מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- hh.26/12/2013
שלום רב דוקטור
במקרה של ריטלין la דוגמא 40 מג לאחר חצי שעה יש בתוך זרם הדם כמעט מחצית מהחומר משתחרר לתוך הגוף ולאחר 4 שעות כמעט מחצית שניה משתחררת כולה
השאלה לגבי קונצרטה ו וייואנס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר hh - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/01/2014שלום,
כל סוגי הכדורים שהוזכרו הם בעלי מנגנון של שחרור מדורג של החומר הפעיל כשהמטרה היא לשמור על רמת תרופה אחידה ככל האפשר לאורך שעות הפעילות של הכדור.
LA פועל 8 שעות, וייוואנס וקונצרטה פועלים 12 שעות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר.22/12/2013
שלום דוקטור
אם ניתן לדעת בגלל שאדרל פעל טוב , אז גם הפרצדורה שעושים להשגת ויואנס
לא לחינם ,כלומר אם אדרל פעל ,אז גם ויואנס ייפעל עליי,
או שאין קשר, בגלל שויואנס פועל שונה כלומר הכבד מפעיל את החומר הפעיל ,וגם בגלל שיש בו רק מרכיב אחד,
מה נכון דוקטור ,לגבי הסיכוי שויואנס ישפיעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר - תגובה
ד``ר עדי אדר22/12/2013שלום לך
סביר מאוד להניח כי ויואנס יהיה גם יעיל כי בסיכומו של דבר התכשיר המשתחרר בגוף לאחר פירוק הויואנס הוא אדרל כאשר צפויות פחות תופעות לוואי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- gggggggggggg.22/12/2013
שלום דוקטור
70 קילו 80 מג ריטלין לטווח ארוך
לאחר מספר שעות אני מרגיש דפיקות ומתח , אני ממתין לראות איך אני ירגיש
בשחרור השני שבא לאחר בערך 4 שעות ,אבל לצערי דפיקות ומתח ממשיכים ,
לפי הנתון ,או אחר , מה לדעתך יכולה להיות הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר gggggggggggg - תגובה
ד``ר עדי אדר22/12/2013שלום לך!
לא ציינת איזה תכשיר אתה משתמש ובמשך כמה זמן אתה משתמש בו...
לעתים לוקח שבועיים-שלושה עד שהגוף מתרגל לתכשירים.
חשוב גם רציפות טיפול המפחיתה את תופעות הלוואי.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים -התייעצותאודי20/12/2013
בני בן 7.5 - איקס שביר בינוני עד קל- החל לקחת בתחילת שנת הלימודים לפי המלצת ניירולוגית ריטלין 10 , בבית הספר ביקשו לשפר את הריכוז והקשבה, והניירולגית המליצה על ריטלין LA , כעבור כשלושה שבועות החלו מיצמוצים חזקים בעיניים +כעכוח, הפסקנו את התרופה, עדיין יש מצמוצים קלים, הניירולוגית טוענת לעשות הפסקה של שבוע ולהמשיך אפילו שיהיו מצמוצים, האם יכול להיות שהמצמוצים יתגברו ?? האם אז לאחר הפסקת נטילת הרטלין המצמוצים ייפסקו???, האם המשך לקיחת הרטלין יכול להיות מצב שהמצמוצים ייפסקו ????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים -התייעצות - תגובה
ד``ר אריה בקלו23/12/2013שלום,
קיים ויכוח ברפואה לגבי טיקים וריטלין. יש הסכמה שבחלק מהמקרים הטיפול מציף את הבעיה או מגביר אותה. הפסקת הטיפול לא תמיד מבטלת את הטיקים.
הטיקים נעלמים ברובם עם העליה בגיל.
כן מקובל שאם מדובר בתופעת טיקים קלה/ בינונית , אין צורך בהפסקת הטיפול בריטלין. לעומת זאת , בהחמרה משמעותית ניתן להפסיק טיפול לתקופה של מס. שבועות כדי לראות אם יש נסיגה.
קיימת אפשרות לנסות סוג אחר של טיפול כגון סטרטרה אך את זאת יש לבצע רק בהמלצת ופיקוח הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרהלה שליאמא19/12/2013
בס"ד
דר' יקרים ערב טוב יש לי ילדה בת 13.5 שרהלה שעשינו לה איבחונים אין ספור. היא קיבלה רטלין קונצרטה ,ועוד ניסינו טיפולים הומאפטיים לא הכל ביחד כל פעם שדבר אחד לא פעל אז ניסינו דבר אחר הילדה מתקשה עדין להירגע יש לה מספר אחים ואחיות קטנים וגדולים ממנה, היא טובת לב חכמה מאוד, אך סובלת, השבוע אף זרקו אותה שוב מבית הספר על התנהגות חצופה . אני מרימה ידיים הוצאנו כספים שאין לנו היא מטופלת ברכיבה טיפולית וברטלין SR20 כפול 2 לפי בחירתה היא יכולה לבחור אם לקחת או לא והיום היא סובלת מכאבי ראש עצבים גבוהים אכילה מוגזמת לדעתי למרות שהיא לא שמנה.
אני בעצם מבקשת שאם אתם יכולים ליעץ לכיוון מסוים שאוכל לעזור לביתי להתקדם בחיים.
תודה לכם נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרהלה שלי - תגובה
ד``ר אריה בקלו23/12/2013שלום,
אני לא ממליץ להתפשט לכיווני טיפול רבים מדי שרובם לא מוכחים, לרוב לא עוזרים ועולים כסף רב....
היא צריכה רופא מטפל אחד שיתאים עבורה את סוג הטיפול והמינון המתאימים.
לגבי הבעיות ההתנהגותיות מומלץ להפנותה גם לפסיכיאטר ילדים שיחווה את דעתו.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון קונצרטהעילית19/12/2013
שלום רב,
אובחנתי לאחרונה והתחלתי בטיפול תרופתי בקונצטרה.
החלפתי מינונים מס' פעמים בשל תופעות לוואי של עייפות קיצונית וחוסר ריכוז מוגזם.
ניסיתי 36מג' 45 מג', 54 מג' ועכשיו אני נוטלת 63 ועדיין עייפה מאד ולא מרוכזת. למען האמת אני מתחילה להתייאש, החיים שלי היו מספיק קשים לפני הטיפול הזה, ועכשיו אני צריכה להתמודד עם העייפות הארורה הזו, ממש הוספתי לעצמי בעיות.
האם יכול להיות שאני פשוט נוטלת תת מינון? או שאולי התרופה לא מתאימה לי?
אני שוקלת 60 ק"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון קונצרטה - תגובה
ד``ר אריה בקלו23/12/2013שלום,
התאמה טיפולית מהווה לעיתים אתגר לא פשוט למטפל.
הניסיונות שנעשו נכונים והייתי מנסה גם מינון נמוך יותר- 27 וגם גבוה מ 54 .
אם בשני הנסיונות לא יהיה שיפור , כדאי לשקול שינוי סוג הטיפול, כמובן בתאום עם הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאמת מינון קונצרטה.18/12/2013
אני לוקחת כמה ימים קונצרטה 36 ולא מרגישה שזה משפיע
אין לי אפשרות לעלות הדרגתי
האם יש סיכון לקחת שני כדורים כלומר 72 מג?
(אני שוקלת 62)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמת מינון קונצרטה - תגובה
ד``ר עדי אדר18/12/2013שלום לך!
בעיקרון מבוגר במשקלך יכול להיות מטופל במינון כזה.
עם זאת התאמת מינון מתבצעת לא דרך האתר אלא דרך הרופא המטפל.!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיית קשב וריכוז קלהדנה11/12/2013
אני לא מצליחה להתרכז בשיעורים בגלל שיעמום, המורה אפילו לא מחייכת וזה מטריף אותי בגלל שהיא מלמדת את אותה הכיתה כבר שנתיים מכיתה ה עד ו והיא מדכאת אותי עם הפרצוף הכועס שלה
וגם חברה אחת די מעצבנת קוראת לי בזמן השיעור ומפריעה לי אני כבר לא יודעת מה להגיד לה מה להגיד.
תמיד שאני חוזרת הבייתה אני מדוכאת ואין לי מושג למה בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי בעיית קשב וריכוז קלה - תגובה
ד``ר אריה בקלו16/12/2013שלום,
לא הבנתי אם כתבת את הדברים בצורת "פוסט" חברתי או התכוונת לשאול משהו רפואי...?
אם את סובלת ממוסחות גבוהה בשיעורים וזה גם מתסכל אותך, כדאי שתתייעצי על כך עם הרופא המטפל שלך ותשקלו יחד את הצורך באבחון.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לגרום לילד בן ה8 לבלוע ריטלין?gordonadav10/12/2013
שלום לפורום,
אנחנו אובדי עצות: איך לגרום לילד בן ה8 לבלוע ריטלין?
הילד שלי לא יודע לבלוע כדור.
הריטלין הרגיל,10 מ"ל, ריסקנו באוכל והוא הצליח לאכול אבל עם מלחמות.
עברנו לריטלין SR והתחלנו ללמד אותו לבלוע - ללא הצלחה.
ועכשיו, ריטלין LA, קיווינו שגם נרסק אותו האוכל והוא פשוט הקיא את האוכל יחד עם הכדור.
מה עושים? איך גורמים לילד בן ה8 לקחת ריטלין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לגרום לילד בן ה8 לבלוע ריטלין? - תגובה
ד``ר עדי אדר15/12/2013שלום לך!
אין לי תשובה טובה לשאלה זו...
עקרונית ריטלין LA ניתן לתת עם אוכל מוצק כגון פיתחה ומימרח שוקולד...מאכל זה עם סמכות הורית אמור להצליח.
כמובן שעידוד ומתן בונוס (סופר-גול למשל...אין כמו קלפים.....) עשוי לחזק את המוטיבציה בתחילה .
יש פיתרון נוסף שהוא מדבקות ריטלין אך זהו פיתרון יקר ....
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטלייןשירן08/12/2013
היי
יש לי ילד בן שבע שנה ראשונה בכיתה אלף המורה אמרה שהוא לא מרוכז ושנבדק אותו היינו אצל נירולוג ובאמת אובחן שיש חוסר שקט בעית קשב וריכוז קטנה המורה ממליצה על ריטלין במינון נמוך וגם הנירלוג המורה טוענת שהוא לא מרוכז בכיתה והוא חכם מאד וזה מתסכל אותו שהוא יודע ולא מצליח אני באמצע לא יודעת מה לעשות פוחדת מהרטליין ופוחדת גם לפספס את הילד
מה ההשפעות ? האם מסוכן אם מפסיקים ? ואיזה סוג קונים שהוא נמוך ?
דרך אגב התחלתי זום תרופה טיבעית המורה טוענת שאין שיפור אני באמת מודאגת מה לעשות אני ממש חוששת מהרטליין קראתי כתבות מפחידות
תודה שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטליין - תגובה
ד``ר אריה בקלו10/12/2013שלום,
למען הסדר הטוב, אבחון וטיפול ניתנים רק ע"י הרופא ולא ע"י המורה.
אם הנוירולוג מצא שיש הפרעת קשב וריכוז המצריכה טיפול תרופתי, אני ממליץ לתת לילד את הטיפול בדיוק כפי שלא היית נמנעת לתת לו משאף וונטולין אם היה מדובר באסטמה.
החשש מהטיפול הוא מוגזם ולא מבוסס.
נכון שקיימות גם תופעות לוואי בחלק מהמקרים, כמו לכל תרופה, אך הן ברובן הפיכות.
אני ממליץ לך לבקש הבהרות בנושא התרופה מהרופא המטפל.
תרופות חלופיות כגון זום לא ממש הוכיחו עצמן.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה .שתי שאלות חשובות לי.08/12/2013
ערב טוב דוקטור
שאלה , לא יודע אם זה נכון
1 האם הסיבה שלא מותר לקחת תרופת איקסל לחרדות עם ריטלין או אדרל
בגלל שהם פועלים על אותם קולטנים ??
2 קראתי ש- רספירידל נוגד סרוטונין ודופומין , הפוך מפעולת הריטלין ו -אדרל ,לכן אסור לשלב ריספירידל יחד עם ריטלין או אדרל ,??????????????
תודה , חשוב לי מאוד היתיחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה .שתי שאלות חשובות לי - תגובה
ד``ר עדי אדר15/12/2013שלום לך!
לא ידוע לי על התווית נגד למתן משולב של שתי התרופות. ההשפעה שלהן היא סינרגיסטית ולכן סביר להניח כי יש צורך במינונים מופחתים של ריטלין אך לא ידוע לי על איסור מתן של שתי התרופות ביחד.
על אותו משקל מותר לתת ריטלין או אדרל עם ריספרדל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרמינולוגיה.08/12/2013
שלום רב דוקטור
חשוב לי לדעת מה דעתך על תרופת ויואנס גם לגבי המקרים שאתה ממליץ עליה ,
אם בכלל,
1 איך מתקיימת הפעולה שלה בגוף
הסיכוי שזה יפעל
תופעות לוואי
אם באמת יכולה לפעול 12 שעות בגוף
מבחינת סכנה מהתרופה אם בכלל,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרמינולוגיה - תגובה
ד``ר עדי אדר15/12/2013שלום לך!
אישית אין לי ניסיון רב עם ויואנס (יש לי מעט חולים המטופלים בתרופה זו).
עקרונית זוהי תרופה טובה עם תופעות לוואי דומות לאדרל ואף פחות מכך עם ההשפעה הטובה של אדרל.
בקיצור - זוהי תרופה טובה אם כי יקרה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתבגרפוצי06/12/2013
שלום
לבני בן ה- 16 יש התפרצויות זעם עד כדי מכות לעצמים ...
מתוסכל מכל דבר קטן ,כל מיכשול נראה סוף העולם ,מקטר לא מעט ודי עצלן ...
בסה"כ ילד שמצליח בלימודים עם השקעה די קטנה ,יש לו חברים ,גם יוצא לבלות .
בבית הספר הומלץ על טיפול פסיכולוגי ואני שאלתי בפורומים שונים לגבי הבעיה
ובאחד מהם הועלתה השארה שאולי יש לו הפרעת קשב וריכוז ...
האם כדאי לפני שפונים לטיפול פסיכולוגי לבדוק הפרעת קשב וריכוז ?
רופא הילדים אמר שרופא ניורולוג או פסיכיאטר יכולים לאבחן
אנחנו צריכים לקבוע תור לפסיכאטר ילדים בקופה שלנו
האם יש בהפניה זו איזשהו "כתם" שיופיע בתיק הרפואי שלו ?
ואם התשובה היא חיובית זה מצריך טיפול תרופתי ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתבגר - תגובה
ד``ר אריה בקלו10/12/2013שלום,
יתכן ומדובר בתסמונת "גיל ההתבגרות" , יתכן שמדובר בהפרעת קשב וריכוז ויתכנו גם שניהם יחדיו.
בכל מקרה אני ממליץ שתפנו לייעוץ פסיכולוגי שנראה לי הכרחי בכל מקרה.
באשר לאבחון ADHD ניתן לעשותו דרך קופות החולים אצל נוירולוג ילדים, פסיכיאטר ילדים או רופא ילדים מורשה לאבחון.
החוששים "מכתם" ולא ברור לי למה, יכולים לבצע אבחון/ התיעצות באופן פרטי ואז לקבל החלטות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד ....!!
פוצי10/12/2013אני לא חושש בכלל מכתם ...
חשבתי רק בעניין הצבא ,אף על פי שאם ישנה בעיה אז כדאי שהיא תופיע
בתיק הרפואי !!
קראתי על בעיות משמעת אצל חיילים בשרות עקב בעיות קשב וריכוז
אני עצמי מטופל הרבה שנים יש לי "אגורופוביה" כך ש"כתם" עלי לא עושה רושם :-)
שוב תודה וערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד ....!! - תגובה
ד``ר אריה בקלו16/12/2013דווקא צה"ל "התבגר" בנושא ומיזה מספר שנים מכיר בהפרעה, לא מוריד על זה פרופיל ואף מספק טיפול בהתאם לצרכים כגון בלימודים/קורס .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות
פוצי16/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8.5 עם add יחסית קלאמא מתלבטת04/12/2013
שלום רב, ביתי בת 8.5 אובחנה עי נוירולוג ילדים כ add ברמה יחסית קלה 12 מתוך 30 לפי קונורס וזאת כרע רק על סמך מילוי שאלון ששלחתי אל הרופא שהמורה שלה מילאה. בשבוע הבא יש לנו מבחן tova וגם פגישה אצל פסיכולוגית ילדים. אני מודעת
לעובדה שאכן יש לה בעיה של זיכרון וריכוז חלשים. אבל מבחינה חברתית יש לה חברים , בזמן הכנת שיעורים היא יושבת ועושה ללא בעיות. היא מאוד מוכשרת מבחינה אומנותית. אני מאוד חוששת לתת לה ריטלין או קונצרטה. אני קוראת שיש הרבה תופעות לתרופות האלה .מצד שני יש כל כך הרבה סוגים של תוספי תזונה ותרופות הומאופתיות ואני לא יודעת על איזה כיוון ללכת ומה להתחיל לנסות..... אפשר עצה / המלצה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8.5 עם add יחסית קל - תגובה
ד``ר עדי אדר06/12/2013שלום לך!
האבחון לפי שאלון קונרס הוא הולך לפי סקלה מעט שונה והוא לא הגורם הבלעדי עליו מתבססת האבחנה.
רצוי במקרים כאלה לעשות אבחון מלא.
בסיכומו של דבר ההמלצות הטיפוליות מתבססות לא רק על עצם קיום הפרעה אלא על פי חומרתה ומידת הפרעתה לתחומי תפקוד שונים ולכן הטיפול התרופתי הוא רק נדבך בטיפול הכוללני.
מאידך אני ממליץ לנקוט משנה זהירות בכל הקשור ל"תחליפי ריטלין" אשר רובם ככולם ללא הוכחה מדעית , עלותם הכספית לא נמוכה והתועלת מהם בדרך כלל שולית (אם בכלל).
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצים בטוסיקמיכל03/12/2013
היי
בני בכורי בן 6 לומד בכיתה א ( צעיר לגילו)
בתחילה השנה היה נפלא אחרי החגים הבנו מהמורה שמאוד קשה לו לשבת והוא מטייל בכיתה בזמן שיעור...לפני שבוע זימנה אותנו המורה לפגישה (בתחילה לבד אח"כ הילד הצטרף) והסבירה שממש קשה לו לשבת ובנוסף הוא מציק ומפריע לשאר התלמידים היא ציינה גם שחשוב לה שהילדים לא יתייגו אותו כמציקן של הכיתה, הוחלט בפגישה שהמורה תעשה לו 2 הפוגות של 10 דקות בערך אבל רק בתנאי שהוא ישב ילמד ולא יפריע...ביום הראשון הוא מאוד השתדל ביום למחרת חזר שוב להתנהגותו....המורה אומרת שניתן לזמן לעשות את שלו כיוון שהוא צעיר.
אני לא רוצה שהוא יהיה מתוסכל....הוא כבר לא רוצה ללכת לביהס.
חשוב לציין שגם בבית הוא לא מסוגל לשבת 10 דקות ברצף על הכיסא ולהכין שיעורים מבלי לזוז.היום הבנתי שגם בצהרון הוא מתנהג אותו דבר קופצני ומציק לכולם.
שאלתי היא איך אני יכולה לדעת אם זו בעיה של הפרעות קשב או שהוא פשוט לא בשל ללימודים?
קיימת גם היסטוריה במשפחה של בעיות קשב ...איך אני עושה אבחון לילד דרך קופת חולים? לאיזה רופא אני פונה? האם זה לא מוקדם מידי לאבחון?
איזה אפיונים נוספים יש לבעיות קשב שאני יכולה לשים לב בבית?
כמו שזה נראה כעת ילדים בסופו של דבר לא ירצו להיות בסביבתו ואני מתה מפחד (יש לו עוד 8 שנים) אני לא רוצה שיהיה מנודה חברתית...מה אני צריכה לעשות לגביי ההצקות חוץ מלהסביר וגם זה לא עוזר?
למי אני יכולה לפנות לקבל עזרה איך להתמודד עם הנושא מבלי לפגוע בו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצים בטוסיק - תגובה
ד``ר עדי אדר04/12/2013שלום לך!
את פשוט צריכה לפנות לקופת החולים שלכם ולברר איך קובעים אבחון.
אפשרות נוספת היא לפנות למוקד המידע של הקופה ולקבוע אבחון דרך ביטוח משלים במידה ויש לכם.
סביר להניח כי תתבקשו להביא לפגישה דו"ח שלכם וגם דו"ח של המורה .
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

