מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלות לגבי גיל המעבר וטיפול בתוספיםשירי03/08/2016
רקע בקצרה,42, בריאה בדר"כ נשואה ללא. אובחנה פרהמנאופזה מוקדמת לגיל כבר בשנות ה- 30 לחיי עם רמות FSH למעלה מ- 45
בגיל 37 החל טיפול בפרוגילוטון. בגיל 41 עברתי ניתוח אלקטיבי להסרת שחלות כיוון שיש עבר משפחתי של סרטן שד, אולם ללא בדיקת נשאות לגנים BRCA.
טעות, לא טועת.. אין מה לעשות עם זה כרגע. מאז זוהה שהפרוגילוטון אינו מתאים לי עוד מבחינת וסת בלתי נסבלת. ורופא הנשים העביר אותי לאביאנה שאני מגיבה אליו טוב.
המלצתו הייתה ליטול עד גיל 50. שאלתי: ידוע לי שלא נוטלים הורמונים לשם הגנה אלא כשיש תמונה קלינית של סימפטומים? (והיו לי גלי חום) איך אדע מתי להפסיק? להמשיך?
שאלה שנייה: תוספי מזון בגיל זה. אני נוטלת ויטמין D בטיפות האם יש תוספים נוספים מומלצים למצבי?
ושאלה אחרונה: הבנת מהרופא שאביאנה הוא כדור בעל הורמונים מעט שונים ופחותים מפרוגילוטון. ושלאחר ניתוח כזה, הגוף צריך פחות הורמונים.
לי נשמע שאם יש הפסקה של פעילות שחלתית הגוף זקוק ליותר הורמונים? מה ההסבר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון קטן
שירי03/08/2016במקרה שלי- לא הפסקה של פעילות שחלתית אלא היעדרה לאחר הפרוצדורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות לגבי גיל המעבר וטיפול בתוספים - תגובה
ד``ר איתן פאר06/08/2016וותיקי נהלל נהגו לומר "שלא ניתן להחזיר חלב לעטין הפרה".
כעיקרון ברפואה, להבא ולכל מי שקוראית פורום זה, רצוי תמיד לקבל חוות דעת רפואית נוספת לפני כל תהליך רפואי בלתי הפיך כגון ניתוח .
ולעצם הענין-
ראשית, כיום אין כל מיגבלת זמן לגבי טיפול הורמונלי כך שההנחיה להפסקת אוויאנה בהגיעך לגיל 50 אינה רלוונטית ולא נכונה
שנית- אווינה הינו תכשיר טוב העונה על צרכי הגוף הנשי בהעדר פעילות הורמונלית שחלתית טבעית ומונע את מרבית תסמיני גיל המעבר לאורך שנים. הנטייה הרפואית כיום הינה לתת את המינון הנמוך ביותר האפקטיבי ובכך למנוע תופעות לוואי כגון עיבוי יתר של רירית רחם, קרישיות יתר וכד'
במיעוט הנשים שאינן מגיבות מספיק טוב למינון הנמוך של אוויאנה ניתן לשנות את הטיפול ההורמונלי לתכשיר אחר במינון גבוה יותר.
ויטמין D המומלץ הוא 2000 יחידות בצורה של קפסולות רכות שומניות וזאת ניתן להשיג על המדפים בארה'ב ללא כל מירשם רפואי (vit D3 2000 i/u- liquid soft gels) וניתן להזמין גם באינטרנט
המלצה נוספת היא סידן עד 1200 מג'ר ליום, תלוי בהרכב התזונה שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
בטן נפוחה בגיל המעבר וכיצד ניתן למנוע
ליויאל - תופעת לוואי של הפרעות בראייה
פטריה ושימוש באגיסטאן ללא הועיל
הפרשות מרובות עם ריח והאם יש תכשיר שיפחית
חום קבוע ומתגבר איך מטפלים
הורמונים לפקטור ליידן 5
בת 33, אל ווסת, נובופם
מדבקות של אוורל קונטי ומה מתחילות להשפיע
מחזור ממושך טרום גיל המעבר בת 50 וחצי
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
