מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ערן.02/12/2013
ערב טוב דוקטור
אני לוקח חודש ימים 72 מג קונצרטה עם השפעה טובה ,
לצערי כבר שבוע אני מרגיש אי נוחות, מתח ודפיקות לב, גם בזמן מנוחה ,
אתמול הפסקתי לקחת ריטלין ,והיום עדיין נשארתי עם אותם הסיפטומים ,
כמה זמן לוקח במצב כזה ,אחרי הפסקה,, לחזור למצב שלפני הריטלין
ואם מה שקרה לי שכיח
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערן - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/12/2013שלום,
התופעות שציינת אינן נדירות.
הן אמורות לחלוף תוך יממה שכן החומר הפעיל כבר התפנה מהגוף.
אם זה לא קורה, כדאי לבדוק גם אפשרויות נוספות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טייהעאעמחיע,29/11/2013
שלום רב דוקטור
1 אם הרגשת עצבים לאחר נטילת קונצרטה , זה אומר שהמינון גבוה, או יכולות להיות סיבות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טייהעאעמחיע - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/12/2013שלום,
אם תחושת העצבנות חוזרת על עצמה רק בימים של נטילת הטיפול, ולא קיימת בימים ללא טיפול, יש לפנות לרופא המטפל כדי לבדוק התאמת המינון.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ננננננננננ,29/11/2013
שלום דוקטור
האם ריטלין משפיעה על הדופומין בדרך טיפולו , ו - אדרל על נוראפינפרין/נוראדנלין,
אם זה נכון
חוץ מיכולתו של אדרל במקרים מסויימים להפחית תופעות לוואי,
זה נראה שדרך ההשפעה של אדרל על adhd שונה מריטלין ???????????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ננננננננננ - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/12/2013שלום,
התרופות בתחום מעכבות את הקליטה החוזרת של הדופמין ונגזרותיו.
ההבדלים בתופאות הלוואי קשורים לפירוק החומר בגוף.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שי.26/11/2013
ערב טוב דוקטור
1 שמעתי שבקרוב תרופה ל -ADHD שמיוצרת בארץ, תגיעה לבתי מרקחת , האם המידע נכון ???????? , ואם יש בשורה חדשה בתרופה .
2 בקשר ל- בת דודתי כחודשיים לוקחת 30 מג אדרל XR
אמרה לי שהתרופה מצויינת בהשפעתה עליה, אבל הבעיה שהתרופה פועלת סך הכול קרוב ל- 7 שעות, השאלה - מה יכולה להיות הסיבה בהפרש השעות הגדול שהכדור הייה אמור להשפיעה ,ולשעות ההשפעה בפועל שהם 7 שעות ,
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שי - תגובה
ד``ר עדי אדר27/11/2013שלום לך!
כיום יש תרופה שמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים - Metadoxine של חב' אלקוברה אך לא ידוע לי על אישור קרוב של ה- FDA ונראה לי כי יש להתאזר בסבלנות.
לגבי התגובה לאדרל יכולות להיות סיבות רבו כולל תגובה אינדיבידואלית וכן מינון נמוך מדי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למעשנה יעילות גם לטווח ארוך.26/11/2013
שלום רב
1 איזה שינויים קוגניטיביים יש למטופל כתוצאה מטיפול בריטלין או אחר.
2 רציתי לשאול לדעתך על מתילפנידאט פוקלין והשוני בינו לבין סוג טבליות של מתילפנידאט אחרים לא לגבי תופעות לוואי , אלה אם יש שוני ביכולות של פוקלין
מול מתילפנידאט האחרים ,ואם זמן ההשפעה של פוקלין גבוהה יותר,
ואם מבחינתך יש לו גם יתרונות אחרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למעשנה יעילות גם לטווח ארוך - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/12/2013שלום,
לא אמורים להיות שינויים קוגניטיביים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההההההההה.24/11/2013
שלום דוקטור ותודה
אדרונקס לאנשים מסויימים עוזרת להפרעות קשב, לי היא לא עזרה , השאלה לפי ניסיונך איזה תרופות נוספות בתחום הפסיכיאטרי ידוע שיכולות להשפיעה ולעזור לבעיות קשב,
הכוונה שלי היא לא לגבי סוגי תרופות הריטלין ,שהם הכי טובים לבעיית הפרעות קשב
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההההההההה - תגובה
ד``ר עדי אדר27/11/2013שלום לך!
אני ממליץ שתפנה את השאלה לפסיכיאטר מבוגרים לו יש יותר ניסיון בשימוש בתרופות אלו כגון דסאימיפרמין.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יותר נכון לאחר מספר חודשים ברוריה,24/11/2013
היי
בחודשיים האחרונים נאמר לי שיש לי adhd ,קבלתי מרשם לכדור חדש בשבילי
קונצרטה
רציתי לדעת איך המנגנון פועל ,האם הכדור משחרר מעט חומר כול שעה במשך 12 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יותר נכון לאחר מספר חודשים ברוריה - תגובה
ד``ר אריה בקלו24/11/2013שלום,
בכדור קונצרטה יש מנגנון הגורם לשחרור איטי ומתמשך של החומר הרפואי כך שהרמה התרופתית בדם נשמרת כמעט יציבה לאורך 12 שעות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מ.17/11/2013
שלום
אם אצל חולי adhd ללא בעיה פסיכולוגית ,חוסר אי שקט פנימי הוא דבר שכיח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ - תגובה
ד``ר עדי אדר18/11/2013שלום לך!
ADHD - זו לא מחלה! זו הפרעה תפקודית אשר הביטויים שלה הם התנהגותיים ובמידה מסוימת גם רגשיים.
חוסר מנוחה או אי שקט פנימי זהו תסמין אופייני של הפרעת קשב אם כי הוא מופיע בהפרעות נוספות.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- dni.13/11/2013
שלום ותודה על התשובות החשובות והמקצועיות באתר
השאלה הספיציפית
1 בקונצרטה 73 מג לפי ניסיונך מה המינון המשוער שמשתחרר בתחילת הפעולה
ומתוך זה אני יחלק את המינון הנותר לפעמיים נוספות
2 שמעתי ש- קונצרטה יש לו השפעה יותר מרגיעה מסוגי הרטלין כמו, רגיל, sr ,la
אם זה נכון לדעתך
3 כשהתרופה לטווח ארוך מסיימת את השפעתה ,ונשארו עוד 5 שעות עוררות ,
אני לוקח מינון נמוך, כדי שלא העבור את המינון המומלץ על ידי משרד הבריאות
אבל לצערי אין השפעה לחלוטין , דוקטור מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר dni - תגובה
ד``ר עדי אדר18/11/2013שלום לך!
אני לא מצליח להבין את שאלתך -
מה הכוונה שלך תחלק את המנה? קונצרטה לוקחים פעם אחת ביום (במקרה שלך 72 מ"ג) ולכן לא הבנתי עד הסוף את השאלה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאשר תרופה נוספת.13/11/2013
היי
אם יש מניעה לקחת כדור סרוקוול xr עם הרטלין שאני לוקח קבוע,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאשר תרופה נוספת - תגובה
ד``ר עדי אדר13/11/2013שלום לך!
עקרונית מותר לקחת שילוב זה.
בכל מקרה רצוי להתיייעץ עם הרופא המטפל!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטלין ביום ספורט ?טל11/11/2013
שלום, בהמלצת נוירולוג ילדים בני החל ביום ה' טיפול ברטלין LA זה עוזר לו לשבת להתרכז ולהביא את עצמו לידי ביטוי בצורה טובה יותר. מחר יש לו יום ספורט מחוץ לכותלי בית הספר. האם לתת רטלין? המינון 20 מ"ג ל 30 ק"ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטלין ביום ספורט ? - תגובה
ד``ר עדי אדר13/11/2013שלום
עקרונית אם קיימים קשיים תפקודיים התנהגותיים העלולים להפריע לו ביום ספורט אז בהחלט ניתן לתת ריטלין.
התרופה לא אמורה להפריע לו בפעילות ספורטיבית.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות,מיכל11/11/2013
בתור ילדה מעולם לא אובחנתי עם הפרעת קשב, עשיתי אבחון בעקבות שהתופעה קיימת במשפחה וגם כי לא הייתי מספיקה להעתיק מהלוח ולסיים מבחנים בזמן, היום אני כבר אחרי צבא, עשיתי אבחון חדש בשביל האוניברסיטה ואובחנתי בעלת הפרעת קשב וריכוז asrs,את כל הבגרויות עשיתי ללא רטלין משום סוג שהוא ויש לי בגרות מלאה עם ציונים טובים+ ועכשיו שחזרתי ללמוד (פסיכומטרי וכו') מאוד קשה לי ללמוד, תחילה שניסיתי רטלין la 30 זה לא עזר, אז ניסיתי מינון יותר גבוה,גם לא עזר, נתנו לי קונצרטה 54 וגם לא עזר בהתחלה(הכל עם המלצות רופא כמובן). אבל מאז שחזרתי מ"הטיול הגדול" החלטתי לנסות שוב את הקונצרטה וזה ממש עוזר לי. השאלה היא, למה אני פתאום כל כך תלויה בזה? למה בתיכון הצלחתי בלי ומאז שהשתחררתי קשה לי לשבת וללמוד? וגם אם כן,(אני מסוגלת לשבת ימים שלמים ללמוד)אבל בלי הרטלין ההספקים שלי מגוחכים,האם הפרעת קשב יכולה להחמיר?
האם יכולה להיות בעיה אחרת? האם זה הגיוני? האם יש טיפול אחר מומלץ שאפשר לנסות או לשלב? אני קצת חוששת לקחת את הקונצרטה כי זה נהיה יומיומי בתקופה האחרונה כי אני לומדת הרבה ואני מפחדת להתמכר (אם כי אין לי נטייה חריגה להתמכרויות) אבל זה עוזר לי ממש בכל העיסוקים היומיים שלי...(יש לי עבודה שדורשת מלא ריכוז),
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות, - תגובה
ד``ר עדי אדר13/11/2013שלום לך!
קשה לענות לך בצורה ספציפית על שאלתך בלי קבלת מלוא הנתונים על האבחון אשר בוצע.
עם זאת עקרונית בהחלט יתכן במצב בו קשיי המיקוד והריכוז מתגברים עקב עלייה בעומס הלימודי . זה מצב שכיח שמבוגרים עם הפרעת קשב "הסתדרו" בגיל צעיר ללא טיפול תרופתי ועם התחלת לימודיהם האקדמיים מתקשים מאוד ללא טיפול תרופתי.
אגב מה זה ASRS?
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי הבנתי מהאינטרנט. התייעצת
מיכל13/11/2013ממקור אחד אני רואה שזה "שאלון קליני לבחינת סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז. מומלץ כחלק מאבחון מקדים של הפרעת קשב וריכוז."
ממקור אחר אני רואה שזה השם של adhd למבוגרים...
באמת שכבר הלכתי לאיבוד... אם נתחיל מהתחלה, איזה המשך ברור (אם בכלל) אני צריכה לעשות לאחר שאובחנתי כבעלת הפרעת קשב וריכוז (האבחון שעשיתי נקרא מת"ל, של האוניברסיטה העברית).
אני עדין לא באוניברסיטה,הכנות לקראת....
שוב, תודה רבה מראש! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי הבנתי מהאינטרנט. התייעצת - תגובה
ד``ר עדי אדר18/11/2013שלום לך!
כדי להוסיף לבלבול שלך - אבחון מת"ל לא מאבחן הפרעות קשב וריכוז! הוא רק יכול לתת אינדיקציה ראשונית.
לצורך אבחון כזה עלייך לגשת למומחה לאבחון הפרעות קשב וריכוז למבוגרים והכוונה לנוירולוג או פסיכיאטר - אבחון הפרעת קשב וריכוז הוא אבחון רפואי קליני ולא אבחון פסיכולוגי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליה.09/11/2013
שלום דוקטור
לא יודעת אם זה שכיח או יכול להיות שהבעיה רק בי ,לאחותי מציאת סוג התרופה והמינון הייה לא קשה ,
אצלי ההפך גם לגבי החומרה ועד לגילוי, למעשה הבעיה שלי שהתרופות שעוזרות לי נמצאו אחרי תקופה ארוכה מאוד .וגם אחרי שנמצאו התרופות לטווח ארוך עוזרות לי ל- 9 שעות , ואני צריכה עזרה בלפחות עוד 6 שעות ,נסיון להתגבר על הבעיה עם מינון נמוך לא עוזר , רק אם אני יקח מינון דומה למינון הראשון, שאצלי אולי נעלם לגמרי מהגוף לאחר 9 שעות , אבל כך אני יעבור את המינון המותר יומית,
אני כרגע בלי פיתרון לבעיה שגורמת לי סבל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליה - תגובה
ד``ר עדי אדר13/11/2013שלום לך!
התאמת סוג תרופה ומינונים לא מתבצע באופן פרטני במסגרת הפורום וזה תפקידו של הרופא המטפל.
עקרונית קיימים טיפולים ארוכי טווח כולל אדרל XR, ויואנס , פוקלין ועוד אם כי אלו תרופות יקרות יחסית.
לכן אני ממליץ לפנות לנוירולוג המטפל לשם התאמה אינדיבידואלית של מינונים.....
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- hh.09/11/2013
שלום רב דוקטור ותודה על האתר המקצועי
נאמר לי ש- שני כדורי אדרל רגיל ושכול כדור עם מינון 30 מג
עובר את ה- 90 מג
כיצד עושים חישוב מינון של אדרל רגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר hh - תגובה
ד``ר עדי אדר13/11/2013שלום לך!
השאלה לא מנוסחת בבירור.
המינון ההתחלתי של אדרל למבוגר הוא 20 מ"ג עד למינון מקסימלי של 60 מ"ג ליום.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלית.07/11/2013
שלום רב
1 אם 2 כדורים של ריטלין la שכול אחד מהכדורים עם מינון של 40 מג ושנלקחים ביחד ,עובר את המינון המותר של משרד הבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלית - תגובה
ד``ר אריה בקלו09/11/2013שלום,
2 כדורים של LA40 הם ביחד 80 מג יומי.
המקסימום המותר הוא 90 מג. ליום ולכן זה לא חורג.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

