זכאות לדמי לידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זכאות לדמי לידה
    ע
    15/06/2010

    ילדתי לפני שנה וחצי. לפני הלידה עבדתי במקום מסודר כמה שנים ולאחר הלידה התפטרתי.
    כרגע אני עם הילדה בבית ועובדת בתור מורה מחליפה ,מקבלת תלוש כל חודש, אני מתכננת להיכנס להריון בחצי שנה הקרובה. שאלתי היא : האם אני אהיה זכאית לדמי לידה? יש לי תלושים של שנה . (יש תלושים מאוד נמוכים בחודשים שעבדתי פחות ) והאם יש מינימום שכר חודשי שמשכללים בדמי הלידה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זכאות לדמי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמי לידה - תנאי זכאות

    עו``ד ליאת שטיין
    15/06/2010

    שלום,
    לעניין הזכאות - להלן הנוסח המחייב על פי המוסד לביטוח לאומי:

    דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
    10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או
    15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
    מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו