סוכר בשתן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סוכר בשתן
    יוסי
    19/12/2013

    שלום

    בבדיקת דם ושתן שגרתית, לראשונה בחיי הופיע ממצא של סוכר בשתן ברמה של 30 MG/DL.
    זאת בשעה שהסוכר בדם תקין - 89 (65-100), וכן סוכר תלת חודשי תקין - 5 (4.00-5.70).
    אינני סובל מסוכרת.
    מה יכולה להיות הסיבה? יש סיכוי שישנה סכרת סמויה (על אף התוצאות התקינות בבדיקת דם)?
    האם יש לחשוש לבעיה כלייתית?
    יש לציין שגם נמצא חלבון בשתן: - פרוטאין- 10 MG/DL.
    מה המשמעות של זה, והאם יש קשר בין הסוכר לפרוטאין בבדיקת השתן?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכר בשתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכר בשתן - תגובה

    יעל אבנון
    20/12/2013

    שלום דורון,

    סוכר גבוה בשתן עשוי לנבוע עקב בעיות הורמונאליות שונות, בעיות בכבד או שימוש בתרופות כגון אנטיביוטיקה, ליתיום, תרופות משתנות ועוד.
    בהחלט יכול להיות קשר בין סוכר גבוה בשתן לבין נוכחות חלבון.
    אני מציעה שתמשיך בירור אצל הרופא ותחזור על הבדיקה שוב.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרתי על הבדיקה שוב

    יוסי
    23/12/2013

    תודה רבה על המענה המפורט

    יש לציין שבדיקת השתן המדוברת (עם הסוכר והחלבון) היתה לפני כשלושה חודשים (לא שמתי לב לזה)
    ביקשתי מהרופא הפנייה לבדיקות מעבדה
    תוצאות בדיקת שתן כללי היו תקינות, ללא סוכר וללא חלבון.

    להלן תוצאות בדיקת דם + יחס אלבומין קריאטנין בשתן:

    (BUN 9.00 MG/DL (4.60- 21.00 (.*.......)

    (TOTAL PROTEIN 7.33 G/DL (6.20- 8.50 (...*.....)

    (ALBUMIN SERUM 4.58 G/DL (3.50- 5.50 (....*....)

    (ALBUMIN/CREATINE RATIO-U 3.00 MG/G (0.00- 30.00 (*........)

    CREATININE U CONC. 233.20 MG/DL

    MICROALBUMIN CONC. 0.70 MG/DL

    האם עדיין נדרש בירור נוסף (מעבדתי/הדמייתי) כלשהו?
    האם יש צורך בבדיקת מעקב ?
    האם הזמן שעבר (3 חודשים בערך) משנה משהו לגבי התוצאות?
    מה יכולה להיות הסיבה שבכל זאת היה בבדיקה סוכר וחלבון?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל אבנון
    24/12/2013

    הבדיקות תקינות, אין צורך בבדיקות נוספות.
    על השאלה מה גורם לרמת סוכר גבוהה בשתן עניתי בתשובה הראשונה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו