מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דם לגילוי מחלה אוטואימוניתניר בן שמאי25/03/2011
אני בן 45
מזה 3 חודשים אני סובל מכאבים עזים בעצמות האגן גם בצד השמאלי וגם בצד הימני . כאבים שמתגברים בלילה ולא מאפשרים לי לישון יותר משעתיים . בנוסף לכאבים באגן אני סובל גם מכאבים בירכיים הקדמיות, כאב בעצם בסוף הישבן , כאב בקרסול האחורי , לעיתים כאבים חלשים בברכיים ,רגישות באגן כשאני נוגע בעצמות הקדמיות שלו , סחרחורות ללא כאבי ראש , חוסר יציבות , יובש ודלקות בעינייים , פצעים לעיתים בפה , .קשה ביותר לקום מהמיטה וגם כשאני כבר קם – הגב כפוף קצת עד שאני מתיישר.
תחושה של קשיון בגב כל היום ולאחר ישיבה רצופה הכאב מתגבר וגם קשה ליישר את הגב
קשה להכניס רגל שמאל לרכב שאני יושב ברכב זה מלווה בקושי רב ובכאב חזק בעצם העליונה באגן . בישיבה במהלך היום כאב שורף בעצמות הכסל . לא מצליח לעשות ספורט מזה 4 חודשים . עייפות רבה אין אנרגיה בכלל .סובל מאוד כבר לא יכול לעמוד על הרגלים מתשישות ועייפות .
טופלתי בכדורי ארקוקסיה, אתופן, איבופן, נקסין ובזריקות וולטרן - ללא שום הטבה .
עקב התסמינים שציינתי נשלחתי למיפוי עצמות , סיטי אגן , MRI של הסקרום - כל הבדיקות ללא ממצאים למעט סימני של בלט דיסק (בעייה שאני סובל ומודע לה קרוב ל 15 שנים ) . גם כל בדיקות הגסטרו שביצעתי (גסטרוקופיה+קולונסקופיה+מנומטריה של הושט +PH +צילום קיבה וושט ותרסריון כולם תקינות למעט בקע סרעפתי גולש קטן כבר 8 חודשים )
נשלחתי על ידי ראומטולוגית של הקופה שלדעתה אני כנראה סובל מדלקת פרקים כלשהיא ולכן שלחה אותי לבדיקות הדם והתשובות היחידות מעבר לנורמה . ASCA IgA= 37 ו ASCA IgG= 21 וויטמין D = 14
כל הבדיקות מצורפות בהודעה מעל
בהתייעצות שהייתי אצל פרופסור לראומטולגיה הוא טוען שלפי הצילומים והבדיקות דם הוא שולל מכל וכל דלקת כלשהיא בפרקים ולדעתו אין אני סובל מדלקת חוליות מקשחת ושלח אותי לסיטי עמוד שידרה מותני ולהלן התוצאות של הבדיקה :
בסריקת חוליות D12 עד L3 הכל תקין
בסריקת L4-5 : זיזים בולטים משולי גוף חולייה L4 מימין מלווים בקע צדדי - ימני גדול של הדיסקית עם דחיקת מוצא העצב הימני .
בסריקת L5-S1 : מודגמים שינויים ניוונים עם היפרטרופיה פצטרית קלה וזיזים בשולי גופי החוליות .הדיסקית הבינחולייתית מנוונת עם תופעת ואקום . מודגם בלט אנולרי היקפי ניכר בעיקר מאחור עם לחץ על שורש העצב השמאלי ולחץ ניכר על שורש העצב הימני הנראה דחוק לאחור .הזיזים והדיסק משיקים למוצא העצב השמאלי
אנא בבקשה מה דעתכם מה הסבירות לפי כל הבדיקות שהעלתי שהדלקת היא דלקת כרונית במפרקים ואם לא מה יכולה להיות האבחנה
האם בדיקות שביצעתי מספיקות לאבחנה ואם לא האם יש עוד בדיקות שכדאי לבצע לדוגמא בדיקות אנטי DNA ובדיקות קומפלימנט ובדיקות RF שלא שלחו אותי לעשות
אודה לתשובתכם , אנא עזרו לי סובל מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם ששלחה אותי ראומטול
ניר בן שמאי25/03/2011שם הבדיקה | יחידות | גבול תחתון תוצאות הבדיקה גבול עליון |
כימיה בדם
Creatinine (B) | mg/dl | (
0.67 *
0.9 )
1.17
|
eGFR | | 60 ml/min/1.73m²-גדול מ
.60 ערך רצוי מעל
|
Vitamin B12 | pg/ml | (
211 *
346 )
911
|
Folic Acid | ng/ml | (
5.4 *
7.1 )
25
|
ויטמינים
Vitamin D 25 (OH) | ng/ml | *
14 (
20 )
100
|
המטולוגיה-כללי
ESR 1 hour | mm/hr | (
0 *
4 )
15
|
המטולוגיה- ספירת דם - מכשיר
WBC-Leucocytes | 10*3/micl | (
4.5 *
5 )
11
|
RBC-Red Blood Cells | 10*6/micl | (
4.2 *
5.04 )
5.6
|
Hemoglobin | g/dl | (
13.1 *
14.9 )
17.2
|
Hematocrit | % | (
39 *
44.5 )
50
|
MCV-Mean Cell Volume | fl | (
79 *
88 )
97
|
MCH-Mean Cell Hemoglobin | pg/cell | (
27 *
29.6 )
35
|
MCHC-M.Cell Hb cont. | g/dl l | (
32 *
33.5 )
36
|
RDW-Red Cell Distri.Width | % | (
11.6 *
13.3 )
15
|
Platelets | 10*3/micl | (
150 *
198 )
450
|
MPV-Mean Platelet Volume | fl | (
8.5 *
12.4 )
12.9
|
Neutrophils % | % | (
40 *
59.9 )
75
|
Lymphocytes % | % | (
22 *
30 )
43
|
Monocytes % | % | (
3 *
6.5 )
13
|
Eosinophils % | % | (
0 *
3.2 )
6
|
Basophils % | % | (
0 *
0.4 )
2
|
Neutrophils # | # | (
1.8 *
2.97 )
7.7
|
Lymphocytes # | # | (
1 *
1.49 )
4.8
|
Monocytes # | # | (
0 *
0.32 )
1.1
|
Eosinophils # | # | (
0 *
0.16 )
0.6
|
Basophils # | # | (
0 *
0.02 )
0.2
|
וירולוגיה
Hepatitis B Surface Ag | | NEGATIVE
|
Hepatitis C Ab(EIA) | | NEGATIVE
|
אימונולוגיה
C.R.P | | 0.5 mg/dl :קטן מ
| 0.5 mg/dl :קטן מ
TransGlutaminase (IgA) Ab | | | קטן מ 3
ASCA IgA | | (
0 )
20 *
36.8
|
ASCA IgG | | (
0 )
20 *
20.4
|
Atypical pANCA | | NEGATIVE
|
Immunoglobulin M | mg/dl | (
40 *
49.2 )
230
|
Immunoglobulin G | mg/dl | (
700 *
1130 )
1600
|
Immunoglobulin A | mg/dl | (
70 *
287 )
400
|
סיווג רקמות
HLA-B27 | | לא נמצא הגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם לגילוי מחלה אוטואימונית - תגובה
ד''ר אבישי אליס28/03/2011עושה רושם שעיקר הבעיה בעמוד השדרה ובבלט הדיסק
נראה לי שלאור המורכבות הפתרון אינו אינטרנטי אלא עי בדיקה ושיחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפנייה לדוקטור אבישי
ניר בן שמאי29/03/2011ד"ר אבישי שלום
ראשית כל תודה לתגובתך
ממצאי הסיטי נבדקו על ידי אורטופד- בעיית הגב תחתון אצלי ידועה מזה 15 שנים . הכאבים והתסמינים גם לפי דעתו של האורטופד הם לא בגלל החוליות בגב .
בנוסף התווספו בעת אחרונה , כשבועיים , כאבים וחוסר תחושה וקושי בהנעת אצבעות בידיים הכאבים גם בגב כף יד גם בפנים כף היד באזור חיבורי האצבעות ובאזור כיפופי האצבעות - כאבים במתגברים שנוגעים במקומות או שמקפלים את האצבעות . תחושה של קשייון ורושי בהפעלת כל האצבעות ( לדוגמא מקלדת מחשב, פתיחת שקית , אחיזה וכדומה )
כאבים בכפות רגליים – קשה לי לדרוך בבוקר
כאבים במפרקים נוספים בנוסף לכאבים באגן
מביקור אצל רופא המשפחה הוא בדק עוד בדיקות דם שעשו לי ב 7.2.11 - RF ו C3 ו C4
והן תקינות .
אני חסר אונים אנא ממך מה לדעתך הכיוון
אני סובל מאוד ולא מקבל שום תרופה להרגעת הסבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפנייה לדוקטור אבישי - תגובה
ד''ר אבישי אליס01/04/2011התשובה לא תמצה בפורום זה או אחר אלא בבדיקה עי אורטופד ואו ראומטולוג
לך לחוות דעת נוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

