דמי לידה- 9.5 חודשי עבודה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דמי לידה- 9.5 חודשי עבודה?
    גילה
    04/08/2011

    שלום,
    אני צפויה ללדת לקראת סוף נובמבר, כאשר התחלתי לעבוד בסוף ינואר (24 לחודש).
    האם יש מצב שבו לא אזכה למלוא דמי הלידה (לפי קריטריון ביטוח לאומי של 10 חודשי עבודה מתוך 14 החודשים הקודמים למועד הלידה)? מדובר יהיה בכ-9.5 חודשי עבודה לפני הלידה, אך תשלום ביטוח לאומי נעשה על מלוא 10 החודשים...
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמי לידה- 9.5 חודשי עבודה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה- 9.5 חודשי עבודה? - תגובה

    עו``ד ליאת שטיין
    06/08/2011

    גילה שלום,
    על פניו יש לך זכאות לדמי לידה, משתי סיבות:
    1. ככל שיש הפרשות עבור 10 חודשים, גם אם עבדת בהם באופן חלקי - עקרונית די בכך.
    2. ישנה חלופה נוספת בחוק לעניין הזכאות, אשר ייתכן ואת נכנסת בגדרה. מצ"ב נוסח החוק, על שתי חלופותיו:
    דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
    10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או
    15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
    מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו