פורום הפרעות קשב וריכוז - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איבחון
    נטלי
    03/04/2014

    בוקר טוב!
    כבר כתבתי בפורום, אבל כנרא לא הגדרתי נכון את השאלה שלי .
    בן שלי לומד בכיתה ב. הוא אבר איבחון נברולוגי והוגדר ADHD.
    בנתיים לא מטופל תרופטי.
    עשינו לו איבחון דידאקטי ופסיכולוגי והממצאים מאוד נמוכים:ציון מילולי 83, ציון ביצועי 70, ציון כללי 74, תפקוד נמוך במשימות זיכרון פעיל, תפיסה צורנית לקויה, דיכרון חזותי נמוך.

    השאלה שלי האם תוצאות כל כך נמוכות באיבחון פסיכולוגי גם נובעות מסיבה שהוא לא מטופל ולכן לא היה מרוכז באיבחון או שטיפול לא ממש משפיע על תוצאות האיבחון
    וזה האינדירציה לבעית אחרות.
    האם מתן רטלין גם משפר תיפקודי דיכרן מידי ולטווח ארוך או שהשפעת רטלין על ריכוז בילבד.
    תודה על תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/04/2014

    שלום לך!

    באופן כללי התשובה היא שהפרעת קשב עלולה להטות תוצאות של אבחון פסיכולוגי ואם הילד לא מרוכז תיתכן הנמכה בתפקודי קשב שונים כולל זיכרון.
    על מנת להגיע לזיכרון מיטבי לטווח קצר וארוך יש להשתמש במנגנון של ריכוז ולמידה ולכן אם המעגל נפגם הרי שבסיכומו של דבר תתכן ירידה בזיכרון.
    לכן מומלץ לבצע אבחון פסיו-דידקטי עם טיפול תרופתי (לילד שכמובן מאובחן ועם המלצה תרופתי בהתאם).

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה
    לימור
    01/04/2014

    היי, אני אמא לילד בן 8 שאובחן לפני כשנה בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות. לפני שהתחיל לבלוע קונצרטה היו קשיים גדולים איתו- לא היה לומד, בילה את רוב היום בחצר לפעמים גם היה מפריע לכיתות גדולות יותר, היה מרביץ, מקלל ובוכה על דברים מזעריים שבעיניו היו נראים כקטסטרופאליים.חוסר אירגון ובעיות שיכחה (עד היום יש לו את זה, נוטה להגיד הרבה "לא זוכר"). לא הצליח לסיים משימות פשוטות. מהבוקר עד הערב מלחמות אינסופיות. בהתפתחות הילד לא ראו צורך לאבחן אותו אבל לי היה ברור שזה לא תקין אז לקחתי אותו לניורולוג פרטי. בסיכום הוא כתב שהילד צריך לבלוע קונצרטה, להתחיל במינון נמוך ואם אין שיפור אז להעלות תמינון, כיום בולע קונצרטה 36 מ"ג והוא ילד אחר. אבל בעיה אחת לא נותנת לי מנוח הנושא האכילה. הילד לא אוכל כלום במשך היום, רק ארוחת ערב וגם אז מתלונן על כאבי בטן. אני משתדלת לתת לו סנדוויץ קליל וכוס חלב לפני שבולע כדור בבוקר אבל זה לא מספיק, הוא ירד משמעותית במשקל כבר נראה לא טוב ואני אובדת עצות. איך מתמודדים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קונצרטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    02/04/2014

    שלוום לך!

    כמו כל דבר בחיים צריך להחליט מה סדרי העדיפות שלנו ובנושא שאנו דנים בו נושא חוסר התיאבון מבחינתי שולי! מה שחשוב שהוא שהילד יחוש טוב רגשית, חברתית ולימודית ולגבי נושא המשקל לא צריך לדאוג בחברה המערבית שלנו....
    מה שאותי מטריד זה עודף משקל ולא רזון!

    ובכל אופן אני מסכים שבמצב כזה צריך לעקוב אחר משקל הילד, לבדוק האם ירד במשקל יותר מ- 10% ממשקל גופו, במידת הצורך לבצע בדיקות מעבדה.

    בנוסף מומלץ לתת חטיפי אנרגיה, לדאוג לארוחות עשירות אחרי שחולפת השפעת התרופה.
    ואם בכל זאת מודאגים אז יש לחזור לרופא להתאמת תרופה קצרת טווח.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיבה לADHD
    נטלי
    31/03/2014

    שלום!
    לצערי, הריון שלי היה עם הרבה דאגות ומצבי לחץ.
    גם בזמן הלידה הילד היה במצוקה.
    האם זה יכולה להיות סיבה לADHD וליקויות למידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיבה לADHD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיבה לADHD - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    01/04/2014

    שלום,
    ידוע היום שמצבי לחץ בהריון והלידה עלולים להוות סיבה נוספת להופעת הפרעת קשב וריכוז.
    לא מדובר עדיין בעובדות מוצקות ובוודאי שלא מדובר בגורם יחיד אלא כנראה כגורם נוסף לגורמים אחרים- נוירולוגיים/ אנטומיים/גנטים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות איבחון פסיכולוגי
    נטלי
    31/03/2014

    שלום!
    תודה רבה על התשובה.
    כנרא, אני לא הגדרתי נכון את השאלה שלי.
    בן שלי עבר איבחון אצל נוורולוג ואובחן ADHD.
    השאלה שלי האם תוצאות כל כך נמוכות באיבחון פסיכולוגי גם נובעות מסיבה שהוא לא מטופל ולכן לא היה מרוכז באיבחון
    האם מתן רטלין גם משפר תיפקודי דיכרן מידי ולטווח ארוך או שהשפעת רטלין על ריכוז בילבד.
    בכבוד רב
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות איבחון פסיכולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות איבחון פסיכולוגי - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    04/04/2014

    שלום,
    הטיפול התרופתי מטפל באופן עיקרי בבעיית הקשב והריכוז.
    שיפור הפרמטרים האלו מביא לרוב גם לשיפור בבעיות נוספות כגון זיכרון.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות איבחון פסיכולוגי
    נטלי
    30/03/2014

    שלום!
    בן שלי לומד בכיתה ב. הוא סובל מ-ADHD ובנתיים לא מטופל תרופטי.
    עשינו לו איבחון דידאקטי ופסיכולוגי והממצאים מאוד נמוכים:ציון מילולי 83, ציון ביצועי 70, ציון כללי 74, תפקוד נמוך במשימות זיכרון פעיל, תפיסה צורנית לקויה, דיכרון חזותי נמוך.
    השאלה שלי האם יעזור טיפול תרופתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות איבחון פסיכולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות איבחון פסיכולוגי - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/03/2014

    שלום לך!

    אין קשר בין תוצאות אבחון פסיכולוגי לבין הצורך בטיפול תרופתי!

    מומלץ, במידת הצורך, גם עפ"י המלצת הצוות החינוכי, , לעבור אבחון מסודר של הפרעת קשב וריכוז


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות
    נטלי
    30/03/2014

    שלום!
    בן שלי מטופל ברטלין 3-4 חודשים ברטלין LA40.
    בתקופה האחרונה בשעות הערב הוא עצבני , נפגע בקלות-בוכה מכל שטות ומרבה מתחצפן.
    רציתי לשאול האם זה תופעת לוואי של ראטלין אחרי סיום השפעתו ומה ההמלצה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/03/2014

    שלום לך -

    יתכנו תופעות כאלה לאחר מתן ריטלין וזה מכונה רבאונד.
    בד"כ התופעה מופיעה כאשר נגמרת השפעת התרופה וזה לקראת 1600.

    כמובן צריך להתרשם אם אכן זה מופיע רק בימים של הטיפול התרופתי.
    במידה וכן ניתן להתיעץ עם הרופא מטפל. לא חובה מצב כזה להחליף טיפול תרופתי ורצוי לאפשר לו בפרק הזמן שזה מופיע פעילות שקטה, רצוי בחדר, צפייה בטלויזיה וכו'.

    כמובן שבמצבים קשים ואם אכן זה קשור לטיפול התרופתי יש לשקול החלפת התרופה.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העלאת מינון
    נטלי
    30/03/2014

    שלום!
    תודה רבה על התשובה.
    כמובן, אני אחזור לרופא המטפל, אבל אשמח מאוד אם תענה בבקשה איזה תרופה משפיע כמו רטלין 30 LA +רטלין רגיל 2.5 mg, אבל יותר מ-4 שעות.
    כפי שציינתי העברה למינון 40 LA נתנה תוצאה כפוכה.
    איזה אופציות קיימות להעלות מינון הדרגתי.
    אודה על תשובה.
    בברכה
    נטלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העלאת מינון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העלאת מינון - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/03/2014

    שלום -
    פשוט מאוד - הרופא יכול לשקול תוספת מתונה של ריטלין קצר טווח ...במקום רבע כדור ניתן לשקול לעלות לחצי כדור וכו'.

    יש תכשירים דומים כמו קונצרטה שניתן לשקול אותם כטיפול . יש לקחת בחשבון שמשך הפעולה של התרופה ארוך יותר ומחייב בליעה ללא יכולת לרסק את התרופה.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מזהים היפר אקטיבי?. או משהו אחר
    צליל
    29/03/2014

    שלום יש לי ילד שעוד שבוע יחגוג 4שנים נולד לו אח קטנטן בן שנה ו4חודשים, עברנו דירה, עיר חדר חדש גן חדש כל זה השפיע עליו אנחנו כבר שנה ו4אחרי כל זה הוא בזמן האחרון ממש לא מקשיב מתחצף מרביץ לאבא שלו לאח שלו הקטן משתלול ברחוב נוגע בכל דבר בגן אומרים שהוא ילד מאד חכם אבל יש לו קוצים, עבר סדרה של קלינאית תקשורת וצריכים להגיע לריפוי בעיסוק, רוצה לדעת האם הוא סובל מהיפר אקטיביות איך יודעים איזה סימנים יש?..בבקשה זה כבר בלתי נסבל ההתנהגות שלו,מעבר לכך שכל היום אומר את חמודה ויפה מתנהג ממש מוגזם, תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מזהים היפר אקטיבי?. או משהו אחר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    30/03/2014

    שלום לך!

    יש יחידות לגיל הרך המתמחות בהערכת ילדים קטנים עם חשד להפרעות קשב וריכוז. בדרך כלל הערכה כזו כוללת תצפית של פסיכולוגית וכן הערכה של רופא.
    לא מקובל לקבוע בפסקנות אבחנה בגיל כה צעיר אך אפשר לראות תסמינים של הפרעת קשב כבר בגיל זה אם כי קיימת אבחנה מבדלת.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה על מינון LA40
    נטלי
    27/03/2014

    שלום!
    בן שלי בן 9 , משקל 32 ק''ג,
    קיבל טיפול ברטלין 30 LA +רטלין רגיל 2.5 mg.
    הרגשנו שיפור חלקי בלימודים והתנהגות תקינה ורופא המליץ לעבור לרטלין 40 LA.
    בשבוע ימים שנתתי לו את המינון קיבלתי מכתבים מ-4 מורות על ההתנהגות לא סבירה, הפראקטיביות בנוסף שהוא לא למד בכלל.שתי מורות שאלו למה הספקתי את הטיפול.
    לא מובן לי למה תוספת לא כל כך גדולה למינון הקודם ובהחלת סבירה מבחינת המשקל עשה פעולה הפוכה.
    ואיזה טיפול ניתן לנסות עם רטלין 40 LA נותן תוצאה הפוכה.
    בברכה
    נטלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תגובה על מינון LA40

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה על מינון LA40 - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    28/03/2014

    שלום לך!

    כנראה שהילד רגיש לשינויים במינון ולכן ניתן לשקול עם הרופא המטפל העלאה הדרגתית יותר של המינון.
    לכן מומלץ לחזור לרופא המטפל שלם התאמת מינון - איננו נוהגים להמליץ טיפול רפואי פרטני במסגרת הפורום.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפראקטיביות
    נטלי
    27/03/2014

    שלום!
    בן שלי מאובחן לפני שנתיים ( שלמד בכיתה א ) כסובל מהפרעת רשב וריכוז ללא היפראקטיביות.
    לא רצינו לתת תיפול תרופתי, אבל השנה התחלנו לתת רטלין ( 30 LA ) כי בלי טיפול הוא לא יכול ללמוד.
    אבל פתואם השנה הופיעו בצורה בולטת מאוד סימנים של היפראקטיביות, מה שבוודאות לא היה לפני.
    מה יכולה להיות סיבה
    תודה רבה על תשובה
    המשך יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפראקטיביות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפראקטיביות - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    28/03/2014

    שלום לך!

    הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה דינמית אשר מהווה למעשה ספקטרום של תסמינים התנהגותיים העלולים להשתנות בעוצמם בהמשך החיים ובהחלט ייתכן מצב של הופעת תסמיני פעילות יתר בילד אשר אופיין בעבר תסמינים אחרים.
    כמובן שצריך לבחון גורמים נוספים לשינוי זה כולל הטיפול התרופתי עצמו,.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי
    ורדינה
    26/03/2014

    שלום,
    בני בן ה- 10 לקח בשנה האחרונה : ריטאלין קצר, ריטאלין LA ואדרל.
    במינון נמוך, כמעט ואין השפעה.
    במינון גבוה יותר הילד לא אוכל ולא שותה כל היום, מאוד מסוגר ושתקן.
    המורה כל הזמן מתלוננת שהוא מפריע לה.
    מה התרופה הבאה בתור המומלצת עבורו ?
    אני כבר די מיואשת...
    ורד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעות לוואי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    26/03/2014

    שלום לך!

    זה נושא שצריך לסכם אותו עם הרופא המטפל.
    צריך להבין שחוסר תאבון הוא חלק "בלתי נפרד" מהטיפול ולעתים גם שתקנות מסוימת וזאת בתמורה להשגים ולשיפור לימודי והתנהגותי.
    בעיקרון קיימות תרופות נוספות כגון ויואנס וסטרטרה, פוקלין אך צריך בעדינות לנטר את המינון עד להשגת השפעה רצויה.
    לא מומלץ "לקפוץ" מתרופה לתרופה - אדרל למשל היא תרופה יעילה עם מיעוט תופעות לוואי.
    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקלות בבגרות
    נעמה
    23/03/2014

    שלום! האם אבחון של הפרעת קשב כצל נוירולוג מספיקה כדי לקבל הקלות בדרגה 1?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקלות בבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקלות בבגרות - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    26/03/2014

    שלום לך!

    אבחון הפרעות קשב לא "מעניק" הקלות במבחני בגרות.

    אגב, המונח המתאים הוא התאמה ולא הקלה.

    אבחון פסיכו-דידקטי ממליץ על התאמות לימודיות על פי הצורך.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויסות חושי והפרעת קשב וריכוז
    שלומית
    23/03/2014

    שלום, רציתי לדעת כיצד מבחינים בין הפרעת קשב וריכוז לבין הפרעה בויסות החושי? הרי התסמינים כל כך דומים...יכול להיות שגם במוקסו או בטובה ילד עם הפרעה בויסות חושי יראה תמונה של ילד עם הפרעת קשב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני שמוש בריטלין
    עופר
    16/03/2014

    שלום ,
    אני בן 54 ,בעקבות אבחון בני ,אובחנתי גם אני לפני מס' שנים כבעל הפרעות קשב ורכוז,
    עשיתי בדיקות לאחרונה והרופאה נתנה לי ריטלין מושהה 20 מ"ג sr.
    עדיין לא לקחתי ,ישנם ימים שבהם אני מרגיש תחת עומס רב וחסר יכולת לסדר את היום נכון ומה לעשות לפני מה ועוד...
    שאלותי הן: האם ריטלין יכול לעשות סדר ביום כזה?
    האם זה הכדור הנכון ביותר לקחת -הבנתי מקריאה שהוא נחשב מיושן בתהליך שלו.
    האם אני יכול לקחת באקראי ,ז"א על פי הימים הלחוצים שלי -נניח לצורך העניין פעמיים בשבוע .
    אשמח לתשובות גם מאנשי הפורום ולכל מידע נוסף רלוונטי.
    תודה
    עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפני שמוש בריטלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני שמוש בריטלין - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    20/03/2014

    שלום עופר!

    עקרונית אנחנו נמנעים מלתת יעוץ רפואי ספציפי במסגרת הפורום אלא רק הערות עקרוניות.

    ריטלין SR הוא תרופה טובה, למרות שהיא ותיקה, ובד"כ מומלצת לילדים/נערים במשקל 25-40 ק"ג.
    איני ידוע מה השיקולים של הרופאה להמליץ על תרופה זו לך כאשר מן הסתם משקלך גבוה בהרבה.
    מותר עקרונית לקחת תכשירי ריטלין לא בצורה סדירה, אם כי לעתים זה מגביר תופעות לוואי - כלומר ככל שנוטלים תרופה בצורה סדירה יותר יש פחות תופעות לוואי.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר
    .
    12/03/2014

    שלום רב

    על איזה חומרים משפיע התרופה סטרטרה ,


    אם יש לה ? וכמה מבחינת יכולתה ,להשפעה על חרדות ודיכאון .

    וחשוב באילו מקרים דוקטור אתה מעדיף לתת סטרטרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    16/03/2014

    שלום לך!

    ויואנס לא נועדת לטיפול בדיכאון וחרדה!

    סטרטרה היא תרופה מעט פחות יעילה בהשוואה לריטלין והיא ניתנת למצבים שאין השפעה טובה לריטלין או יש ריבוי תופעות לוואי כולל טיקים (למרות שתוארו טיקים גם עם סטרטרה).

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום