שאלה על הורמונים אוויאנה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה על הורמונים אוויאנה
    אביבה
    19/04/2017

    היי דר׳ פאר,
    רציתי לשאול אותך שאלה: אני בת 54 ולוקחת בהכוונה מרופא הנשים שלי, אוויאנה. לוקחת שנתיים, אחרי כן הפסקתי לקחת 3 חודשים, כי רציתי לנסות אם גלי החום עברו לי. בשלושה חודשים האלה, המשכתי לסבול מגלי חום, לכן חזרתי חזרה לאוויאנה.
    האם מותר לי לנסות שוב לעשות הפסקה לאחר, חצי שנה, שנה נוספת?

    דרך אגב, לאימי ז״ל גילו סרטן בגיל 72. היא נפטרה בגיל 74 לפני 6 שנים.
    ובדיקת גנטיקה אני ממש לא מעוניינת לעשות.
    אודה לך על תשובה בקשר לשאלתי, על האוויאנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על הורמונים אוויאנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקות וחזרה לטיפול הורמונלי

    ד``ר איתן פאר
    22/04/2017

    הסכנה הגדולה של טיפול הורמונלי היא העליה בקרישיות ( טרומבוזות) בשנה הראשונה ללקיחתם. עליה זו נמוגה לאותה שכיחות כללית באוכלוסיה תוך שנה, אבל מתחילה שוב כל אימת שמפסיקים ומחדשים הטיפול ההורמונלי .לכן זה ממש לא הגיונ י לא נכון ואפילו מזיק הפסקות וחידוש טיפול הורמונלי. אין כל צורך בכך וניתן לקחת טיפול הורמונלי ללא מיגבלת זמן.
    כמו כן טיפול הורמונלי מפחית שכיחות סרטנים ולכן סיפור האמא דוקא מרמז על כך שרצוי שתמשיכי בטיפול באופן עקבי. אגב לא התייחסת לסוג הסרטן שהיה לאמא ואני יוצא מתוך הנחה לגבי סרטן שד ומעי שישנם הוכחות לאפקט המגן של הטיפול ההורמונלי מפני סרטנים אלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלתי הקודמת אלייך: ״שאלה על הורמונים אוויאנה״ תשובה לתגובתך, שרצית לדעת.

    אביבה
    22/04/2017

    דר׳ פאר תודה לך.
    רצית לדעת מה סוג הסרטן, שהיה לאימי ז"ל, אז אני עונה לך להמשך תגובתך לשאלתי.
    לאימי באמת היה סרטן השד, ואחרי כן עבר לכבד. (סוג מאוד אלים)
    אבל לפני שגילו לה את הסרטן, בגיל 72 היא כן הייתה בטיפול הורמונלי, אין לי מושג מה היא לקחה.
    לכן אני חוששת, כי למרות שהיא כן היית מטופלת הורמונלית, קיבלה סרטן.
    אני רוצה להיות שקטה שאני הולכת בדרך הנכונה, בלקיחת אוויאנה.
    אודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה

    ד``ר איתן פאר
    22/04/2017

    טיפול הורמונלי לא מונע הופעת סרטן שד אלא מפחית הסיכוי לחלות בו בצורה משמעותית.
    סרטן שד המופיע בגיל בו הופיע לאמא שלך לא נחשב כסרטן על רקע גנטי.
    את יכולה לקחת הורמונים אבל עקב סרטן השד לאמא חובה עליך להיות בביקורת תקופתית מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגיבה להמשך תשובתך האחרונה אלי. הכותרת: שאלה על הורמונים אביאנה.

    אביבה
    22/04/2017

    אימי ז״ל אף פעם לא עשתה בדיקות שד.
    פתאום בבדיקה הראשונה שהיא נבדקה, בגיל 72 גילו לה סרטן, ולאחר שנתיים בגיל 74 נפטרה.
    רציתי לדעת אם זה יכול להיות גנטי?
    אודה לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו