חופשת לידה (גבר)

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חופשת לידה (גבר)
    ירון
    06/07/2010

    שלום רב.
    אשתי עבדה עד אמצע אוגוסט 2009 במשך 3 שנים ברצף ואז פוטרה מעבודתה עקב שינוי ארגוני.
    2 חודשים אחרי כן אשתי נכנסה להריון וילדה במזל טוב לפני 4 שבועות.
    למיטב הבנתי אשתי צברה תקופת עבודה המזכה אותה ב-98 ימים דמי לידה.
    כעת, אשתי אינה עובדת ומטפלת בתינוק.
    אני מבקש לדעת האם אני רשאי לצאת לחופשת לידה בתום 6 השבועות הראשונים אחרי הלידה, למרות שאשתי אינה עובדת אך זכאית לדמי לידה?
    (אני עובד כשכיר במוסד ציבורי מזה 6 שנים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חופשת לידה (גבר)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשת לידה לגבר

    עו``ד חן שטיין
    06/07/2010

    ירון שלום,
    על פי חוק, רשאים בני הזוג לחלוק את חופשת הלידה ביניהם, כך שהבעל זכאי לצאת למחצית השניה של החופשה ובתנאי שהיא לא תפחת מ 21 ימי חופשה רצופים, ובלבד שהאשה חזרה למקום עבודתה.

    לצורך מימוש הזכאות לחופשה, מחוייב הבעל למסור למעביד הצהרה חתומה על ידי שני בני הזוג, לפחות 30 ימים טרם היציאה לחופשה.

    זאת ועוד, על מנת שהבעל יהיה זכאי לצאת לחופשת הלידה במקום רעייתו, חייבים להתקיים מס' תנאים, וביניהם:
    שולמו בעדו דמי ביטוח בעד 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ללידה של בת זוגו, או בעד 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו ללידה, וכן כי לבת הזוג זכאות לדמי לידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו