מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיפור שהוא לא זהה של הספטומים.08/02/2014
שלום דוקטור
שיש שיפור גדול התנהגותי חברתי ומצב רוח , ושהדברים האלה גם מאוד חשובים ,
אבל בניגוד לשיפור בקשב שהוא פחות טוב , האם זה שכיח , ואם ניתן לדעת מדוע ,
וכן מה האפשרויות שניתן לעשות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור שהוא לא זהה של הספטומים - תגובה
ד``ר עדי אדר09/02/2014שלום לך!
השאלה שלך לא מנוסחת בצורה ברורה אז אנא תכתוב מחדש מה את שואל - האם אתה מתכוון לשיפור מסוים אחרי טיפול תרופתי בתחומים ההתנהגותי, חברתי אך לא בקשב?
בכל מקרה עלייך לפרט מה הטיפול אותו אתה מקבל .
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שא.08/02/2014
שלום דוקטור
כשהמטופל מקבל ריטלין להפרעות הקשב , והוא סובל גם מדיכאון , האם מבחינה מקצועית זה משנה אם הדיכאון הוא כתוצאה של הפרעות קשב שלא מטופל תקופה ארוכה , או כתוצאה מדבר אחר ,גם לגבי הטיפול התרופתי ,בדרך כלל, היא ריטלין עם תוספת של תרופת דיכאון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שא - תגובה
ד``ר עדי אדר09/02/2014שלום לך!
זו שאלה מעניינית בכל אופן דיכאון ראשוני לא יגיב לטיפול בריטלין.
מאידך יתכן שיפור בתסמינים דיכאוניים במידה והם משניים להפרעת קשב וזאת לאחר טיפול בהפרעת קשב .
מותר לתת שילוב שלריטלין ותכשיר אנטי-דיכאוני.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתקשה לשבתאמא04/02/2014
שלום ותודה ,
בני בן 6 בכיתה א , הילד חכם, נבון ,מקשיב לחומר הנלמד , עובד בכיתה , מבצע את כל המשימות בקלות , מכין בבית שעורים מרצון ובכיף ,קורא ספרים לבדו בממוצע שעה וחצי ביום .
רק שהוא עושה הכל בעמידה או בישיבה חלקית הוא נמרח על השולחן ,הרבה פעמים המורה אומרת שהוא מגיע לריצפה ורק הראש מציץ .
יש לציין המורה אומרת שהוא לא מפריע בדיבורים הוא לא מסתובב בכיתה הוא מרוכז במה שהוא עושה רק שזה מאוד מפריע לה בעיין הצורה שבה הוא מתנהל .
המורה מציינת שלפעמים הוא חולם והיא בטוחה שהוא לא מקשיב ואז היא נדהמת לגלות שהוא הקשיב לכל מילה וגם הבין .
הבעיה של הישיבה והחולמניות כבר מגיל מאוד קטן הגננת טענה שהוא נופל מהכיסא זז על הכיסא זקוק לתזוזה מבחינת הגננת היתה התעלמות היא טענה שכל עוד הוא משתתף ומקשיב זה בסדר שהוא צריך את התזוזה .
בכללי לא היה נראה שזה מפריע לו יותר מידי או מעסיק אותו עד שמורה אחת התחילה להעניש אותו כשהוא לא יושב יפה , בקשתי ממנה להתעלם ולא להעניש אותו על הישיבה.
השאלה שלי מה לעשות האם יש דרך לטפל בזה או שזה ישתפר עם הזמן והבגרות ?
אני לא רוצה שהוא יהיה מתוסכל מזה כי המורים לא אוהבים את זה והוא ממש לא מבין מה רוצים ממנו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתקשה לשבת - תגובה
ד``ר עדי אדר05/02/2014שלום לך!
עקרונית אם אין בעיה התנהגותית או לימודית ניתן להמתין אך במידה והמצב יחמיר יש מקום לביצוע אבחון מסודר כי אכן קיימים תסמינים של הפרעת קשב.
יש לזכור כי לא כל הפרעת קשב מחייבת טיפול תרופתי וניתן לשקול דרכים טיפוליות אחרות.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורדה.03/02/2014
שלום דוקטור
גם לפי האתר החשוב הזה שנותן המון מידע שהוא בעל ערך גדול
כמו שלוקחים את המינון הנמוך ביותר שיאפשר את ההשפעה הרצויה ,
וכן לא כדאי לקחת מינון נמוך מדיי למטופל שלא נותן השפעה רצויה ,ובנוסף גם תופעות לוואי שמתווספות
במינון נמוך שלא מתאים למטופל
השאלה מתיחסת לשאלת המינון העובר את ה-90 מג
שזה הדרישה בלית הברירה ללא מעט מטופלים שהם גם עם משקל נמוך, התרופה משפיעה טוב שהיא מעל המינון הזה 90 מג
השאלה היא שלמרות שכל מטופל יש את המינון הרצוי להם ,
אבל בכל אופן אני מניח שיש גבול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - ערבוב LA עם ריטלין רגילשי03/02/2014
ד"ר אדר שלום,
שאלתי אותך לגבי ערבוב ריטלין LA עם רגיל ולא כ"כ הבנתי.
מה ששאלתי היה על מצב בו אני צריך (בהוראת הרופא) ליטול 15 מ"ג ליחידת זמן.
סה"כ 8 שעות.
האם אפשר ברמה העקרונית (יש לי רופא, ושאלתי גם אותו..אבל הוא פחות מנוסה ואני רוצה לשמוע מה אתה אומר גם) ליטול LA 30 מ"ג (שנותן 12 מ"ג ליחידת זמן, סה"כ 8 שעות) וכל 4 שעות ליטול רבע כדור ריטלין רגיל של 10 מ"ג?
ענית לי: "אכן ניתן לערבב ריטלין LA עם ריטלין רגיל כאשר כמובן זמן ההשפעה לא חופף" אבל אני שואל על מצב בו זמן ההשפעה כן חופף! כלומר ליטול אותם במקביל!
האם ליטול אותם במקביל אפשרי ברמה העקרונית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערבוב LA עם ריטלין רגיל - תגובה
ד``ר עדי אדר05/02/2014שלום לך!
אכן עניתי לך - ניתן לעשות זאת כאשר אם אתה מתמיד בנטילת ריטלין קצר טווח כל ארבע שעות אז אתה מגיע למינון הרצוי.
עם זאת יש להדגיש - טיפול תרופתי זה לא מתמטיקה טהורה , קצב חילוף החומרים שונה מאדם לאדם , ההשפעה שונה ולכן המינון הוא קו מנחה בלבד ולא מספר "קדוש".".
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- n.02/02/2014
שלום דוקטור
בייחס לריטלין או אדרל
לפי מעט המאמרים שקראתי באופן אקראי סומן תופעות הלוואי של (דיכאון וחרדה)שהיא כתוצאה מנטילת התרופה , רציתי את דעתך למקרים ההפוכים ביחס לדיכאון וחרדה ,כלומר למצב שבוא התרופה ריטלין או אחרת היא שמבטלת את התופעות האלו, אפילו לפחות בזמן השפעת הכדור??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר n - תגובה
ד``ר עדי אדר02/02/2014שלום לך!
אין ספק שתרופות אלו עשויות לשפר מצב רוח כחלק גם מהשיפור התפקודי הכללי - כלומר השיפור במצב הלימודי, הישגים, ציונים, שיפור חברתי וכו' משפרים גם את מצב הרוח.
כללית, שכיחות הפרעות רגשיות גבוהה מאוד באנשים עם הפרעות קשב ובהחלט ייתכן שיפור גם הבט זה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונצרטה VS ריטלין LAשי02/02/2014
שלום רב
מדוע בעלון של תרופת הקונצרטה כתובות תופעות לוואי חמורות יותר מאשר בעלון של הריטלין LA והריטלין רגיל?
הרי מדובר על אותה תרופה וגם אומרים שקונצרטה יותר יציבה ובטוחה בד"כ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונצרטה VS ריטלין LA - תגובה
ד``ר עדי אדר02/02/2014שלום לך!
אני מניח שהסיבה היא פשוטה . התרופה מיוצרת על ידי חברה אחרת ויתכן והמדיניות המשפטית שלהם שונה בהשוואה לחברה השנייה.
עקרונית קונצרטה נחשבת לתרופה עם פחות תופעות לוואי אם כי הריטלין LA נחשב לתכשיר העדין ביותר בקבוצה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין LA ורגילשי02/02/2014
שלום רב
במידה ואני זקוק ל15 מ"ג ריטלין ליחידת זמן, סה"כ רוצה לכסות 8 שעות.
האם אפשר לקחת LA 30 מ"ג (12 מ"ג ליחידת זמן) ובמקביל לקחת כל 4 שעות רבע כדור של ריטלין רגיל?
כלומר יש כאן 2 שאלות:
1.האם מותר לערבב בכלל ריטלין LA עם ריטלין רגיל
2.האם מותר לחתוך כדור ריטלין רגיל (4 שעות) לרבע..כי מקום החיתוך הוא רק בחצי כדור. השאלה אם יש היתר לחתוך גם רבע בכדור כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין LA ורגיל - תגובה
ד``ר עדי אדר02/02/2014שלום לך!
אנחנו לא נותנים במסגרת הפורום יעוץ פרטני למינונים תרופתיים וזו אחריותו של הרופא המטפל.
עם זאת ניתן לענות על שאלות עקרוניות.
אכן ניתן לערבב ריטלין LA עם ריטלין רגיל כאשר כמובן זמן ההשפעה לא חופף.
כמו כן מותר לחתוך ריטלין רגיל גם לרבעים כי זה לא משנה את המבנה של הכדור.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה נוספת שמשמשת למצב שנוגד את החרדה.02/02/2014
שלום דוקטור
1 האם תרופה נוספת שמשמשת למצב שנוגד את החרדה כמו דרלין
יכולה לפי ניסיונך להפריע להשפעה או ליכולות של התרופות ריטלין או אדרל
2 אני שמעתי שמאוד בקרוב לא נצטרך טופס 29 לתרופת ויואנס ??
אם ידוע לך בנושא הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ה - תגובה
ד``ר עדי אדר02/02/2014שלום לך!
עקרונית לא צריכה להיות השפעה לנטילה בו זמנית של דרלין ותכשירי ריטkין.
לגבי ויואנס - למיטב ידיעתי התרופה לא הוכנה לסל התרופות השנה לכן לא נראה לי שטופס 29 ג' יבוטל לגביה - אתה יכול לקבל מידע נוסף בנושא בבית המרקחת שור טבצ'ניק
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפראקטיביות בגיל שנתייםשלי31/01/2014
בתי בת שנתיים ומהיום שהיא נולדה היא היפראקטיבית, עוברת ממשחק למשחק, שובבה , מטפסת למקומות מסוכנים לא יושבת שניה, בעלי לא מאובחן אבל הוא היפראקטיבי וזה מתבטא אצלו ההזזות רגליים כל הזמן, הוא שקוע במשהו מאוד ואם קוראים לו 100 פעם הוא לא מקשיב, כשהוא עושה דברים מסוימים כמו דיבור בטלפון הוא הולך הלוך וחזור ועוד ככה שממש נראה לי שהילדה כמו בעלי. חוץ מזה בעלי מספר שהוא זוכר שעד גיל 7 הוא כל הזמן היה בתזוזה והוא ממש סבל מזה כי לא היה לו שקט, במידה וביתי גם כך, מה עליי לעשות? כי היא באמת קטנה אבל לפעמים בזמן פעילות מסוימת שרואים שהיא ממש נהנית ואחרי דקה היא עוברת למשהו אחר ונראה שהיא סובלת מזה. אשמח לעצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפראקטיביות בגיל שנתיים - תגובה
ד``ר עדי אדר31/01/2014שלום לך!
יש כיום יחידות לגיל הרך בניהולם של פסיכיאטרים לילדים עם צוות של פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות , חלקן מסונפות לבתי חולים ובהן צוות מיומן לאבחון ולטיפול בהפרעות התנהגותיות שונות בגיל הרך.
עקרונית בגיל הזה הטיפול מכוון בעיקר להדרכת הורים וצוות מטפל נוסף.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת בחינות וריטליןסובלת מחרדה30/01/2014
היי,
אני סובלת מחרדת בחינות וחרדות מגיל 16 בערך (זה התפרץ בעקבות לחץ והכנה לבגוריות)
טופלתי ע"י פסיכולוגית בשיחות אישיות וזה עזר לי לקחת דברים בפרופרציות וכן התקפי החרדה נעלמו בשלב מסויים אך מצד שני נהייתי בן אדם מאוד אמוציונלי ככה ש אין צורך בהתקפי פאניקה בשביל להביע חרדה כי היא מובעת באופן טבעיץ( הייתי מאוד מופנמת כך שכל פעם שפחדתי יותר מדי זה התפרץ בבום .)
לאחר שסיימתי תיכון בהצלחה התחלתי במסלול העתודה למדעי המחשב.
נכשלתי בסמסטר א בעקבות הפרעות קשב וריכוז שסירבתי לטפל בהן באמצעות ריטלין .
אבל בסמסטר ב חזרתי על כל סמסטר א תוך כדי שאני לוקחת ריטלין כארבע פעמים בשבוע למך ימי לימודים ולמבחנים גם.
כיום אני בשנה ב והציונים שלי על אף ההשקעה המאוד מאוד רבה ( אני מאוד חרוצה עקשנית ונחושה להצליח) עדיין ציוניי מאוד נמוכים ולא כי אינני יודעת את החומר אלא מהתרגשות , אני מננסה לעשות נשימות וכו כמובן שאני נרגעת אבל לעתים נכנסת ללחץ מאוד גדול ואני כמעט בטוחה שלנטילת ריטלין במבחן יש קשר מאוד גדול להעצמה של החרדה שלי במבחן ומכך הטעויות של חוסר תשומת לב וחוסר מחשבה לעומק הדברים בשאלה במבחן למשל.
אני באמת לא יודעת מה לעשות ממש בא לי לפרוש מהלימודים אני לא יכולה ככה יותר שאני רק משקיעה כל הזמן ואני לא קוצרת את פירות ההשקעה שלי ( לעתים חשבתי אם המסלול לימודים הזה מתאים לי ואני עדיין סבורה שכן ....)
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת בחינות וריטלין - תגובה
ד``ר אריה בקלו31/01/2014שלום,
הבעיה מורכבת ונוגעת לתחום תחלואה נילווית להפרעת קשב וריכוז.
אני ממליץ פניה לפסיכיאטר המכיר את 2 התחומים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההשפעה המטשטשת של זודורםנועם30/01/2014
שלום ד"ר,
תוך כמה זמן חולפת ההשפעה המטשטשת של התרופה זודורם?
האם 8 שעות פלוס מינוס מספיקות?
כלומר, אפשר לקחת את התרופה (10 מ"ג) בשעה 24:00 אם למחרת בשעה 9 בבוקר אני צריך לעבור מבחן שבוחן מהירות תגובה וזריזות מחשבה?
אציין שאין לי ברירה אלא לקחת תרופת שינה, אחרת לא ארדם לילה לפני. כמובן שניסיתי את כל החלופות הטבעיות והרגיעונים למיניהם, שלא עזרו כלל. (טרנקסל 10 מ"ג גם עוזר, אך הבנתי שמטשטש לזמן ארוך יותר מאשר זודורם).
אני כמובן לא לוקח זודורם באופן קבוע, אלא פעם בחצי שנה אולי. אני כן לוקח באופן קבוע קונצרטה 90 מ"ג (אך לא יום לפני מבחן, כך שזה לא מה שמפריע להרדם).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההשפעה המטשטשת של זודורם - תגובה
ד``ר אריה בקלו31/01/2014שלום,
זה לא הפורום המתאים לשאלה זו.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממממממממ.30/01/2014
שלום דוקטור
לוקח תקופה ארוכה על בסיב קבוע ריטלין
קראתי מאמר שלא מתנגד לריטלין .אבל קובע סיכוי גבוה שריטלין הורס את הכבד
וכן ש FDA לא מאשר לתת למבוגרים בשל תופעות הלוואי
מפחיד , האם לדעתך נכונים הנתונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממממממממ - תגובה
ד``ר אריה בקלו31/01/2014שלום,
ריטלין אינו פוגע בכבד! לבטח לא יותר מאקמול.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ח.28/01/2014
שלום דוקטור
אם ניתן לדעת ,לפי דעתך, אילו שינויים יש בין התרופות ויואנס לאדרל xr* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ח - תגובה
ד``ר עדי אדר29/01/2014שלום לך
באופן עקרוני השפעת התרופות דומה כי למעשה ויואנס מהווה פרו תרופה הופך בגוך לאחר שינוי כימי לאדרל.
קיימים הבדלים מסוימים בעוצמת תופעות הלוואי וכן בדרך הנטילה כאשר התרופה משפיעה למשך זמן ארוך עם מיעוט תופעות לוואי אבל ההבדלים לא משמעותיים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- mordehi.28/01/2014
שלום רב דוקטור
השאלה מתייחסת למינון ולתופעת הלוואי עצבנות
האם רק במצב שהמינון גבוה מדי יכולים להרגיש את התופעה הזאת, או גם במקרים שלוקחים מינון שהוא נמוך מדיי למטופל יכולים להרגיש עצבנות ?????????
למשל לגביי מינון הבסיס שמתאים לי הוא קרוב ל- 40 מג
כשניסיתי לקחתי מינון בסיס שהוא נמוך יותר כמו 24 מג הרגשתי עצבנות ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר mordehi - תגובה
ד``ר עדי אדר29/01/2014שלום לך!
התשובה חיובית - אכן במינונים נמוכים ניתן להרגיש עייפות או עצבנות!
שגיאה נפוצה במקרים אלו להגיע למסקנה שצריך להפחית את המינון ואז כמובן ההשפעה עוד יותר משתבשת...
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

