מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ITPחגית22/09/2007
שלום דוקטור,
בעקבות חשד ל-ITP בוצעה בבני בדיקת מח עצם (אספירציה בלבד). אשמח להתייחסותך לתוצאות:
מראה כללי: ביצוע טכני טוב,עשיר
מגקריוציטים: קיימים מרובים,חלקם מייצרים
שורה אדומה: נורמובלסטית, M:E=2,5:1
שורה לבנה: ערה,קיימים כל השלבים
סיכום: מח עצם עשיר בכל השורות ההמטופוייטיות,ריבוי קל של מגקריוציטים.מתאים ל-ITP.
בנוסף:
CD3 - %חיובי בחלון = 20
CD3/CD4 - %ביטוי בו זמנית של CD'S - 4
CD8/CD3 - %ביטוי בו זמנית של CD'S - 11
CD5 - %חיובי בחלון = 17
CD5/CD19 - %חיובי בחלון = 7%dim
CD10 - %חיובי בחלון = 71
CD19 - %חיובי בחלון = 75
CD20+/CD10+ - %חיובי בחלון = 23
CD20+/CD10- - %חיובי בחלון = 8
Kappa/CD19 - %ביטוי בו זמנית של CD'S - 17
Lambda/CD19 - %ביטוי בו זמנית של CD'S - 15
סיכום: בתוך אוכלוסיית לימפוציטים הרבה תאי B צעירים,כנראה המטוגונים
אשמח להסבר קצר במיוחד בנוגע למגקריוציטים,האחראים כפי שהבנתי לייצור ה-PLT. מה משמעות ריבוי קל ולעובדה שחלקם מייצרים? האם תקין?
מה משמעות הפרמטרים של הלימפוציטים?
תודה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ITP
ד''ר מוטי חיימי23/09/2007שלום חגית,
כפי שהסברתי בתשובות הקודמות לשאלות בנושא ה-ITP, הרי שבמחלה זו ישנו הרס בעיקר פריפרי (בדם) של הטסיות, ולכן ישנו ייצור יתר של המגקריוציטים שהם תאי האב של הטסיות.לעתים ישנה פגיעה מסוימת גם בהם אך זה רק בשלבים מאוחרים יותר, ולא תמיד.
התוצאות שהבאת אכן מראות שיש ייצור טוב של שלושת שורות התאים במח העצם. (בניגוד למשל ללאוקמיה) .
העובדה שהמגקריוציטים מייצרים מראה שמח העצם מנסה לעשות קומפנסציה (פיצוי) על ההרס הפריפרי של הטסיות, בכך שהוא מגביר את הייצור.
לגבי הלימפוציטים- מפורטות תת אוכלוסיות שונות. נראה בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהITP
חגית23/09/2007תודה על תשובתך.
האם המגקריוציטים לא מייצרים טסיות גם במצב תקין ולא רק ב-ITP? מתשובתך ניתן להבין,שהיצור של הטסיות מהם מתרחש רק בעת המחלה או שלא הבנתי נכון.
כוונתי הייתה,היתכן שרק חלק מהם מייצרים והשאר לא? או שלא ברור לי כלל המנגנון.
תודה וערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר מוטי חיימי23/09/2007המגקריוציטים הם תאי האב של הטסיות, גם במצב תקין.(כולם מייצרים).
אלא שבמצב של ITP בו יש הרס של הטסיות בדם ההיקפי- תאי האב מנסים לייצר יותר מהרגיל, כדי "לפצות" על הירידה בכמות הטסיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהITP
חגית23/09/2007מה פירוש התוצאה שקיימים מרובים,חלקם מייצרים? מהבחינה שרק חלק מהם מייצרים.
תודה על ההסבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר מוטי חיימי24/09/2007הכוונה היא שנכון לאותו רגע- חלקם מייצרים. זה בסדר. לא כולם מייצרים כל הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)

(1).jpg)