בדיקות מעבדה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות מעבדה
    מיקי
    29/10/2012

    בוקר טוב... אתמול ביצעתי בדיקות מעבדה כלליות והיום הגיעו התוצאות.אני יודעת שיש לי חוסר ברזל ורמת הכולסטרול והטריגיליצרידים גבוהה.
    התחלתי לפני שבועיים דיאטה, ואני מקווה שזה יסדר את הבעיה הזאת.

    בבדיקות רואים שרמת ה ALT GPT גבוהה- 36.
    האם יש קשר לחוסר בברזל?
    הבנתי שזה אנשים שמופרש מהכבד ושזה גורם להאטה בקצב חילוף החומרים.
    האם יש סיבה לדאגה? החריגה גבוהה? ניתן לטפל על ידי תזונה?

    אני בת 33, ללא מחלות למעט אסטמה שדי רדומה כרגע- לא לוקחת תרופות לאסטמה, ולוקחת גלולות מרסילון.
    אשמח לקבל תשובה (יש לי תור לרופא ביום שישי אבל זה נראה לי נצח :-) )

    פירוט התוצאות החריגות:

    ALT GPT 36
    FE IRON 36
    FOLICE ACID 3.2
    MCV MEAN CELL VOLUME 76
    MCH MEAN CELL HEMOGLOBIN 24.3
    RDW RED CELL DISTRI.WIDTH 16.3
    LEUCOCYTES 500
    TRIGLYCERIDS 222
    HDL 31
    NON HDL 175
    LDL 130.3

    אני יודעת שיש הרבה חריגות אבל אני מבינה שחלק מהם קשורות לחוסר בברזל.

    מיקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות מעבדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות מעבדה - תגובה

    יעל אבנון
    30/10/2012

    שלום מיקי,

    אין קשר בין אנזים הכבד GPT לבין רמת הברזל.
    יכול להיות קשר בין האנזים לבין נטילת תרופות, בכללן גלולות למניעת הריון.
    רמת הברזל אכן נמוכה מאוד, מה שגורם לכדוריות הדם האדומות שלך להיות קטנות במיוחד. רמת החומצה הפולית נמוכה גם היא.
    עלייך ליטול תוסף תזונה המכיל ברזל עדין, חומצה פולית וויטמין B12 לטיפול באנמיה.
    במקביל אני ממליצה לך לשפר את התזונה בעזרתו של איש מקצוע.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה , ועוד שאלה

    מיקי
    30/10/2012

    יש אפשרות לטפל בחוסרים האלה על ידי תזונה?
    מאכלים מסויימים שצריך לאכול ?
    כבר שנים אני סוחבת את החוסר בברזל כי אני לא רוצה לקחת כדורים
    ואני די דבקה בהחלטה הזאת..

    ובקשר לאנזים הכבד, זה משהו שצריך להדאיג אותי? האם זה באמת מאט את חילוף החומרים בגוף?

    תודה
    מיקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל אבנון
    30/10/2012

    רמת הברזל אצלך נמוכה מידי על מנת שתנסי להתגבר עליה באמצעות תזונה בלבד.
    מאכלים שיש בהם ברזל- בשר, כבד עוף, ירקות עליים ירוקים, תרד, חומוס, טחינה, קטניות, קינואה, טופו, חלב סויה, אבוקדו, פירות יבשים.
    אני ממליצה לך לשלב תוסף לתקופה של 3 חודשים עם תזונה נכונה.
    לגבי אנזים הכבד, כל פגיעה בכבד עשויה לפגוע בחילוף החומרים בגוף.
    לא מדובר אצלך ברמה מדאיגה, פשוט עקבי אחר תפקודי הכבד בהמשך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו