מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לאוקמיה וספירת דםחיים31/07/2007
בוקר טוב,
מה משמעות בדיקת ה-FACS ומה היא באה לפסול? האם לאוקמיה?
בתשובות קודמות כתבת שבעת לאוקמיה יש פגיעה בכלל שורות הדם המתבטת בירידה במדדי ספירת הדם. בנוסף כתבת שבשורת הלוקוציטים - WBC יכולה להיות עלייה חריגה מאוד. איך זה מסתדר עם הספירה שיורדת? האם במקרה של לאוקמיה ירידת הספירה נובעת מנוכחות של תאים לא תקינים התופסים את מקום השורות הרגילות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחיים
ד''ר מוטי חיימי31/07/2007שלום חיים,
בדיקת ה-FACS מאפשרת למעשה ( בשיטה של FLOW CYTOMETRY ) להפריד תאים ששונים מבחינה פנוטיפית מתאים אחרים, ע"י זיהוי החלבונים שע"פ התאים.זה מאפשר לגלות כמה מהתאים בטאו את החלבונים הנבדקים, ומהי כמות החלבונים שבוטאה. מאחר ובלאוקמיה התאים הממאירים- מקורם בתא אב אחד - נקבל תשובה שקיימת אוכלוסיה אחידה עם מאפיינים זהים.
בלאוקמיה אכן יש פגיעה בכל שורות הדם (לבסוף) . לפעמים ניתן לראות ספירת לויקוציטים (תאים לבנים) גבוהה,עקב יציאת התאים הממאירים ממח העצם אל הדם. אך לפעמים ניתן לראות גם ספירת לויקוציטים נמוכה, הנובעת מכך שנוכחות התאים הממאירים במח העצם באה על חשבון התאם התקינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
חיים31/07/2007שלום שוב,
לא הבנתי את תשבתך לגבי ה-FACS.
האם תוכל להסביר בצורה פשוטה להדיוט בנושא? מה משמעות תוצאה "לא נמצא ממצא פתולוגי"?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר מוטי חיימי31/07/2007במילים פשוטות- הבדקיה הזו בודקת כמה תאים מסוג מסוים קיימים למשל בקרב אוכלוסית התאים הלבנים.
"ללא ממצא פתולוגי" - הכוונה היא שהבדיקה תקינה. אין לך מה לדאוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
(1).jpg)
