מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה קורה לי?נועם28/01/2014
שלום,
אני בת 27, לוקחת קונצרטה 90 מ"ג. ניסיתי פחות, ניסיתי יותר וזה המינון היחיד שמשפיע. זה משפיע נפלא, כמו שאף תרופה אחרת לא הצליחה לעשות, זה הופך אותי לבנאדם אחר מבחינת התזזיתיות ויכולת הריכוז.
אבל אחרי 4-5 שעות, יש נפילה חדה בעירנות, ואחרי 10 שעות מרגע נטילת הקונצרטה, אני כבר עיפה מדי והולכת לישון, מה שלא קורה לי כמובן בלי קונצרטה, או במינונים אחרים (לא גבוהים יותר ולא נמוכים יותר).
זה תקין? מה אפשר לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה לי? - תגובה
ד``ר עדי אדר29/01/2014שלום לך!
תגובה כזו אפשרית וצריך לקבל את התרופה "על הדבש ועל העוקץ"....
כמובן תמיד אפשר לנסות לעבור לתכשיר אחר עם הרופא המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גל.27/01/2014
שלום רב דוקטור
בדרך כלל באיזה סיבות מחליטים לעבור מהתרופה אדרל xr לתרופה אחרת שנקראת ויואנס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גל - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/01/2014שלום,
ההחלטה על שינוי במינון או סוג תרופה ניתנת לשיקולו של הרופא המטפל בהתאם לתגובה הקלינית של כל מטופל.
לעיתים , תרופה שעוזרת לאחד לא מתאימה לאחר וכו'.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבחן tovaמישהו27/01/2014
עשיתי מבחן טובה שיצא תקין פלוס 3.
לפני המבחן אכלתי קוביית שוקולד למרות שאחרי זה גיליתי כי אין לצרוך קפאין לפני מבחן זה.
אבל מצד שני ממה שהבנתי ההשפעה של הקפאין היא קטנה מאד לעומת ריטלין-כך שאם התוצאה יצאה פלוס 3 שזה מעל הנורמה-לא יתכן שללא קובית שולוקלד אחת פתאום יהיה מינוס 3 זה נכון? הבנתי שלקפאין השפעה מאד קטנה בכללי על המבחן וזה סתם מין קו מנחה? הרי מישהו עם הפרעת קשב וריכוז שיקבל מינוס5 אם יאכל שוקולד לא יקבל פתאום פלוס 3 נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן tova - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/01/2014שלום,
אינני חושב שקוביית שוקולד משנה באופן מהותי תוצאת בדיקת טובה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ער.26/01/2014
שלום
לאחר ריטלין למינהם . קראתי שהרופא מנסה את ויואנס על המטופל וכ- קו שני רק לאחר הניסיון ב - אדרל
מה הסיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ער - תגובה
ד``ר עדי אדר26/01/2014שלום לך!
בהחלט ניתן להתחיל טיפול עם אדרל.
שתי התרופות מתאפיינות במיעוט תועפות לוואי כאשר שכיחותם אף נמוכה יותר עם וויואנס.
עם זאת ניתן בהחלט להתחיל עם אדרל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך...מישהו25/01/2014
השאלה שלי היא במידה והפרעת קשב וריכוז היא בעיה מולדת ובמוח כיצד היא יכולה לעבור עם הגיל בכשליש מהמקרים? בגלל התפתחות המוח או משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך... - תגובה
ד``ר עדי אדר26/01/2014שלום לך!
התשובה חיובית...והייתי מגדיר את זה כ"או משהו..."....
המנגנון להיווצרותה של הפרעת קשב מורכבים ומובנים לנו רק בחלקם וזאת למרות מאוד מחקרים שבוצעו בנושא.
הבסיס להפרעה הוא כרוך השפעתם של המוליכים העצביים (נוירו-טרנסמיטורים) במוח ובהחלט ייתכנו שינויים ו"התבגרות" איזורים מסוימים במוח עם שינוי בתפקודם.
כללית, הפרעת קשב וריכוז משתנה במהלך החיים במקביל לשינויים השונים החלים על המוח.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מעניינתמישהו25/01/2014
דוקטור שלום,
בגיל 7-8 בערך אובחנתי כאדם עם adhd עכשיו העניין הוא כזה-הגיל 13 בערך כשהגעתי לחטיבה-התחלתי ללמוד רגיל,זאת אומרת ללא ריטלין וקיבלתי ציונים טובים.
אחרי זה המשכתי לתיכון וגם שם לא היו לי שום בעיות בהתרכזות בשיעורים והייתי תלמיד טוב.
אחרי זה גם באה תקופת שיעורי הנהיגה ועברתי אותם בהצלחה ולא מרגיש בכלל שיש לי הפרעת קשב וריכוז.
כיום אני בן 23 לומד ומשחק שחמט לא משתמש בריטלין מאז גיל 11 ולא מרגיש דבר.
השאלה שלי האם אתה מכיר מקרים או שידועים מקרים בספרות המדעית שהפרעת קשב וריכוז נעלמה לגמרי? ממה שקראתי באינטרנט הבנתי שההפרעה לא חולפת אלא משנה את צורתה בלבד? או שישנם מקרים בהם היא עוברת בגילאים 12-13?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מעניינת - תגובה
ד``ר עדי אדר26/01/2014שלום לך!
בהחלט יתכנו מקרים שבהם הפרעת קשב חולפות או לפחות היא בעוצמה שלא מצריכה טיפול תרופתי.
,
מאידך ייתכנו מקרים בהם פשוט האבחנה לא הייתה נכונה....
בברכה,
דר' עד אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון.23/01/2014
בוקר טוב דוקטור
מה המינון המרבי היומי המותר של ויואנס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון - תגובה
ד``ר עדי אדר26/01/2014שלום לך!
עקרונית אני ממליץ להפנות את השאלה לרופא המטפל אך ניתן להתייחס למינון של 70 מ"ג כמינון מירבי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין 3 פעמים ביוםיריב20/01/2014
שלום רב,
האם במקום קונצרטה של 54 מ"ג אפשר לקחת 3 מנות ריטלין רגיל של 15 מ"ג בהפרשים של 4 שעות?
האם יש בכך סיכון כלשהו לתופעות לוואי וכו'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין 3 פעמים ביום - תגובה
ד``ר עדי אדר22/01/2014שלום לך!
עקרונית אפשרית גם שיטת טיפול זו.
החיסרון שלו הוא ששחרור התרופה לא "חלק" ורציף אלא באופן זיזי וזה עשוי להגביר תופעות לוואי. כמו כן בד"כ לא מקפידים על נטילה סדירה של התרופה (אלא אם המטופל אין לו הפרעת קשב...ואז ממילא הוא לא צריך טיפול...).
יש לקחת בחשבון כי ריטלין קצר טווח בעל תופעות לוואי יותר מאשר הקונצרטה אםכי זה אינדיבידואלי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוך כמה זמן הקונצרטה משפיעה?נועם18/01/2014
אם יש לי מבחן ב9 בבוקר, מתי אני צריכה לקום כדי לקחת את הקונצרטה, כדי שבמבחן כבר אהיה מרוכזת? תוך כמה זמן הקונצרטה (90 מ"ג) מתחילה להשפיע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוך כמה זמן הקונצרטה משפיעה? - תגובה
ד``ר אריה בקלו19/01/2014שלום,
קונצרטה מתחילה להשפיע כבר לאחר כ חצי שעה ומגיעה לרמה טיפולית מלאה לאחר פחות משעה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב תרופותנועם17/01/2014
שלום, האם יש מניעה לקחת קונצרטה במינון 90 מ"ג בבוקר וטרנקסל 10 מ"ג בערב של אותו יום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב תרופות - תגובה
ד``ר אריה בקלו19/01/2014שלום,
בעיקרון אין מניעה אך יש כמובן להתיעץ עם הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונצרטהיריב15/01/2014
האם קונצרטה במינון 54 מ"ג זה מינון סביר לבן 28 במשקל 71 ק"ג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונצרטה - תגובה
ד``ר אריה בקלו19/01/2014שלום,
המינון נמצא בטווח הטיפולי.
כמובן שכל מינון נקבע רק ע"י הרופא המטפל בהתאם לצרכי המטופל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין אחד אחרי השנייריב15/01/2014
שלום רב,
במידה ואדם נוטל שני מנות ריטלין ביום בשחרור רגיל של 4 שעות, 15 מ"ג כל מנה (כדור וחצי)
כמה זמן אחרי לקיחת המנה הראשונה הוא יכול ליטול את המנה השניה?
כי מצד אחד אומרים שריטלין משפיע 4 שעות. מצד שני מסתבר שזה לא מדע מדוייק, כי הרי אין לגוף שלנו טיימר ממוחשב שסופר בדיוק 4 שעות וזה כנראה אומדן..יש כאלה בטח שאצלהם זה 5-6 שעות ויש כאלה פחות.
ולכן אני פוחד שאקח את המנה השניה לפני שהראשונה תתפוגג ואז יהיה מינון יתר מסוכן בגוף (30 מ"ג במכה!! זה המון)
אז מתי אפשר לקחת את המנה השניה בלי חשש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין אחד אחרי השני - תגובה
ד``ר אריה בקלו19/01/2014שלום,
ניתן לקחת ריטלין בשחרור מהיר- IR , כל 4 שעות.
ברור שרמת התרופה בדם לא תהיה אחידה.
התרופות החדשות יותר, בשחרור מושהה כגון LA , קונצרטה ואדרל מפרישות את החומר הטיפולי לשעות ארוכות יותר תוך שמירה על רמת התרופה בדם.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 6.5בתאל בן נעים07/01/2014
יש לי ילד בן 6.5 אשר התחיל ליטול ריטלין 10 מ"ג.
בבבית מרקחת אומרים שההשפעה היא 6-7 שעות. המורה אומרת שזה משפיע ל4 שעות בערך. האם אני צריכה להגדיל לו את ההמינון?
ושאלה נוספת- הילד מגיע לבית בשעה אחת בצהריים. משעה זו עד לשמונה בערב הוא לא נח לרגע!!! כל הזמן בתזוזה , קופצני, מציקן, חסר מנוחה, ולא שקט לרגע.
גם כאשר יושב מול קופסת הפלאים- כלום לא עוזר!!!!
מה אפשר לעשות??? אנו ההורים אחרי יום עבודה מתקשים מאוד להכיל את כל ההתנהגויות הלא רצויות שלו. האם ניתן לתת עוד כדור בצהריים? או שיש פתרונות אחרים??? חקוב לציין שאין ליו ניסיון עם תרופות מסוג זה כלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 6.5 - תגובה
ד``ר אריה בקלו11/01/2014שלום,
איננו נותנים יעוץ תרופתי פרטני באתר.
עקרונית, ריטלין 10 מג. פועל עד 4 שעות.
מעבר לכך הילד לא בהשפעת הטיפול ומתנהג כהרגלו.
ניתן לטפל עם תרופות ארוכות טווח כגון RITALIN LA הפועל עד 8 שעות או CONCERTA הפועלת עד 12 שעות.
יש לבצע שינויים רק בפיקוח הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 עם בעיית קשבמיקי04/01/2014
בני לומד בכיתה ב' תלמיד מצוין אך באבחון שערכנו התגלתה בעיית קשב. הבעיה באה לידי ביטוי ב"עפיפונות", אי תשומת לב. קושי להתארגן בבוקר למרות שקם מוקדם. ובעיית בעיות: פרשנות לקויה של מצבים חברתיים. אנו מזהים כי הדבר כבר פוגע בו ברמה החברתית ולא רוצים לתת רטלין. איך מטפלים? מה עושים? האם לתזונה וויטמינים יש ערך לטיפול כאן? לעיסוק בספורט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 עם בעיית קשב - תגובה
ד``ר אריה בקלו04/01/2014שלום
לא ברור לי איזה אבחון נעשה וכמובן שאינני יודע את פירוט האבחון.
אם קיימת בעיה של "פרשנות לקויה של מצבים חברתיים" יש לוודא אם מדובר בתחלואה נילווית משנית או שמדובר בבעיה המרכזית בעוד שבעיית הקשב וריכוז היא המשנית.
כאמור , אינני יודע מי עשה את האבחון, אבל אני ממליץ להתיעץ עם פסיכיאטר ילדים ורק בהמשך לשקול איזה סוג טיפול לתת, תרופתי או אחר.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש אפשריות טיפול נוספותתום01/01/2014
שלום!
יש לי בעיית קשב וריכוז, קיבלתי רטילין מנורולוג,
ברצוני לדעת האם יש אפשריות טיפול נוספות ויעילות מלבד התרופות.
אודה על ההתיחסות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש אפשריות טיפול נוספות - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/01/2014שלום,
לכל מטופל יש לתפור חליפת טיפול בהתאם לממצאי האבחון.
ישנם מקרים בהם יש צורך גם בטיפול פסיכולוגי/התנהגותי/ רגשי, מאמנות אישית,פעילות ספורטיבית וכו',.
אין תחליף ראוי לטיפול התרופתי עבור מי שנקבע לו הצורך בכך.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


