פורום הפרעות קשב וריכוז - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבחונים
    Tania
    07/11/2013

    שלום רב. אני מאוד צריכה יעוץ ועזרה. בן הגדול שלי בן11 תמיד היה ילד בעייתי ומאוד חכם. עשינו מבחן TOVA לפני 4 שנים והוא יצאה ממוצא לגילו חוץ מאימפולסיביות, זה הוסבר יל ידי רופא שילד מאוד חכם לכן סקלה שלו היא אחרת. ניסינו טיפול עם ריטלין - אפקט היה אפוך לגמרה. המשכנו עם אבחונים עשינו אבחון פסיכודידקטי- פסיכולוגים קלינית כתבה -אספרגר + דיסגרפיה (בלי לעשות אבחון לפי קריטריונים של אוטיזם DCM אם אני לא טועה בשמות), על סמך זה גם פסיכיאטר נתן אבחנה של ספקטרום (גם ללא אבחון ספציפי). התחלנו טיפול עם STRATTERA
    תופעות לווי קשות - חרדות, חוסר שיינה וכו'. לפני כמה חודשים עשינו אבחון חדש באיכילוב (איבחון נעשה לפי דרישת של בית הספר). איבחון חדש שלל את האפשרות של ספקטרום על בסיס שלמרות ההתנהגות המתאמה לספקטרום הוא מסוגל לבצאה מסימות שילדי אספרגר רק יכולים לחלום על זה. כול זה הכניס אותנו למצב יאוודאות טוטלית וחוסר אונים. בית ספר פנה לפקידות סעד ואני מאוד חששת מזה. חשוב לציין שאנו משפחה נורמטיבית - שננו עבדי הי-טק ואנו מוכנים לעשות הכול כדי לעזור לו. אבל אנו פשוט מאוד מבולבלים. האם לעשות עוד איבחון או ללכת דרך אחרת ואז מה היא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחונים - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    09/11/2013

    שלום,
    נשמע לי מעט מבולבל ,בבחינת מרבה אבחונים-מרבה יועצים.
    ממתי מבחן TOVA מהווה אבחון ??! וממתי פסיכיאטר מחליט על אבחנה מהספקטרום האוטיסטי על סמך אבחון פסיכודידקטי ?!
    גם לא ברור לי איזה אבחון עברתם באיכילוב.
    נראה לי שאתם זקוקים בשלב זה לאבחון מחודש וממצא של פסיכיאטר ילדים טוב שיגדיר קודם כל את בעיית הילד ובהתאם את המשך כיווני האבחון, אם צריך, ו/או טיפול.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היסטריה!!!!!!
    shay
    05/11/2013

    היי, אני בת 25 חיה בשלום עם ADD שאובחן בגיל 13..
    אני מטופלת בקונצרטה 54 מ"ג, במספר החודשים האחרונים הפסקתי את הטיפול, ובשבועיים האחרונים חזרתי ליטול את הכדורים, אך כהרגלי לא שמתי לב (מה שכמובן מאפיין אותי) שפג תוקפם של הכדורים בחודש יוני!!! כפי שציינתי אני נוטלת אותם כבר שבועיים, ברגע ששמתי לב נכנסתי להיסטריה רצינית.. אני בחרדה מה שבטוח לא עוזר כשנוטלים קונצרטה ועל אחת כמה וכמה כשהיא פג תוקף!!!! לא חשתי בשום שינויים קוגניטיביים והתרופה עובדת יחסית בסדר.. יכול להיות שגרמתי לעצמי נזק כלשהו? שייגרם נזק? שיקרה לי משהו מסכן? או שפשוט אם פג תוקף של תרופה אז היא לא משפיעה וזהו? אני ממש בהיסטריה!!! ואני די מתביישת לגשת לרופא המשפחה.... קצת פאדיחה להודות שלקחתי תרופה בלי לשים לב לתאריך!!!
    HELP !!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היסטריה!!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היסטריה!!!!!! - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    05/11/2013

    שלום,
    כמו שאומרים החברה, "תרגיעי" !
    ברור שלא נגרם נזק. לכל היותר התרופה שפג תוקפה לא מועילה או מועילה פחות.
    חשוב לציין שתרופה שפג תוקפה לא הופכת ללא יעילה באותו היום אלא בהדרגה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה-

    shay
    05/11/2013

    תודה רבה, אמרת "תרגיעי" ונרגעתי(:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים בלקיחת קונצרטה
    רותי
    30/10/2013

    שלום

    הבן שלי בן 17 מאובחן מזה שנים כ ADHD. היפראקטיביות

    כשהיה קטן נטל ריטלין שעשה לו תופעות לוואי קשות.
    והפסיק מספר שנים.

    כעת הוא לוקח קונצרטה 54 מ"ג, לאחר שניסינו את כל הריטלין למיניהם שלא סייעו.

    הבעיה שהקונצרטה גורמת לטיקים בעיניים, הוא לוקח בהמלצת פסיכיאטרית אומגה 3 משמן מרווה, ומוסיפה לו אבץ. אך שום דבר לא עוזר.

    ללא הקונצרטה הוא לא מסוגל להתרכז ומתחילים הטלפונים מביה"ס. וגם הקונצרטה לא כל כך מסייעת. כמובן שיש תופעות לוואי של חוסר תיאבון, עד שפגה השפעת הקונצרטה.

    לא יודעת מה לעשות כיצד לעזור לו?

    האם יש מוצא עבורו?

    תודה
    רותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיקים בלקיחת קונצרטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים בלקיחת קונצרטה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/10/2013

    שלום לך!

    בהנחה שאכן קיים קשר בין הופעה או התגברות הטיקים לבין נטילת קונצרטה ואם אכן התופעה מפריעה יש אפשרות לשילוב עם תרופה שמפחיתה טיקים או לעבור לתכשירים אחרים אשרר פחות גורמים לתופעה זו כגון סטרטרה.

    מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון להיפראקטיביות
    אורנה
    27/10/2013

    שלום רב,

    אני מעוניינת לעשות אבחון לבני (בן 6) להיפראקטיביות בעקבות רשימת תסמינים שקראתי באינטרנט- ויש לי כמה שאלות:
    האם האבחון שונה מקשב וריכוז? האם תוכל לענות בכמה מילים מה ההבדל בין היפראקטיביות והפרעת קשב?
    אני לא בטוחה במה עלי להתחיל- אבחון פסיכולוגי? נוירולוג ילדים?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון להיפראקטיביות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון להיפראקטיביות - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    27/10/2013

    שלום לך!

    אין מושג כזה אבחון להיפראקטיביות!

    יש אבחון אחד והוא אבחון הפרעת קשב וריכוז אשר מכילה תסמינים שונים כולל היפראקטיביות והמתבצע על ידי נוירולוג ילדים, פסיכיאטר ילדים או רופאי ילדים/משפחה שהוסמכו לבצע אבחונים.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דן
    .
    24/10/2013

    שלום רב דוקטור

    עם קשר שהרופא המקצועי שלי בחופשה ,ובלי קשר, האם רופא משפחה מוסמך למלות טופס 29 ל - אדרל

    2 האם 30 מג אדרל רגיל כפול 2 עובר את המינון המרבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דן - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    27/10/2013

    שלום לך!

    רופא משפחה לא רשאי למלא טופס כזה אלא אם הוא הוסמך לבצע אבחון של הפרעות קשב וריכוז.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דביר
    .
    15/10/2013

    שלום דוקטור ותודה לכם על האתר עוזר המון

    השאלה בקשר לבן הדוד שלי שגם לוקח ריטלין

    בן הדוד אמר לי שלקח המון המון זמן עד שנמצאה חליפת הנוסחה שתתאים לו ,

    למרות שמדובר בשני סוגי ריטלין ,

    ביום מסויים הוא לוקח אדרל 30 מג שאמר לי שמספיק לו ל- 4.30 שעות בצורה טובה מאוד

    וביום אחר שצריך ליותר שעות לוקח קונצרטה של 36 פלוס הקונצרטה של 18 מג ביחד
    (כי 54 מג קונצרטה בכדור אחד לא מתאים לו)


    1 בביקור האחרון הלכתי עם בן הדוד שלי לרופא שלו , שאלתי שאלה בקשר למינון יתר

    הרופא הסביר לי אפילו אם הוא לוקח ביום אחת נגיד מ-7 בבוקר שבוא בן הדוד שלי
    צריך את הטיפול , את האדרל 30 מג שיספיק לו עד השעה 12,00, ולאחר מכן הוא לוקח את ה 54 מג קונצרטה ,ושפועל אצלו עד השעה 22,00 בלילה בלבד ,

    זה לא יהיה מינון יתר ,לפי החישוב של הרופא,

    נסיתי להבין ולעשות את החישוב של הרופא ,לא מתוך חוסר אמונה חס וחלילה ,
    אלה מתוך רצון להבין ,אבל לא הצלחתי ,כי אדרל 30 מג זאת תרופה אחד וקונצרטה 54 מג היא שונה ,

    1 ) ואם גם לדעתך החישוב של הרופא שהמינון לא עובר את ה- 90 מג ,אפילו במצב שהאדרל 30 מג שנלקח ראשון ,ולאחר מספר שעות גם ה -54 מג קונצרטה , ילקחו באותו היום .

    2 ) אם ניתן להסביר לי איך מחשבים במצב כזה ,

    תודה מראש סליחה על אורך השאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דביר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דביר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    16/10/2013

    שלום לך!

    לא הבנתי את השילוב של אדרל עם קונצרטה....
    בכל אופן המינון המשולב נשמע מעט גבוה כאשר כיום מאושר למבוגרים 90 מ"ג ריטלין ליממה. עם זאת יש לי מספר מטופלים עם מינון גבוה יותר תוך התחשבות במשקלם, התגובה הטיפולית ותופעות הלוואי.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר התאמה של ריטאלין
    גפן
    14/10/2013

    בני, בן 11.5.. מאובן עם הפרעת קשב וריכוז (אינו היפראקטיבי). ילד סופר חכם.. , ותלמיד לא רע בכלל... אבל עדיין , הדרך קשה. לא מצליח להקשיב.
    עד כה.. כבר שנתיים.. לא הצלחנו להתאים לו ריטאלין.
    אציין, כי כל ריטאלין שניסינו - מבחינת הקשבה - עבד 100%. הילד עם ריטאלין לא מפסיק להצטיין.. אבל.. אבל..
    מה עושים עם תופעות הלוואי? בלתי אפשריות..
    10 מ"ג .. ריבאונד היסטרי, כשפגה ההשפעה.. מילד טוב ומנומס הוא הופך לילד אחר.. ולא, זה לא עובר... וזה לא עניין של זמן. תמיד.
    ניסינו la sr קונצרטה.. כל מה שניסינו .. מעולה מבחינת לימודים , אבל הופך את הילד .. עצוב, כבוי.. היסטרי.. ומלא חרדות, ותחושות של "אני שונא את העולם ואת החיים שלי".
    נכון .. זה רק שעתיים שלוש ביום.. אבל עדיין, אי אפשר להשאיר ילד עם תחושות קשות כאלה.
    השאלה שלי היא כזאת.. ידוע לי לגמרי.. שיש תרופות שאפשר לרכוש בדרכים אחרות..
    אדרל למשל..
    למה לא נותנים את זה דרך קופת חולים ???
    לא איכפת לי לרכוש בכספי שלי.. אבל למה לא נותנים אישור? למה זה כל כך מסובך?.
    אם יש בשוק תרופות נטולות תופעות לוואי.. למה לשגע ילדים ככה?

    אני אומרת לכולכם.. אני לא שוללת מתן ריטאלין - לילדים שעוברים את זה בהצלחה.
    אבל אם יש ילד.. שזה מחרב לו את החיים.. למה לא לתת תרופה איכותית, גם אם היא יקרה..

    במקרה של הבן שלי.. הריטלין הפך אותו מילד מרכזי, מאושר וחייכן.. לטיפוס חרד , עצוב וכבוי .. אז למה בעצם לא?
    אני הופכת עולמות למצוא תור לנוירולוג ילדים.. ויש רק לעוד מספר חודשים. לא חבל על הילד בינתיים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר התאמה של ריטאלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר התאמה של ריטאלין - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    16/10/2013

    שלום לך!

    אכן יש תחליפי ריטלין כמו אדרל המתאפיין במיעוט תופעות לוואי, מדבקות ריטלין, סטרטרה ועוד.

    איני יודע על אורך התורים לכל הנוירולוגים בארץ אך אני מכיר בהחלט נוירולוגים לילדים עם תורי המתנה של שבועיים-שלושה.....

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוסף
    .
    07/10/2013

    שלום רב


    אדרל 40 מג שחרור מושהה -XR

    1 האם בכול שעה משתחרר מהכדור הזה 40 מג

    2 אם ידוע מה הכמות הכוללת שבתוך הכדור

    3 מה הסיבה לדעתך שהתרופה בארצות הברית במקום הראשון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוסף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוסף - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    09/10/2013

    שלום לך!

    בכל זמן נתון כמות התרופה בדם נמוכה בהרבה מ- 40 מ"ג כאשר סך הכל הכמות בתוך הקפסולה היא של40 מ"ג.

    לגבי שאלתך בהתייחס לארה"ב אין לי תשובה לנושא כלומר איני יודע לגבי העדפות הצרכן האמריקאי או המלצות הרופאים.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל
    .
    07/10/2013

    שלום דוקטור

    אם מצב זה מוכר ,שבזמן שפעת למשל ,ושממשכים לקחת את הטיפול ב - אדרל מרגישים דפיקות לב מואצות במנוחה ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    09/10/2013

    שלום,
    דפיקות לב מואצות יכולה להיות תופעת לוואי של אדרל כמו גם של ריטלין.
    גם מצב של מחלה ובמיוחד עם חום גבוה עלולה להיות מלווה בדופק מואץ.
    שילוב של השניים עלול לגרום לתופעה שציינת.
    אם מדובר בקצב לב מוגבר מידי , מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרעות בשעות אחר צהריים
    הורים מודאגים
    01/10/2013

    שלום רב,
    הבן שלנו, בן 11, בכיתה ו' , מאובחן כ- ADHD כבר 3 שנים (כך גם אחותו בת ה- 10), מטופל בקונצרטה 54 מ"ג (לפני כחודש עלינו במינון מ- 45 מ"ג). אנו נותנים לו גם בשבתות וחופשות.
    הקונצרטה מספיקה ל-10 שעות. בשעה 17:00 הוא מתחיל להיות היפראקטיבי, קופצני, חסר שקט, סרבן , מציק לאחיותיו, צועק וקולני...האווירה בבית בלתי נסבלת, הטונים עולים גבוה, אנו מסיימים את היום מותשים ומוטרדים והיחסים בייננו נהרסים.
    אתמול הייתה לו התפרצות זעם כמו שלא הייתה כבר הרבה זמן כולל השלכת חפצים, קללות, זריקת כריות לעברינו, טריקת דלתות וכו'.
    האם ניתן לקחת תוספת ריטלין לשעות של אחה"צ? מה הייתם ממליצים לעשות?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפרעות בשעות אחר צהריים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרעות בשעות אחר צהריים - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    02/10/2013

    שלום !
    לתופעה שאת מתארת קוראים רבאונד והיא מופיעה עם חלוף השפעת התרופה.
    בעיקרון איננו נותנים יעוץ תרופתי פרטני וזה תפקידו של הרופא המטפל.
    ברמה עקרונית קיימת אפשרות לתת תוספת תרופתית אחרי הצהריים או לחלופין להחליף לתכשיר אחר ולתת תוספת ריטלין קצר טווח אחרי הצהרייםץ

    מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל!

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עם בעיית קשב וריכוז
    א.א.
    15/09/2013

    שלום רב,
    בני בן 8.5 , מאובחן עם בעיית קשב וריכוז ומטופל ברייטלין LA 20 מ"ג. עכשיו כשהתחיל החופש כיפור-סוכות הפסקנו לו את הטיפול אך כבר בימים הראשונים עברנו איתו מלחמת כוחות, התפרצויות זעם וכו'. הוא גם מטופל בתרפיה במשחק. שאלתי היא האם כדאי להמשיך ולתת לו רייטלין גם במהלך החופש כדי לחסוך ממנו ומאתנו את התסכולים או שממש לא רצוי לתת רייטלין בחופשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד עם בעיית קשב וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר נוסף

    א.א.
    15/09/2013

    דבר נוסף שחשוב לי להדגיש, בחופש הגדול עשינו הפסקה מרייטלין ובתחילת השנה כשהילד שוב התחיל, חזרו מהתחלה כל תופעות הלוואי של כאבי ראש, בטן, חוסר תאבון וכו'. אני מפחדת שעד שהוא התרגל ואין תופעות לוואי שוב הכל יתחיל מהתחלה, אז שוב האם כדאי להמשיך ולתת לו רייטלין גם בחופש או לא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר נוסף - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    17/09/2013

    שלום,
    הטיפול בריטלין צריך להנתן בהתאם לצרכים של הילד.
    יש מקרים שבהם צריך לתת טיפול כל היום, כל יום כולל חופשים.
    יתכן וזה גם המקרה שלכם.
    אם הרופא המטפל חושב שיש צורך קליני לתת הטיפול גם בחופשים, אז לא צריך לחשוש מכך.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז בגיל מאוחר
    דנה
    12/09/2013

    שלום רב,
    רציתי לשאול, האם מישהו שבגיל היסודי היה נחשב לילד עם בעיות קשב וריכוז, האם גם בגיל מאוחר יותר (30) הסממנים קיימים או נעלמים? ואם כן- מהם?
    תודה
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשב וריכוז בגיל מאוחר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז בגיל מאוחר - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    13/09/2013

    שלום,
    לפחות שליש (יש האומרים יותר) מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז ימשיכו להיות כאלו גם בבגרותם.
    הגיל הופך לרוב את הבעיה למתונה יותר, לומדים כיצד להתמודד איתה ומפתחים שיטות הסתגלות.
    הבעיה ממשיכה להיות באותם תחומים: קשב, ריכוז, עם ובלי היפראקטיביות/אימפולסיביות, אך התחומים משתנים וכוללים גם יחסיי זוגיות (יותר גירושים) , עבודה (יותר פיטורים, החלפת מקומות, העדפה להיות עצמאי), קשיי תפקוד בבית ובחיי היומיום.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז
    מרינה
    11/09/2013

    ילד שלי בן 7 אובחן בבדיקת קונור כבעל בעית קשב וריכוז. ילד מאוד חכם, חזק בחשבון,מנגן בפסנתר, בכיתה כל הזמן מתלוננים שהוא לא מבצע כל המשימות ואין לו מוטיבציה ללמוד, למראות שהוא מאוד סקרן, יודע המון דברים, בעל אינטלגנציה מאוד גבוה. וגם שהוא רוצה לקבל משהו הוא כן מצליח לעשות את כל המשימות. ולמראות שעשעינו בדיקה אני עדיין לא סגורה שיש לו בעית קשב וריכוז או שזה בעיה אחרת. כמובן אני גם לא נותנת לו ריטלין. יש לציין שהוא ילד ביישן. אני גם לא בטוחה האם להגיד בבית ספר שיש לו בעיה. שאלה האם הם יכולים להכריח אותי לשים אותו בחינוך מיוחד בגלל זה, כי יש לנו בבית ספר לכל כיתה עוד כיתה קטנה של חינוך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשב וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    13/09/2013

    שלום,
    בדיקת קונרס איננה מספיקה כך שלא ברור לי על סמך מה את מציינת שהילד עבר אבחון ?
    אם קיים חשד להפרעת ק"ר יש להפנותו לאבחון קליני מלא אצל מורשה אבחון.
    רק לאחר אבחון כזה ניתן להגיע למסקנות והמלצות טיפוליות ו/ או לימודיות.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חננית
    .
    09/09/2013

    שלום ,דברתי על אחד מהתסמינים שאני סובלת ,מדובר ב - אי שקט
    הרופא קבע שההפרעה היא חלק מהפרעות קשב ,

    והתסמין כשלעצמו , מחשבות רבות ,כולל מוטורי ,גורמת לי סבל ,
    אני 4 שנים אחרי הצבא ,ובתור בוגרת אני מנסה לשלוט על זה ,ללא הצלחה ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חננית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חננית - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    13/09/2013

    שלום
    אי שקט ומחשבות אכן יכולים להיות חלק מהפרעת ק"ר אך עלולים להיות גם חלק מתחלואה נילווית.
    על הרופא המטפל לאתר תחלואה נילווית כחלק מהאבחון ולטפל בהתאם.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירן
    .
    09/09/2013

    היי

    בעקבות תופעות לוואי לאחר סוגים ומנונים שונים של ריטלין ,וניסיון של אדרל רגיל,
    קבלתי אדרל xr עם השפעה למספר שעות בלבד ,נאמר לי שלמרות ה- 30 מג xr של הכדור ,המינון של החומר שמשתחרר במספר הפיקים הוא נמוך , ולעומת זאת שני כדורי אדרל 30 רגיל שמחולקים ל- פעמיים ביום ,ולא מפריע לשינה ,יכול להשפיע יותר ,בגלל העובדה שבמקרה הזה הגוף מקבל חומר יותר גבוה ,מאשר
    ש -אדרל 30 xr יכול לספק לגוף במשך היום

    אם נכון ,ואם מקרים כאלה מוכרים לך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שירן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירן - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    13/09/2013

    שלום,
    שחרור מושהה -XR שומר לרוב על רמת תרופה אחידה יותר לאורך היום מאשר 2 כדורים קצרי טווח.
    למרות זאת , התגובה האישית לכל טיפול איננה פחות חשובה ורצוי להמשיך עם מה שמתאים לך.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום