שאלות לגבי גיל המעבר וטיפול בתוספים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות לגבי גיל המעבר וטיפול בתוספים
    שירי
    03/08/2016

    רקע בקצרה,42, בריאה בדר"כ נשואה ללא. אובחנה פרהמנאופזה מוקדמת לגיל כבר בשנות ה- 30 לחיי עם רמות FSH למעלה מ- 45
    בגיל 37 החל טיפול בפרוגילוטון. בגיל 41 עברתי ניתוח אלקטיבי להסרת שחלות כיוון שיש עבר משפחתי של סרטן שד, אולם ללא בדיקת נשאות לגנים BRCA.

    טעות, לא טועת.. אין מה לעשות עם זה כרגע. מאז זוהה שהפרוגילוטון אינו מתאים לי עוד מבחינת וסת בלתי נסבלת. ורופא הנשים העביר אותי לאביאנה שאני מגיבה אליו טוב.

    המלצתו הייתה ליטול עד גיל 50. שאלתי: ידוע לי שלא נוטלים הורמונים לשם הגנה אלא כשיש תמונה קלינית של סימפטומים? (והיו לי גלי חום) איך אדע מתי להפסיק? להמשיך?

    שאלה שנייה: תוספי מזון בגיל זה. אני נוטלת ויטמין D בטיפות האם יש תוספים נוספים מומלצים למצבי?

    ושאלה אחרונה: הבנת מהרופא שאביאנה הוא כדור בעל הורמונים מעט שונים ופחותים מפרוגילוטון. ושלאחר ניתוח כזה, הגוף צריך פחות הורמונים.


    לי נשמע שאם יש הפסקה של פעילות שחלתית הגוף זקוק ליותר הורמונים? מה ההסבר?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון קטן

    שירי
    03/08/2016

    במקרה שלי- לא הפסקה של פעילות שחלתית אלא היעדרה לאחר הפרוצדורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לגבי גיל המעבר וטיפול בתוספים - תגובה

    ד``ר איתן פאר
    06/08/2016

    וותיקי נהלל נהגו לומר "שלא ניתן להחזיר חלב לעטין הפרה".
    כעיקרון ברפואה, להבא ולכל מי שקוראית פורום זה, רצוי תמיד לקבל חוות דעת רפואית נוספת לפני כל תהליך רפואי בלתי הפיך כגון ניתוח .
    ולעצם הענין-
    ראשית, כיום אין כל מיגבלת זמן לגבי טיפול הורמונלי כך שההנחיה להפסקת אוויאנה בהגיעך לגיל 50 אינה רלוונטית ולא נכונה
    שנית- אווינה הינו תכשיר טוב העונה על צרכי הגוף הנשי בהעדר פעילות הורמונלית שחלתית טבעית ומונע את מרבית תסמיני גיל המעבר לאורך שנים. הנטייה הרפואית כיום הינה לתת את המינון הנמוך ביותר האפקטיבי ובכך למנוע תופעות לוואי כגון עיבוי יתר של רירית רחם, קרישיות יתר וכד'
    במיעוט הנשים שאינן מגיבות מספיק טוב למינון הנמוך של אוויאנה ניתן לשנות את הטיפול ההורמונלי לתכשיר אחר במינון גבוה יותר.
    ויטמין D המומלץ הוא 2000 יחידות בצורה של קפסולות רכות שומניות וזאת ניתן להשיג על המדפים בארה'ב ללא כל מירשם רפואי (vit D3 2000 i/u- liquid soft gels) וניתן להזמין גם באינטרנט
    המלצה נוספת היא סידן עד 1200 מג'ר ליום, תלוי בהרכב התזונה שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו