מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מדבקות הורמוניםיהל30/10/2012
שלום רב,
בת 51 לפני כשלוש שנים הפסיק המחזור. כול התופעות של גלי חום וכו', התחלתי עם מדבקות הורמונים אוורול קונטי 50 מג'. במידה מסויימת התחלתי לחזור לעצמי אך לפני שנה התחלתי להרגיש שוב מאין דכדוך, בטן נפוחה ותחושה כללית של דכדוך ועל כן ניתנה לי מדבקה נוספת של אוורל 25 מג'.
נכון להיום מזה כשנה עם 2 המדבקות הנ"ל.כרגע אני שוב מרגישה שאני לא במיטבי ושוב עם בטן נפוחה. שאלותי:
1. האם להמשיך עם 2 המדבקות הנ"ל או שיש צורך בשינוי במינון?
2. אם שתי המדבקות מפרישות אסטרוגן למה אני רואה הזדקנות בפנים? הרי זה אמור לחקות את האסטרוגן הטבעי שיש בגוף....
3. אני שמה בכול פעם בצד אחר של הישבן האם מומלץ לשנות ולשים אולי בגב או ביד על מנת שיהיה אפקטיבי יותר או שאין לכך משמעות? (מידי פעם זה עושה לי גירוי מאין פצעים מתחת למדבקה. מעשנת מעט לכן לא נתנו לי בכדורים)
4. צריך לעשות הפסקה של שימוש בהורמונים אחרי כמה שנים של נטילתם?
יישר כוח על הפורום הנפלא !
אודה לתשובתך המפורטת
יהל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדבקות הורמונים - תגובה
ד``ר איתן פאר30/10/2012כלל לא מובן לי הטיפול שלך.
כל עוד יש רחם חובה לתת גם פרוגסטרון היות ואסטרוגן בלבד יכול לגרום לסרטן ברירית הרחם.
פרוגסטרון יש בצורה של התקן תוך רחמי ( מירנה), יש במדבקות- אוורל קונטי, יש בכדורים ויש בפתילות נרתיקיות
עליך לודא שאת בשום מקרה לא לוקחת אסטרוגן ללא פרוגסטרון.
דבר שני- המדבקות הפסיקו לעזור?
בשום מקרה לא להעלות מינון היות ואז הם עוד פחות ופחות יעזרו ( פארדוקס? כלל לא, צריך פשוט להבין את דרך פעולתם על רצפטורים לנוירוטרנסמיטורים במוח, וזה קצת מורכב לפורום זה, אבל אני כן מצפה מרופא הרושם מירשמי הורמונים לדעת זאת).
בכל אופן, הפתרון היותר מוצלח הוא פשוט לעבור לצורה אחרת של נטילת הורמונים, כגון כדורים, או משחות לעור וכו', גם כן במינון נמוך ולא גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה ובהמשך
יהל30/10/2012לכך - המדבקות עוזרות רק שלאחרונה הרגשתי שוב נפיחות בבטן. אין גלי חום וכול השאר למעט דכדוך קל. (ואולי זה קשור לדברים אישיים ולאו דווקא להורמונים...)
היתכן שקיבלתי מדבקות רק עם אסטרוגן???? לדעתי רופאת הנשים אמורה היתה לדעת את ההשלכות כפי שכתבת. אני מקווה שזה אסטרוגן עם פרוגסטרון ואת זה אוכל לבדוק מאוחר יותר מה כתוב על המדבקות. (כרגע אני בעבודה)
לפי מה שידוע לך על מדבקות אוורל קוונטי 50 מג' הם מכילים רק אסטרוגן? אני קצת בלחץ עכשיו......
כדורים לא אוכל לקבל מאחר ולדאבוני אני מעשנת. כנראה שמשחות על העור יהיו רלוונטיות יותר לגבי? ועל איזה מינון היית ממליץ? 50 מג' כפי שנטלתי בשנה הראשונה ולא 50 מג' ו 25 מג' ?
תודה על התייחסותך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהע"ג המדבקות כתוב:
יהל31/10/2012אוורול קונטי 50 מכילה: ESTRADIOL 3.2 MG
NORETISTERONE ACETATE 11.2 MG
קצב שחרור 24 שע'
אוורל 25 מכילה: ESTRADIOL 1.6 MG
מה זה אומר קיבלתי רק אסטרוגן?? ואם כן עלי להוסיף פרוגסטרון- באיזה מינון?
אודה לתשובתך
יהל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה ובהמשך - תגובה
ד``ר איתן פאר31/10/2012אוורל קונטי מכילות גם פרוגסטרון לעומת אוורל בלבד, כפי שצויין בהתחלנ המכילות אב\סטרוגן בלבד
אוורל קונטי יש רק במינון אחד ולא ניתן במינונים שונים.
במידה והעדפה האישית שלך היא עישון ולא איכות חיים- זה בר אופרה אחרת .
את כבר מספיק גדולה בכדי לקבל החלטות לגביך.
עישון והורמונים לא הולכים ביחד והבחירה היא כמובן שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדבקות הורמונים
יהל31/10/2012העדפה שלי היא הפסקת העישון ואני בתהליך!!!.
עד אז - האם המינון שאני מקבלת הוא בסדר?
היית משנה במשהו את הטיפול? מאחר והבנתי שבקונטי יש את ההורמון השני בנוסף לאסטרוגן האם החשש הוא פחות לגבי סרטן ברירית הרחם?
ושוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדבקות הורמונים - תגובה
ד``ר איתן פאר03/11/2012החלטה נבונה
השארי על טןןרל קונטי ללא שינוי בשלב זה.
הפסקת עישון תגביר יעילות הטיפול.
ולא- תפני שוב ותעני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לדוקטור
יהל05/11/2012האם הכוונה להישאר באוורול קוונטי בלבד או בצירוף האוורל 25 מג' כפי שנטלתי עד כה?
תודה רבה
יהל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיגאל 35 - תגובה
ד``ר איתן פאר03/09/2014אחרי 5 שנות מירנה אין יותר הגנה על רירית הרחםצ ולכן חובה להחליף את המירנה בחדשה ולהמשיך עם האסטרוגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוורול - תגובה
ד``ר איתן פאר03/09/2014גירוי מהמדבקות ידוע ושכיח. במידה וגובר פשוט לעבור לג'ל אסטרופם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
חני03/09/2014האם תוכל בבקשה להתייחס לשאלתי לגבי עובי של 3.6 מ"מ האם צריכה פרוגסטרון אני עם התקן עברו 5 שנים התקן מירנה .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוורול 50 וואוורול קונטי
לחץ...03/06/2015אני בת 24 ומטופלת ההורמונים האלה בעקבות טרנר סנדרם אני אמורה להתחיל ב50 ואז לעבור לקונטי ובסוף החודש שאני מגיעה ל50 שוב אני אמורה לקבל מחזור משום מה הכל ה ששתבש הורדתי את ה50 ואני בלי כלום ו עדיין במחזור זה לא אמור לקרות יש תחושה של דחף לשירותים כל הזמן ואני מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
בטן נפוחה בגיל המעבר וכיצד ניתן למנוע
ליויאל - תופעת לוואי של הפרעות בראייה
פטריה ושימוש באגיסטאן ללא הועיל
הפרשות מרובות עם ריח והאם יש תכשיר שיפחית
חום קבוע ומתגבר איך מטפלים
הורמונים לפקטור ליידן 5
בת 33, אל ווסת, נובופם
מדבקות של אוורל קונטי ומה מתחילות להשפיע
מחזור ממושך טרום גיל המעבר בת 50 וחצי
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
