תשלום דמי לידה והפרשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תשלום דמי לידה והפרשים
    אפי
    27/07/2011

    שלום רב,

    אני ילדתי ב-22 לפברואר. במכתב שנשלח אלי מהמוסד לביטוח לאומי במרץ הודיעו לי על גובה התשלום וכי השכר על פיו נעשה החישוב הוא חודשים דצמבר, ינואר ופברואר. למיטב הבנתי השכר הקובע לדמי לידה אמור להיות נובמבר, דצמבר וינואר. האם כך הדבר? שכן משכורת נובמבר הייתה גבוהה מפברואר ולכן החישוב שנעשה הוא לרעתי.
    בנוסף, לאחר חודש מהתשלום (בחודש אפריל) קיבלתי מביטוח לאומי מכתב האומר כי הם חישבו מחדש את זכאותי בגין אותם החודשים (דצמבר-פברואר) והוסיפו לי עוד תשלום בשל טעות בחישוב.
    במקביל, באפריל שולם לי מטעם העבודה דמי הבראה. הגשתי תביעה לתשלום הפרשים וקיבלתי תשובה כי על המעסיק להגיש את התביעה שכן הוא מעביר את השכר באופן אוטומטי.
    פניתי למעסיק ותשובתו הייתה כי החישוב נעשה באופן אוטומטי ושההפרש ששולם לי באפריל הוא בגין הדמי הבראה מה שלדעתי לא נכון בהתבסס על המכתב המציין כי החודשים שנלקחו בחשבון לא כוללים את אפריל...
    האם גם פה אני צודקת ומה ניתן לעשות? מזה חודשיים שאני בטרטור בין המעסיק לביטוח לאומי...
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשלום דמי לידה והפרשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשלום דמי לידה והפרשים - תגובה

    עו``ד חן שטיין
    30/07/2011

    אפי שלום,
    על פניו, נראה שאכן יש צדק בטענותייך.
    המלצתי היא כי תפני בכתב למוסד לביטוח לאומי בעניינים אלה, על מנת לקבל את תשובתם בכתב, כדי שניתן יהיה להתמודד עם זה הלאה, במידת הצורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו