טיפול הורמונלי כשאין גלי חום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול הורמונלי כשאין גלי חום
    ד``ר איתן פאר
    13/05/2015

    אני בת 48 ולפי בדיקות שערכתי אני בגיל המעבר. הרופא המליץ לי לקחת הורמונים. אין לי גלי חום רציניים אך יש לי קושי להתרכז ומידי פעם דפיקות לב מואצות, כמו מעין התרגשות . שאלתי: גם אם לא תוקפים אותי גלי חום רציניים, האם יש מקום לקחת הורמונים? או אפשר טיפול תרופתי אחר?

    בתודה מראש,

    סיגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל המעבר - תגובה

    ד``ר איתן פאר
    14/05/2015

    גיל מעבר לא נרבע על סמך שעשית או לא. לגיל מעבר ישנה הגדרה ברורה והיא בחלוף שנה מהמחזור האחרון.
    אבל, גם לכך אין כל משמעות.
    המשמעות הקלינית היא סימפטומים. במידה ויש תסמינים של חסר בהורמונים הרי שיש מקום להציע טיפול. וזאת ללא כל תלות במחזור , בבדיקות או בהגדרות למינהן.
    אחרי שסוגיב זו הובהרה - נבהיר נקודה נוספת.
    גלי חום הם רק סימפטום אחד מתוך 112 סימפטומים המיוחסים לשינויים המתרחשים בכל אברי הגוף בשלבים שונים של העדר פעילות הורמונלית. ולכן יש מקום להציע טיפול גם כאשר הסימפ]טום העיקרי אינו דוקא גלי חום.
    אבל - פעימות לב מואצות וקושי בריכוז , שאכן יכולים להיות קשורים לחסר הורמונים, יכולים גם להיות תוצאה של פעילות לא תקינה של בלוטת התריס. ולכן יש לבצע ברור רפואי, ולאחר שנשללו סיבות אחרות אכן יש מקום להציע לך טיפול הורמונלי לשיפור איכות חייך ולמניעת הדרדרות עם הופעה של סימפטומים נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו