המוגלובין וקומבס חיובי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המוגלובין וקומבס חיובי
    מיכל
    28/06/2009

    שלום רב,
    בני כיום בן 7 שבועות,נולד במשקל 3.5 ק"ג ,שוקל כיום מעל 4.5 ק"ג .תינוק בריא.בגיל חודש ביצעתי לו ספירת דם עקב קומבס חיובי (אני A- והוא נולד A+) ע"פ המלצת ב"יח בו ילדתי (ציינו כי ס.ד אשר נלקחה מיד לאחר הלידה היתה תקינה. לא היתה לו צהבת.
    להלן התוצאות:
    WBC 9.21 K/uL 5-20
    RBC 3.36 M/uL 4-7
    HGB 10.6 g/dL 12.7-17.9
    HCT 30.0 % 30-54
    MCV 89.3 fL 102-115
    MCH 31.5 pg 25-39
    MCHC 35.3 g/dL 26-36
    PLT 330 K/uL 140-430
    RDW-SD 46.3 fL
    RDW-CV 14.1 % 11.5-15
    PDW 15.5 fL 9-17
    MPV 12.4 fL 7.8-12

    Neutrophils % 16.1 % 28-59
    Lymphocytes % 68.4 % 50-70
    Monocytes % 9.7 % 2-10 (
    Eosinophils % 5.3 % 0-7
    Basophils % 0.5 % 0-1
    Neutrophils 1.48 K/uL 1.4-6.6
    Lymphocytes 6.30 K/uL 3-9.5
    Monocytes 0.89 K/uL 0.1-1.4
    Eosinophils 0.49 K/uL 0-0.7
    Basophils 0.05 K/uL 0-0.2

    רופאת הילדים בקופ"ח בעיר מגורי המליצה להתחיל ולתת לו 2 טיפות של ברזל מידי יום ובגיל 4 חודשים לעלות המינון ל 3 טיפות (אני מודה שטרם התחלתי לתת הטיפות...).
    קראתי שבמקרה של ירידה בהמוגלובין עקב המוליזה -לא צריך לתת ברזל.
    האם המוגלובין 10.6 מצריך מתן תוספת ברזל בגיל 7 שבועות? אציין כי בני ניזון מתחליף חלב בלבד. מתי ואם עלי לבצע ספירת דם חוזרת? (הספירה הנ"ל היא היחידה שביצעתי -בגיל חודש)
    אני מודה שאיני יודעת כיצד לפעול.
    תודה רבה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המוגלובין וקומבס חיובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה

    ד''ר מוטי חיימי
    28/06/2009

    שלום מיכל,
    כידוע לך, ההמוגלובין של בנך נמוך.
    ייתכן והמרכיב ההמוליטי שהיה עדין תורם לכך ,אך בשנה הראשונה לחיים- תינוקות נוטים גם לסבול מחסר ברזל שתורם להתפתחות אנמיה.
    ולכן -אני נוטה להסכים עם הרופאה שלך ולהוסיף ברזל כבר עכשיו.
    רצוי לחזור על ספירת הדם בעוד חודשיים-שלושה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כמות של 2 טיפות מספיקה

    מיכל
    28/06/2009

    לתינוק בן חודשיים? ( מהו המינון במ"ג במידה ויש הבדל בין היצרנים השונים?)
    מהו המוגלובין תקין לתינוק בגילו?
    מדוע הדעות חלוקות לגבי מתן ברזל עקב המוליזה?
    שוב תודה רבה לך על הסיוע.
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר מוטי חיימי
    28/06/2009

    לאור גילו הרך- נראה לי שהמינון מתאים.
    הדיעות לא חלוקות לגבי מתן ברזל בהמוליזה , אלא שייתכן שיש כאן גם מרכיב של חסר ברזל, בנוסף. כדי לדעת בוודאות- צריך לקחת בדיקות דם נוספות שבודקות המוליזה ומאגרי ברזל ואז לדעת לענות לך לפרטי פרטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו