עזרה בתוצאות בדיקות רפואיות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה בתוצאות בדיקות רפואיות
    קארן
    05/08/2012

    הי לכם
    ממש אשמח לעזרתכם בפענוח בדיקות הרפואיות שלי שביצעתי בימים האחרונים,עם תוצאות ממש מוזרות...
    לאחרונה,ירדתי 12 קילו בתקופה של כחודש וחצי.
    בשבוע האחרון,אני עם סחרחורות וחולשות איומות ולא כלכך קיבלתי תשובות מרופאים,זה כרגע בבדיקה,חוץ מכמובן את התשובה המאד לא מפתיעה של "זה מה שקורה כשעושים דיאטות כאסח" !
    למרות שהדיאטה מכילה את כל אבות המזון הדרושים רק בכמויות קטנות בשילוב פעילות גופנית מסיבית.
    לפני כשבועיים עשיתי בדיקות של ויטמינים והברזל יצא 44 מתוך ערכים של 60 עד 180 ופריטין 8, נמוך.
    שלשום,שוב בדיקות והברזל ירד ל 35 ואילו הפריטין עלה ל18 (אחרי שבוע של לקיחת ברזל מאסיבי). איך זה יכול להיות שהפריטין עלה והברזל ירד ?
    דבר נוסף,המוגלובין תקין 13.6 אבל בבדיקה המטלוגית של המוגלובין F יצא 0.8 שהערך המקסימלי הינו 0.49. מה קורה איתי ???
    בנוסף קריאטנין 0.6 יצא חריג קצת וגם RDW 18.3.
    בקיצור,האם יש לכם רעיון להשתוללות הבדיקות אצלי ?
    אני חייבת לציין כי בדרך כלל הבדיקות שלי יוצאות מושלמות בלי ערכים חריגים.
    האם נהייתי קשישה ???? אני בת 43.

    אשמח לתשובתכם

    תודה מראש

    קארן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בתוצאות בדיקות רפואיות - תגובה

    יעל אבנון
    06/08/2012

    שלום קארן,

    דיאטה, ירידה במשקל, שינויים בתזונה ופעילות גופנית משפיעים רבות על ממצאי בדיקות הדם. כאשר התזונה אינה מאוזנת או אינה מתאימה לך, חל גם חוסר איזון ביוכימי שניתן לראות אותו בבירור בבדיקות הדם.
    לגבי הברזל שירד והפריטין שעלה- הפריטין מהווה את מאגרי הברזל בגוף וכאשר נוטלים תוסף ברזל, הפריטין הוא הראשון שיעלה. רמת הברזל החופשי בדם משתנה כל הזמן ומה שחשוב בעצם לראות זה שהפריטין עולה, לכן תמשיכי לקחת את תוסף הברזל, זה הולך לכיוון הנכון. המוגלובין F גבוה עשוי לרמז על אנמיה מסוג תלסמיה- המשיכי בירור מול הרופא. קראטנין נמוך עשוי לרמז על מחסור בחלבונים או הרס של שריר- יכול להיות קשור לדיאטה שעברת. ערך ה- RDW הגבוה מציין את האנמיה אצלך. אני ממליצה לך לקבל הדרכה מקצועית שתעשה לך סדר בהרגלי התזונה ובתוספי התזונה שעלייך לצרוך, על מנת לעזור לך להגיע לאיזון בריאותי תקין ולהרגשה טובה יותר.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו