אבטלה לאחר חופשת לידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבטלה לאחר חופשת לידה
    רינה
    31/07/2010

    שלום רב,
    אני עומדת לסיים את חופשת הלידה שלי בעוד מספר ימים.
    אני לא אחזור למקום עבודתי מכוון שהוא מרוחק כ-100 קילומטר ממקום המגורים שלי ולוקח לי לפחות שעה וחצי להגיע לעבודה, ולכן לא אוכל לעבור במשרה מלאה ולהגיע לעבודה בזמן בבוקר ולצאת בזמן אחרי הצהרים כדי להכניס ולהוציא בזמן את ילדי למעון - נניח בשעה 4 אחר הצהריים.
    המעסיק שלי יודע שאני לא אחזור לעבודה והוא יעזור לי לקבל את פיצויי הפיטורין שלי כאילו שאני התפטרתי מיוזמתי.

    אני חושבת שאני זכאית לקבל דמי אבטלה מהביטוח הלאומי ללא תקופת המתנה של 90 יום משום שעזבתי את עבודתי מסיבה מוצדקת.

    השאלה שלי היא כזאת: יש לי יחסים טובים עם המעסיק ואני רוצה לדעת איזה נוסח של מכתב הוא צריך לכתוב לי כדי שאוכל לקבת דמי אבטלה ללא צורך לחכות 90 יום? האם צריך להיות כתוב במכתב שאני התפטרתי או שאני פוטרתי, וכיצד לציין את העובדה שהסיבה לסיום העבודה היא המרחק שלא מאפשר גם לעבור משרה מלאה וגם לשים ילד במעון?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבטלה לאחר חופשת לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת דמי אבטלה

    עו``ד אורנה שמריהו
    31/07/2010

    החוקים לקבלת דמי אבטלה מאוד נוקשים, כך שלא משנה מה הנוסח שמעסיקך יכתוב, לא תהיי זכאיתת לקבלת דמי אבטלה, לאור האיסור שחל לפטרך לאחר לידה, וכן לאור העובדה כי רק מכתב פיטורים ו/או הרעת תנאים מוחשית בתנאי העבודה יזכן אותך בהם.

    לחילופין, הנך יכולה להגיש ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי לאי זכאותך לקבלת דמי אבטלה, לאור הנסיבות.


    שבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו