הריון שני בתקופת עבודה של שנתיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הריון שני בתקופת עבודה של שנתיים
    לילך
    21/06/2010

    בוקר טוב ליאת וכל הכבוד לך איזו סבלנות ותשובות לעניין!

    אני עובדת במקום עבודתי הקיים כשנתיים +
    ילדתי את הילד הראשון לפני שנה וחזרתי לעבודה אחרי חופשת הלידה +הארכה של חודשיים נוספים וכיום בהריון חודש חמישי ברוך השם.

    1)אם אני החליט לא לחזור לעבודה בתום חופשת הלידה והאם אני צריכה להזדרז להגיש לביטוח לאומי את הבקשה לקבלת דמי אבטלה?הרי שדמי אבטלה מגיעים רק אחרי 90 ימים לפי החוק.
    2)פיצויי פיטורין-מתי הם מגיעים אם החליט לא לחזור בתום חופשת הלידה?
    3)מתי להתחיל להחתים מייד בתום 3+ חודשי חופשת הלידה?
    3)מתי להגיד למעסיק שאני לא חוזרת כמה ימים לפני שחופשת הלידה מסתיימת?
    4)מה אני צריכה מהעבודה מבחינת טפסים על מנת להגיש לביטוח לאומי את הבקשה?
    בברכה,
    לילך


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון שני ופיצויי פיטורים

    עו``ד חן שטיין
    22/06/2010

    לילך שלום,
    תודה רבה על המחמאות...

    ראשית חשוב שתדעי שגם בהריון השני את מוגנת על פי חוק מפיטורים, ואולי לא כדאי להזדרז ולהתפטר טרם תביני את משמעות הדברים והשלכות ההתפטרות גם על דמי לידה ואבטלה עתידיים, בטח ובטח אם את כבר בחודש חמישי.

    מכל מקום, לשאלותייך:
    1. כן, עלייך להתייצב בלשכה (ולא בביטוח לאומי) להתחלת חתימה.
    2. תוך 15 ימים מיום סיום יחסי עובד-מעביד.
    3. לפחות 30 ימים לפני.
    4. שהמעסיק ימלא את חלקו במסמכי התביעה בטופס שניתן ע"י המוסד לביטוח לאומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך לליאת

    לילך
    23/06/2010

    ליאת שלום,

    אני ב"ה יולדת והעבודה משלמת לי 3+ חודשי חופשת לידה,
    חודש לפני סיום חופשת הלידה אני מודיעה להם שאני לא חוזרת
    האם הם מחוייבים לשלם לי הכל או מקזזים חודש לטובתם?
    מתי אני אמורה להתחיל להחתים בלשכה אם אני מודיעה חודש לפני על עזיבה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללילך

    עו``ד ליאת שטיין
    24/06/2010

    לילך שלום,
    ככל שחופשת הלידה חופפת את החל"ת, הרי שאין חובת תשלום לשום צד.
    בלשכה את מתחילה לחתום עם סיום יחסי עובד-מעביד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו