הורמונים תסמינים גיל המעבר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הורמונים תסמינים גיל המעבר
    מבולבלת
    26/08/2016

    שלום רב,
    אני בת 49, עם רוב התסמינים לצערי של גיל המעבר. אני שוקלת בכובד ראש להתחיל לקחת הורמונים. התחלתי לקחת וגיפם, אך השיפור היה חלקי. האם נטילת הורמונים תפטור אותי מהצורך לקחת גם וגיפם?
    כמובן שאני חוששת. מדובר בהתלבטות אכזרית. שיפור איכות חיים עכשיו, או סיכון לסרטן השד בהמשך. כמו כן אני חוששת מתופעות לוואי של ההורמונים כמו השמנה. לצערי, כבר השמנתי עד כה, גם בלי ההורמונים. האם יש סיכוי שההשמנה תיפסק (כמובן יחד עם תזונה נכונה וספורט).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד``ר איתן פאר
    26/08/2016

    טעות , גדולה ביותר, בהבנת פעילות ההורמונים
    ללא הורמונים כל הנשים מעלות במשקל היות ואין יותר אסטרוגן שינטרל את הטסטוסטרון הנוצר כל חיי האישה מבלוטת האדרנל- יתרת הכיליה. ולכן תוספת של 10 ק'ג בחמש השנים הראשונות להפסקת המחזור מהווה יותר סטנדרט מאשר חריגה
    לגבי סרטן השד-
    תפקיד הביולוגית של ההורמונים לאפשר לשד ליצר חלב ובכך להבטיח המשכיות של המין האנושי. ולכן בשיא הפעילות ההורמנלית- בשנות העשרים- נדיר ביותר שיהיה סרטן שד עקב ההגנה ההורמונלית עליו
    שכיחות סרטן שד מכפילה עצמה כל עשור ללא הורמונים ( 1:52 בגיל 50, 1:24 בגיל 60 וכן הלאה) שכן אין כבר הגנה על השד בהעדר פעילות הורמונלית
    ולכן סרטן השד מיצר לעצמו קולטנים לחמרים , כולל הורמנליים, שהוא זקוק להם לצורך התפתחותו ואינו סופג אותם מהדם
    ישנם סוגי אסטרוגנים וסוגי פרוסטאטיבים המפחיתים שכיחות סטני השד ואפילו גורמים לסרטן שד , במידה ומתפתח תחת נטילת טיפול הורמונלי, להיות פחות אלימים ופחות גוררתיים.
    הסירי דאגה מליבך והתחילי לחשוב חיובי על איכות חייך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו