פרוגסטרון לקבלת מחזור- האם כדאי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פרוגסטרון לקבלת מחזור- האם כדאי?
    דינה
    13/11/2017

    שלום ד"ר פאר

    אני בת 48 בפרימנופאוזה. לפני כ4 חודשים פניתי לרופא נשים עקב כך שלא היה לי מחזור במשך 3 חודשים . בעת הפניה עובי הרירית היתה 11 ס"מ. הרופא נתו לי פרימולוט נור למשך 5 ימים מה שאכן גרם למחזור להגיע ומאז כל שבועיים שלושה יש מחזור באופן טבעי ללא צורך לקחת פרוגסטרון. אני די סובלת ממחזורים צפופים כאלה עם דימום רב והייתי מעדיפה שהמחזור לה היה חוזר. כששאלתי את הרופא מדוע צריך לגרום למחזור הוא ענה כי העדר/ עיכוב המחזור הוא על רקע חוסר ביוץ ולא מנופאוזה ולכן יש לקחת פרוגסטרון. לאחר בירור ומתוך קריאה בפורום הזה הבנתי שיש רופאים שלא נותנים פרוגסטרון במקרים כאלה ויש שכן. השאלה שלי מה עדיף? להשאיר את המצב כמו שהוא ולהמתין למחזור ספונטני אם בכלל או לגרום למחזור באופן מלאכותי?
    שאלה נוספת האם הרירית יכולה להתכווץ מ11 ס"מ לפחות מזה גם ללא מחזור?
    תודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פרוגסטרון

    ד``ר איתן פאר
    15/11/2017

    הרופא צודק גם בטיפול וגם בהסבר שנתן לך
    לא משאירים רירית מעובה מהחשש שיגרם סרטן ברירית הרחם כאשר יש אפקט אסטרוגני בלבד ללא פרוגסטרון
    לשקול התקן מירנה להפסיק הדימומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו