית-21%
חיות-58%
מורופולגיה-3%
ראש-62%
צואר-0%
זנב-0%
MULTIPLE -
35%
סיכום-
teratozoospermia* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש10/07/2017שלום סו,
teratozoospermia זה מצב של אי תקינות במבנה של תאי הזרע. יתר הנתונים של תאי הזרע תקינים. יתכן וזאת הבעיה (אין מספיק תאי זרע תקינים) בגללה אתם לא מצליחים להרות. יתכן וקיימות סיבות נוספות.
בגלל שאתם מנסים כבר שנתיים להרות ולא מצליחים, אני ממליץ לפנות למומחה פריון. ממליץ בנוסף לחזור על בדיקת זרע באותה מעבדה ולראות אם יש שינויים (בדיקה אחת בד"כ אינה מספקת על מנת לקבוע את מצבו של זרע).
ממליץ גם כן לעבור בדיקה אצל רופא אורולוג.
המלצה נוספת היא, להשתמש תכשיר Vitamale המיועד לתת לאשך את התנאים הטובים לייצור תקין יותר של תאי הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל האב וסיכויים לאוטיזםרוני08/07/2017
קראתי שאם האב מעל גיל 40 הסיכוי שייוולד ילד אוטיסט גדל פי כמה.
אני בן 40, רווק, ולא נראה שאמצא כלה בזמן הקרוב.... האם זה רעיון טוב לעשות הקפאת זרע בשלב הזה ובגיל הזה?
האם באמת יש קשר בין איכות הזרע של האב לסיכוי שיוולד אוטיסט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גיל האב ואנומליות בילוד
ד''ר אליעזר גירש09/07/2017שלום רוני.
זה נכון, שלאבות לאחר גיל 45-50 יש יותר סיכוי לקבל תינוקות הסובלים מתסמונות במערכת עצבים המרכזית, לדוגמה אוטיזם. כמו כן גם תסמונות הפוגעות בפריון של גבר, כאשר ילוד מגיע לגיל הפריון, לדוגמה תסמונת ע"ש קליינפלטר.
בהחלט אפשרי להקפיא זרע בגיל צעיר יותר עבור יום שידרש. הבעיה שמנה אחת או מספר מנות של זרע אינן יכולות להבטיח שזה יספיק עבור נסיונות להרות ולקבל ילד.
כדאי בכלל קודם כל לעשות בדיקת זרע על מנת לדעת איפה אתה עומד מבחינת איכות הזרע היום ואז לחשוב מה עושים בהמשך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לדעת את תוצאות של בדיקת זרעד``ר אליעזר גירש07/07/2017
היי, היום אני ובעלי שלחנו בדיקת זרע ורציתי לדעת את תוצאות הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב09/07/2017אנא צרפי את הבדיקה כדי שאוכל לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת זרע
אליה09/07/2017
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת זרע
אליה09/07/2017
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות לאחר בדיקת זרעיונתן03/07/2017
שלום ותודה רבה לכם על האפשרות להתייעץ.
אני ואישתי מנסים להרות כבר כ 2 וחצי וטרם זכינו לפרי בטן. אני בן 28 והיא 26.
לאחרונה עשיתי בדיקת זרע : להלן התוצאות המרכזיות. נפח: 2.5.
ריכוז 40 מיליון. תנועה פרוגרסיבית 55 . מקומית 7. totsl molite count 63 מיליון.
מורפולוגיה 1 % .
לפני למעלה משנה עשיתי בדיקת זרע דרך כוסית שבו רוב הערכים היו נמוכים אך המורפולוגיה נשארה גם 1 %
מה כבודו חושב? הציעו לנו ישר לעשות הזרעה. האם כדאי לעשות בירור נוסף אצלי ? כלומר בדיקה נוספת ? האם יש ויטמינים או תוספים שיכולים לשפר את המורפולוגיה?
אם אומרים שלזוג ללא בעיות יש סבירות של כ25% להיכנס להריון בכמה המורפולגיה שיצא לי מורידה את הסיכוי להרות באופן טבעי? האם יש בכלל סיכוי להרות באופן טבעי? על מה היית ממליץ בשלב הבא? נראה שכרע אני ואישתי פחות רוצים לבצע הזרעה וכו' אך האם יש משהו אחר שניתן לעשות?
ממש תודה רבה
יונתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה
ד''ר אליעזר גירש03/07/2017שלום יונתן,
לא ברור כמה זמן אתם מנסים להרות: האם חודשיים וחצי או שנתיים וחצי? אם רק חודשיים וחצי אז אתם צריכים להמשיך לנסות. רצוי גם לקבל יעוץ לגבי מועד הטוב ביותר לקיים יחסים על מנת להרות.
אם חסר הריון נמשך כבר מעל שנה אזי יש מקום לפנות לרופא פריון לבירור. האם עברת דרך רופא אורולוג? צריך לחפש סיבה למורפולוגיה ירודה בגיל כה צעיר. בירור אורולוגי יכול לעזור למצוא את הסיבה ואולי לבצע פעולות שישפרו את מצבך.
מבחינת תוספים לשיפור איכות הזרע כולל מורפולוגיה, ממליץ בחום על תוסף תזונתי בשם Vitamale שפותח בארץ בדיוק בשביל מקרים כמו שלך, לעזור לשפר את איכות הזרע. ממליץ להתחיל לקחת כבר עכשיו כי תהליך שיפור הזרע הוא ארוך טווח. בינתיים, במקביל, אפשר לעשות בירור אורולוגי וגם בירור אצל רופא פריון. במידה ותגיעו לטיפולי פריון Vitamale יכול לעזור גם בהצלחה של הטיפולים מסוג זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב06/07/2017שלום יונתן. ריכוז ותנועה תקינים. מורפולוגיה נמוכה, 1%. כדאי לבוא למרכז ברטוב לאבחון מקיף לפוריות הגבר. בבדיקה זו אנו שמים דגש מיוחד על מבנה הגרעין של תא הזרע. אנו בודקים את המבנה של התאים במיקרוסקופ מיוחד בעל הגדלה גדולה מאוד, פי 6000. לאחר מכן נוכל לדעת מה בדיוק מצב הזרע ודרכים לטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה תוך שרירית של תחליף טסטוסטרוןרועי02/07/2017
ערב טוב,
לא בטוח שזה הפורום הנכון, אבל אנסה בכל מקרה.
משתמש בתחליף טסטוסטרון רפואי עם מרשם (טסטוירון דיפו-אננטט)
אני מזריק אותו תוך שרירי כמובן.
הזרקתי מספר פעמים בישבן (לבד ובעזרת קרוב משפחה), הזריקה עוברת חלק לחלוטין אך כמעט תמיד ביומיים שלושה לאחר מכן מתפתחת כמו "גולה" באיזור הזריקה , כואבת ומגבילה את טווח התנועה שלי. זה כמובן חולף לאחר כשלושה ימים.
זה חוזר על עצמו כמעט כל פעם, פעם-פעמיים זה עבר בצורה חלקה ללא גולה.
ניסיתי גם בשריר הכתף, לאחר כיום מרגישים את הכאב והאיזור התנפח קלות עם אדמומיות מבחוץ.
האם אני מפספס משהו? או שמא זה אופייני לחומר הנ"ל?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה: זריקה תוך שרירית
פרופ` בנימין ברטוב03/07/2017שלום רועי,
זהו אינו המקום הנכון לשאול שאלה זו. כדאי להתייעץ עם רופא מומחה אם הינך חושש.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אפשר לעשות במקרה זה?חסוי28/06/2017
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזאוספרמיה
פרופ` בנימין ברטוב02/07/2017שלום לך.
לפי תוצאות הבדיקה, לא נצפו תאי זרע בדוגמא. כדאי לעשות בדיקה חוזרת כדי לוודא זאת, ובאם ימצא שהינך אזאוספרמי, מומלץ לבוא לבדיקת חיפוש תאי זרע נדירים במרכז ברטוב, בה אנו סורקים את כל הדוגמא במיקרוסקופ מיוחד המגדיל פי 6000 ובכך נוכל לראות האם ישנם תאי זרע המסתתרים מאחורי "לכלוך" ולא נראים במקרוסקופ אור רגיל. להנחיות, הסברים ומענה על שאלות לבדיקה המיוחדת אפשר להתקשר למרכז ברטוב ונשמח לעמוד לרשותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת לקיחת דם על הזרעאלון27/06/2017
שלום לכם.אני צריך לתת דם לצורך קריוטיפ לברור הפלות חוזרות של אשתי(היא כבר נתנה).לא ידוע לי מה כמות הדם הניתנת לשם כך.שאלתי-האם כתוצאה ממתן הדם לצורך זה תהיה פגיעה באיכות הזרע שלי אם למשל אפלוט אותו תוך חצי שעה-שעה מלקיחת הדם?וב24 השעות שאחרי הלקיחה תהיה פגיעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם ובדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב02/07/2017לא ידוע לי על כל קשר בין השניים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על בדיקת זרעיוקו20/06/2017
שלום, אני ובעלי עברנו כבר 12 טיפולים. בטיפול האחרון עשינו אימסי בהגדלה של 6000. הטיפול לא הצליח. תוכל להסביר מה המשמעות של התוצאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
IMSI
ד''ר אליעזר גירש22/06/2017שלום יוקו,
אין מספיק נתונים, למשל מה הגיל שלכם, מה איכות העוברים שהיו בטיפולי IVF, מה מצב רירית הרחם לפני החזרת עוברים לרחם...
רק מהתוצאות של MESOM ששלחת ניתן להגיד כי נמצאו תאי זרע בעלי מבנה תקין ובעלי מבנה תקין פחות.
ממליץ על יעוץ.
במידה ואתם מעוניינים לשפר את איכות הזרע, אני יכול להמליץ על מוצר שנקרה Vitamale המיועד לכך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיאנוח של בדיקת זרעמתן18/06/2017
שלום,
מצ"ב בדיקת זרע לאחר התנזרות 5 ימים.
אנחנו לפני טיפולי ivf (מנסים כשנה באופן טבעי)
אורולוג טוען שיש לבצע ניתוח להוצאת זרע.
רופא פיריון של אישתי חושב שאם יש זרעונים ללא תנועה אבל חיים ניתן לוותר על הניתוח.
מה דעתכם?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצ"ב
מתן18/06/2017
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב18/06/2017שלום מתן,
לא צורף קובץ הבדיקה. כדאי לעשות בדיקה מקיפה לפוריות הגבר במרכז ברטוב כדי שנוכל לראות מה מצב הזרע, ולהמליץ לך איך כדאי להתקדם והאם ניתן "לדלג" על הניתוח ולהביא תוצאות טובות בעזרת שיטת ברטוב IMSI-IVF.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכה לגבי איכות הזרעאלון17/06/2017
להלן נתוני בדיקת הזרע שערכתי לפני יומיים(אמצע יוני).
ראשית,ברצוני להתנצל על כך שאני כותב "מגילה"-פשוט חשוב לי לציין את כל הפרטים.
התנזלות וצמיגות-תקינה,צבע לבן.ph-7.8.
נפח 3.4,ריכוז תאי זרע 58(אני לא מציין שזה מיליון למיליליטר כי אני בטוח שזה ברור גם בלי שאציין,ובאופן דומה אני גם לא מציין מידות אחרות כי ברור שמומחה יודע למה הכוונה),ריכוז תאי זרע בזירמה 197.2,אחוז תנועה כללית 50(מהירה 25 ובינונית 25.אין נתונים לגבי איטית ו"במקום",למרות שמילים אלה מופיעות בטופס)סך הכל תאי זרע בתנועה 98.6.
אחוז הישרדות התנועה לאחר 4 שעות-35.חיות-80.
מורפולוגיה-תקינות 5 אחוז,פתולוגיות 95(ראש 60,צוואר 25,זנב 8),תאים עגולים 3,לאוקוציטים 1.
שאלה 1-כיצד ניתן להעריך תוצאות אלה בסולם מ1 עד 7 כאשר 1 זה זרע חלש מאוד,2 זה חלש,3 מתחת לממוצע,4 ממוצע,5 מעל הממוצע,6 טוב,7 מצויין?
(אם למשל זה משהו בין 5 קטגוריות אז אפשר לדוגמא לתת הערכה:"בין 5 ל-6")
שאלה 2-האם זה שאשתי ביצעה בי מין אוראלי לפני מתן הדגימה השפיע לרעה על התוצאות?
שאלה 3-מכיוון שאורך מחזור יצור הזרע הוא בקירוב 3 חודשים-האם למעשה תוצאות אלה מאמצע יוני הן שיקוף המצב שהיה באמצע מרץ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקונים קלים לנתונים
אלון17/06/2017שכחתי לציין אגלוטינציה-מופיע הסימן+
והתבלבלתי עם טופס אחר בקשר לפתולוגייה במורפולוגיה-מה שהיה צריך להיות זה ראש 55,צוואר 30,זנב 10.
דבר נוסף-לקראת סוף השאלה נרשם בטעות"בין 5 קטגוריות"במקום"בין 2 קטגוריות"
ושכחתי לרשום את השאלה הרביעית-האם זה שכבר יומיים לפני הבדיקה סבלתח מצינון קל(נזלת,כאבי גרון קלים)השפיע לרעה על התוצאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיכות הזרע
פרופ` בנימין ברטוב18/06/2017שלום אלון. לפי הנתונים שהבאת- כמות, תנועה ומורפולוגיה- תקין.
אין סיבה שתהיה השפעה של הצינון על התוצאות.
אם תרצה לדעת מה האיכות של התאים, תוכל לבוא למרכז ברטוב לבדיקה מקיפה לפוריות הגבר, בה נבחן את מורפולוגיית התאים לעומק ונדע מה האיכות של תאי הזרע ואיך ניתן לטפל כדי לקבל הריון במהרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו גודל אשך תקיןאיתמר15/06/2017
שלום
אני בן 23 גובה 1.75 שוקל 70 ק"ג.
יש לי וריקוצלה דרגה 1 בצד ימין ודרגה 3 בצד שמאל
עשיתי אולטרסאונד לפני 6 שנים ונפח האשח הימני היה 11סמק והשמאלי 12סמק , כיום האשך הימני גדל ל17 סמק והשמאלי נשאר בגודל 12 סמק . האם זה מצביע על בעיה?
מתייחסים לנפח האשכים אחד ביחס לשני , או שיש גודל אוניברסלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גודל אשכים
ד''ר אליעזר גירש17/06/2017שלום איתמר,
לאחר בגרות מינית מקובל כי גודל אשכים תקין הוא בין 15 מ"ל עד 25 מ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר זרע שהשתפר לבודדים בתנועהמנשה08/06/2017
שלום רב. בן 29, בריא.
לפני כחצי שנה אובחנתי כאזוספרמי(חסר זרע מוחלט) יחד עם וריקוצלה קלה עד בינונית._FSH גבוה, אין בעיה גנטית וקריוטיפ תקין, אשכים מאוד קטנים סביב 7 סמ"ק)
לאחר שינוי תזונה, אי שתיית אלכוהול ועישון בתוספת דיקור סיני, ויטמינים(E+אבץ) היה שיפור מאוד גדול. בחודשיים האחרונים הקפאתי 7 מבחנות של בודדים בתנועה יפה שבכל אחת מהם יש סדר גודל של 100-150 תאי זרע בתנועה.
אני נשא של הפטיטיס B ברמת וירוס מאוד נמוכה. מה שאומר שאני יכול לבצע הקפאות וטיפולים אך ורק בהדסה או רמב"ם.
עשינו השבוע סבב ראשון שלא הביא להפריות בכלל(12 ביציות).
הרופא לא יודע להגיד לי אם זה בגלל הזרע אבל מניח שאם לא היו הפריות בגלל כנראה שזה בגלל הזרע.(בשל הרקע ממנו באנו)
במעבדה אמרו שכדאי לעשות עוד סבב אחד והפעם לעשות פעולה של אקטיבציה לביצית ושזה יכול לעזור ליצור הפריות.
רציתי לדעת, אם מבחינת הזרע, אחרי השיפור הגדול שהוא עבר בחודשים האחרונים האם יש לי עדיין תקווה?
האם יש בדיקות מסוימות שאני יכול לעשות לזרע בכד'י שנוכל לדעת איך להתנהל( ברמב"ם אין ממש פתרונות)?
*ניסיתי לדבר עם מישהו ששוטף את הזרע מהוירוס בכדי להביא את הזרע למעבדת ברטוב, הוא טען שהכמות של הבודדים שיש לי לא תשרוד את השטיפה ושאין טעם מנסיונו.
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזואוספרמיה
ד''ר אליעזר גירש17/06/2017שלום מנשה,
אשכים קטנים של 7 מ"ל מראים על כך שכנראה הייתה פגיעה בהתפתחות האשכים ולא ברור באיזה שלב: בשלב העוברי או בשלב המעבר מילדות לבגרות מינית. בגלל פגיעה בהתפתחות האשכים קיימת גם פגיעה בתקינות תאי הזרע, במיוחד כשמדובר בייצור תאי זרע בודדים. כרגע אין לך מה להפסיד ואתה יכול להמשיך בתהליך הפריה חוץ גופית. אולי יהיה מזל ואחד מתאי הזרע יתנו הפריה תקינה.
לגבי המשך הטיפול צריכה להיות החלטה של שני בני הזוג כי הבעיה היא אצלך, אבל טיפול (וסבל) עוברת גם בת זוגתך.
צריכים מראש להחליט באיזה שלב ולאחר כמה מחזורי טיפול ללא הצלחה אתם מוכנים לעבור לטיפול עם זרע של תורם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת B שטיפה מהוירוס
פרופ` בנימין ברטוב18/06/2017שלום מנשה,
אתייחס לשטיפה שציינת- כבר עבדנו בעבר עם מקרים דומים לשלך ואחרי שטיפה עדיין מצאנו בודדים בדוגמא. צריך לבחון כל מקרה לגופו. אמליץ לך לבוא לפגישה עם המומחים במרכז ברטוב, כדי שנוכל להתאים לך דרכי טיפול המותאמים לך אישית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח של בדיקת זרעיהודה08/06/2017
שלום ד"ר: אני בן 38 ועשיתי בדיקת זרע ורציתי לדעת אם הבדיקה אכן תקינה. צבע- צהבהב. צמיגות- נורמל. Ph-7.4 נפח-3 מ"ל. ריכוז- 36 10 בחזקת 6. תנועה-67. פרוגרסיבית -53%. מקומית-14%. ללא תנועה- 33%. לויקוציטים- 0x 10 בחזקת 6. אגלוטינציה- שלילית. Total- 72x בחזקת 6.
תאים תקינים- 2%. פתלוגית ראש-75% פתלוגית זנב 23%. וכל זה אחרי התנזרות של יומיים ולא שלושה ימים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש17/06/2017שלום יהודה,
מורפולוגיה של תאי זרע אינה תקינה (פחות מ-4%), אך יתר הנתונים תקינים. השאלה מה המטרה של הבדיקה שביצעת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסטוסטרון טוטאל נמוך אבל free תקיןניב31/05/2017
שלום עקב ירידה ברמת הזקפה וכמות הזרע שירדה בחצי עשיתי בדיקת הורמונים שיצאה תקינה רק לעומת לפני שנה ישנה ירידה בטוטאל טסטוסטרון מהאמצע לגבול התחתון (עדיין בנורמה אבל בשליש הנמוך...) ואילו הטסטוסטרון free תקין... יש סיבה לירידה בכמות הזרע? ובזקפה? אני צעיר בן 34 ללא סוכר לחץ דם ובעיות לב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טסטוסטרון
ד''ר אליעזר גירש17/06/2017שלום ניב,
צריך לראות את כל הבדיקות שביצעת. לדעתי אתה צריך יעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.png)


.jpg)
.jpg)

