מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על בדיקת דם - LDHליאור28/07/2009
שלום
רציתי לברר על סעיף LDH - לאחר בדיקת דם, התוצאה שלי הייתה 511, כשהנורמה היא 480.
1. מה זה בדיוק LDH ?
2. מה יכול לגרום לעלייה? (לפני 4 חודשים היה בסדר- 475)
האם תרופה שאני לוקחת, בשם Lipitor יכולה לגרום לזה? זה בדיוק משתלב עם הזמן של העלייה.
האם תרופה בשם Keppra (העלו את המינון בזמן האחרון ) יכולה לגרום לזה?
איזה מזון משפיע על המרכיב הזה בדם- לטובה או לרעה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון: ההודעה הקודמת היא בשם אימי.
ליאור28/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליאור
ד''ר אופיר אביזהר30/07/2009LDH הוא אנזים הנמצא בתאים של רקמות שונות בגוף - שריר, כבד, תאי דם, רקמות, כליות ועוד, ועליה משמעותית בו עלול לרמז על נזק לרקמה כזו.
מכיון שהאנזים נמצא ברקמות רבות - הבדיקה לא ספציפית, ובפני עצמה לא ממש אומרת הרבה.
LIPITOR יכול עקרונית לפגוע בשריר , ועל כן אולי יכול לנעלות LDH , אך אם יש חשד כזה כדאי לבדוק CPK.
את KEPPRA איני מכיר היטב. היא עלולה לפגוע בספירת הדם. גם כאן אני לא חושב שבדיקת הבחירה היא LDH.
צריך לשאול את מי שהזמין את הבדיקה מדוע השמין ומה משמעות התוצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר אופיר - המשך שאךה
ליאור30/07/2009ראשית תודה על המענה.
בהמשך לשאלתי:
1. האם המספר 511 במדד זה- LDH, הוא בגבול הסיכון ? אם לא מהו המספר שמראה על סיכון בריאותי ?
2. האם תוכל להסביר מה הכוונה בפגיעה ברקמות ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליאור
ד''ר אופיר אביזהר02/08/2009LDH שהוא 511 U/L זה בערך פי שנים מהנורמה לפי המקובל במעבדה שלי. הנורמה אמורה להיות מצוינת על דף התשובה שלך. ניתן עקרונית לבדוק מאיזו רקמה ה-LDH, בדיקת איזואנזימים של LDH, אם יש צורך בכך. ושוב - לא מסתכלים על בדיקה בודדה אלא בהקשר לכלל התמונה. זה שזה גבוה לא בהכרח שיש בעיה שמחייבת פעולה. בדיקה חוזרת עשויה להיות תקינה. אתה צריך להתייעץ במי שמכיר אותך , במי שביקש את הבדיקה.
פגיעה ברקמה כשמה כן היא כל פגיעה - נמק, מכה , במקרה של שריר - פעילות קשה למשל, ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

