בלוטת לימפה באזור האחורי של הראש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בלוטת לימפה באזור האחורי של הראש
    עידן
    04/04/2010

    שלום,
    לאחרונה הרגשתי בלוטת לימפה באיזור האחורי של הראש (צד ימין למטה).
    הלכתי לבדיקות אצל רופא כאשר לא ידעתי מה הבעיה והוא זה שאמר לי שזה
    בלוטת לימפה, הוא שלח אותי לספירת דם, התוצאות שהתקבלו זה שהכל תקין חוץ
    משני דברים שהם : Hematocrit נמוך ו- Lymphocytes גבוה (8 מעל הממוצע)
    עכשיו השאלות שלי הם כאלה: יכול לקרות משהו מתוצאה של בלוטת לימפה בראש ?
    האם זה מסוכן?
    - אף פעם לא היו לי בעיות כאלה תמיד היתי בנאדם בריא, ממה התוצאה של זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר לימפה בראש

    ד''ר גל גולדשטיין
    04/04/2010

    עידן שלום
    אמנם הפורום מיועד לשאלות בענייני ילדים, אבל נראה לי שהשתשובה שלי רלבנטית גם למבוגרים צעירים. ההתיחסות שונה בהתאם לגיל. מה גילך?
    בלוטת לימפה (בעברית נכונה - קשר לימפה) יכולה לגדול ממגוון של סיבות.
    נכון שמה שמדאיג אותנו לרוב שמא מדובר בסרטן, אבל חייבים לזכור שלרוב מדובר בתגובה של מערכת החיסון לזיהומים (פצע באיזור, דלקות שונות אפילו כאב גרון או נזלת), ולעיתים נדירות יותר בשל דלקות לא זיהומיות.
    אם גודלו של קשר הלימפה פחות מסנטימטר, אם יש סימנים המרמזים על דלקת כלשהיא - לרוב אין צורך להמשיך במעקב, ולעיתים לתת אנטיביוטיקה לשבועיים (שיקול הרופא).
    אם הרופא שלך יחשוב שיש סימנים מדאיגים אחרים, חוץ מהגדלת קשר הלימפה, הוא בוודאי יבקש שתבצע אולטראסאנד של האיזור, ואולי אפילו ישקול דקירת הקשר במחט דקה כדי לקחת ביופסיה.
    המטוקריט נמוך? השאלה כמה הוא נמוך. לא ברור לי מה זה לימפוציטים גבוהים, ובאילו ערכים הם גבוהים ב-"8".

    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר גל

    עידן
    04/04/2010

    קודם כל תודה על המידע שנתת לי בקשר לבלוטה.
    אני בן 14, והנה מה שכתוב לי בתוצאות:
    הרופא אומר שהכל תקין ולא צריך לעשות כלום ואני מאוד מודאג!!
    לא איכפת לי שזה יהיה אבל שלא יבלוט! ולא זה לא יותר גדול מס"מ זה ממש עיגול קטן
    ומעצבן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שום סיבה לדאגה

    ד''ר גל גולדשטיין
    04/04/2010

    עידן יקר
    אז אתה באמת "נחשב" ילד...
    אין שום סיבה לדאגה!
    אני חוזר - אל תדאג...
    יש כמה סיבות לא לדאוג:
    הראשונה - קשר לימפה קטן באיזור הראש הינו דבר שכיח לדמי. כמה מילימטרים? ממש תקין.
    השניה - בדיקת הדם שלך מצויינת. אל תתרשם מהחריגות חסרות המשמעות בכמה פראמטרים.
    והשלישית (ואולי הכי חשובה) - אתה בידיים טובות. הרופא שלך מבין עניין. מחד - הוא לא היה שאנן, בדק אותך, ושלח אותך לבדיקות דם, ומאידך - הוא מבין שהכל בסדר ומנסה להרגיע אותך.
    הייתי נוהג בדיוק כמוהו, וממשיך לעקוב אחר הבליטה הזו (בדיקה גופנית) בעוד 2-3 שבועות.

    חג שמח והמשך חופש נעים (ממה שנשאר...)

    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה תודה

    עידן
    05/04/2010

    תודה רבה!
    עכשיו אני כבר לא מודאג !
    כמה חששתי מזה... וחג שמח :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו