מחלה בהריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחלה בהריון
    ענת
    18/06/2010

    שלום רב,
    אני נמצאת בשבוע 22.
    עברתי חודש וחצי לא קלים.לפני כחודש וחצי התחלתי להרגיש לא טוב והתחלתי בדיקות.לאחר בירור של כשלושה שבועות (כאשר כל יומיים אני מתייצבת במרפאה) הסתבר שמדובר בדלקת ריאות+מחלת הנשיקה...קיבלתי טיפול לדלקת כי למחלת הנשיקה מעבר למנוחה אין טיפול.לאחר שעברה לי הדלקת המשכתי בדיקות מעקב ומסתבר שההמוגלובין שלי ירד ל8.7 שזו אנמיה די רצינית. הרופא המליץ על מנוחה ומתן טיפול ברזל. מהון להון יצא שחודש וחצי לא הייתי בעבודה. מתוך החודש וחצי ניצלתי 14 ימי מחלה שהיו לי אצל המעסיק והיום ניתבשרתי שעל שאר הימים אין לי ממי לקבל משכורת.
    הייתי בטוחה שזה הזוי, איך יתכן שמישהו חולה ומחוייב להיות במנוחה וזה הכל על חשבונו? התייעצתי עם הרופא שלי שהסכים לכתוב לי שמירה על החודש שעבר (אני אחזור לעבודה גם עם האנמיה הזו ועם מחלת הנשיקה כי אי אפשר לעמוד בזה כלכלית) אבל ברור לי שאף אחת מהמחלות לא "תופסות" כמשהו ש"מצדיק "שמירה לפי ההגדרה (ולא מדובר פה בדברים קלים) ולכן אני יודעת מראש שהתביעה לא תאושר.
    מה אפשר לעשות במצב כזה? איך יכול להיות שאין אף גורם שמפצה אותך על אובדן הימים הללו? כל השנים משלמים ביטוח לאומי וכשבאמת צריך אז אין עם מי לדבר? זה הגיוני?
    מה מצפים שנלך לעבודה חולים? שלא לדבר על מחלת הנשיקה שהיא מאוד מדבקת ומאוד מסוכנת לנשים בהריון שלא חלו בה עדיין ובמקום העבודה שלי יש כרגע 7 נשים בהריון.מי ישא באחריות אם אחת מהן תידבק ותדביק את העובר??? זה מצב שגורם להפסקת הריון. זה פשוט לא נורמלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלה בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה בהריון

    עו``ד ליאת שטיין
    20/06/2010

    ענת שלום,
    אני מבינה את חוסר האונים והמרמור, אולם זהו המצב המשפטי הקיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה בהריון-המשך

    ענת
    22/06/2010

    תודה על התשובה.
    שאלתי הנוספת היא בעצם למה אנמיה לא תופסת במצב של שמירת הריון? שהרי שמירה היא (לפי ההגדרה שלהם) מצב רפואי הנובע מההריון וגורם סיכון לאם ואו לעובר.
    האנמיה שלי 8.7, היא אכן מצב רפואי שניגרם בגלל ההריון ואם לא תטופל תגרום נזק לאם (לא יודעת לגבי העובר).לא סתם הרופאים לחוצים שההמוגלובין יעלה ואני לא אגיע ככה ללידה.המצב הזה גורם לעייפות, לסחרחורות ואף התעלפויות ולכן ההמלצה היא על מנוחה עד שהטיפול יעזור והברזל יעלה.אז למה כל כך קשה לקבל על זה שמירה?
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לענת

    עו``ד ליאת שטיין
    24/06/2010

    ענת שלום,
    דעתי אינה רלוונטית, שכן יש מצב קיים.
    אנמיה הינה בקשר עקיף לעובר, ומשכך, הרי שכל מחלה או ליקוי של האם הינם בעקיפין גם של העובר.
    על מנת לשנות את המצב הקיים, יש צורך בשינוי חקיקתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו