בדיקת ANA חיובית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת ANA חיובית
    d
    24/01/2013

    שלום

    בן37, במעקב בשנים האחרונות אצל רופאה גסטרו עקב אנזימי כבד מוגברים. נמצא כבד שומני.
    בתחילת המעקב בוצע בירור למחלות אוטאומיניות ווירוסים.
    הממצא היחיד שיצא לא תקין זה ANA חיובי. כאשר בודקים בו 16 פרמטרים שחלקם חיוביים :

    ANA POSITIVE

    ANTI DS DNA 5.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (........*)

    Borderline

    ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI RNP 2.00 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*

    Positive

    ANTI RNP-A 2.00 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*

    Positive

    ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI RNP 68 1.10 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*

    Borderline

    ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI CHROMATIN <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)

    ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90)

    הופניתי לראומטולוג, ששלח שוב לבדיקות, והממצאים היו דומים, כאשר הפרמטרים הבאים היו חיוביים : (כפי שניתן לראות לעיל)
    ANTI RNP
    ANTI RNP-A
    ANTI RNP 68

    כמו כן יש לציין שבעבר נבדק אצלי נוגדן קרדיולפין מספר פעמים והיה חיובי, לאחרונה נמדד שוב ולא היה חיובי.
    אני סובל מכאבים בשורש כף היד (ייתכן עקב שימוש רק במחשב?) היתה תקופה שסבלתי מכאב בתחתית הסטרנום וקיבלתי זריקה למקום.

    מה המשמעות של ANA חיובי בפרמטרים המצוינים לעיל ? האם זה בפני עצמו מצביע על בעיה כלשהי ?
    מה גורם לזה? האם יש לזה קשר כלשהו לכבד השומני ואנזימי הכבד ?
    יש סיבה לכך שהראומטולוג הורה לי להמשיך מעקב אצלו כולל בדיקות דם ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת ANA חיובית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ANA חיובית - תגובה

    יעל אבנון
    24/01/2013

    שלום יוני,

    ANA פירושו- Antinuclear antibody, וזוהי בדיקה לנוגדנים נגד גרעין התא.
    RNP הוא חלבון המכיל RNA - מולקולה הדומה ל- DNA.
    כאשר בדיקות אלו יוצאות חיוביות ישנו חשד למחלה אוטואימונית כמו זאבת, דלקת פרקים ועוד. לעיתים רמת בדיקות אלו גבוהה ללא קשר למחלה אוטואימונית.
    לכן נדרש מעקב ותשומת לב לכל סימפטום שמופיע.
    אני לא רואה קשר לכבד השומני.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על ההסבר, ושאלה נוספת בקשר לזה

    מאיר
    25/01/2013

    יכול להיות מצב ש ANA בפרמטרים מסויימים שלו ייצא חיובי בבדיקות חוזרות ועדיין זה לא מצביע על בעיה כלשהי שקיימת בגוף ?

    למה כוונתך במעקב ולשים לב לכל סימפטום ? איזה למשל ?

    והאם יש בדיקות שיכולות לכוון ספציפית יותר ולהסביר את משמעות ה PNP החיובי אצלי ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל אבנון
    25/01/2013

    יכול להיות מצב ש- ANA חיובי אך אין מחלה אוטואימונית או בעיה אחרת בגוף.
    חשוב לשים לב לכל סימפטום שעשוי להופיע כגון כאבי פרקים, פריחות עוריות ועוד.
    צריך להתייעץ עם ראומטולוג לגבי בדיקות נוספות שניתן לעשות אך במידה ואין סימפטומים אני לא רואה בכך צורך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו