אבטלה ודמי לידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבטלה ודמי לידה
    דנה
    05/08/2010

    אני בת 29 בהריוני השני.
    ב-2/09 פתחתי עסק עצמאי (יצויין שלא נדרשתי לשלם דמי ביטוח לאומי כעצמאית עקב הכנסות מועטות).
    ב-10/09התחלתי לעבוד במקביל כשכירה בטיפול בתינוק במשרה חלקית (המעסיקה משלמת עבורי דמי ביטוח לאומי). בתחילה דובר על 3 ימים בשבוע למשך 6-7 שעות ביום עם אופציה ליום נוסף בשבוע. לאחר כחודשיים אכן התווסף לי יום נוסף בשבוע.
    ב-2/10 סגרתי את העסק שלי והמשכתי לעבוד כשכירה. זה גם החודש בו נכנסתי להריון, והודעתי על כך למעסיקה שלי כחודשיים לאחר מכן.
    ב-6/10 הודיעה לי שהיא נאלצת לצמצם בהוצאותיה החודשיות ולכן היא מורידה לי יום עבודה בשבוע.
    ב-9/10 אני אמורה לסיים את עבודתי, כיון שהתינוק בו אני מטפלת נכנס לגן.
    שאלותיי הן:
    1. האם אני זכאית לדמי אבטלה? אם כן, ממתי ולמשך כמה זמן?

    2. האם צמצום ימי העבודה ל-3 פעמים בשבוע בחודשיים האחרונים לעבודתי ישפיע על גובה דמי האבטלה להם אני זכאית? אם כן - האם ניתן לבקש מהביטוח הלאומי שיערוך את החישוב לפי תקופת העבודה ה"רגילה"?

    3. התאריך המשוער שלי ללידה ב"ה הוא ה-20/11/10. במידה ותסתיים תקופת האבטלה בטרם הלידה, האם אהיה זכאית לדמי לידה?

    4. במידה והאבטלה תסתיים בלידה, האם גובה דמי הלידה יחושב לפי דמי האבטלה ששולמו לי או לפי השכר ששולם לי כשכירה? (אני יודעת שדמי האבטלה הם אחוז נמוך יותר מהשכר החודשי ששולם לי בפועל)

    5. אם אמצא עבודה זמנית במהלך תקופת האבטלה (בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך לשכת התעסוקה), האם הדבר יפגע בזכאותי לדמי אבטלה או בשיעורם? ומה קורה אם אני אחליט להתפטר מהעבודה החדשה מכל סיבה שהיא - האם אוכל לחתום אבטלה שוב עד ללידה?

    6. המעסיקה היתה משלמת את דמי הביטוח לאומי כנגזרת משכר הנטו שהיתה משלמת לי (בפנקסים של הביטוח הלאומי היה רשום שצריך לדווח לפי השכר ששולם בפועל...), כלומר מהשכר שהיתה משלמת לי (שחושב לפי שכר לשעה כפול מס' ימי העבודה פלוס נסיעות) היא חישבה 7.25% (שזה החלק הכולל של המעביד והעובד) ואת זה שילמה לביטוח הלאומי. אבל, בטופס התביעה לאבטלה צריך לרשום את השכר ברוטו החייב בדמי ביטוח – אם כך, מהו השכר ברוטו וכיצד מחשבים אותו לצורך התביעה?
    הרי 7.25% שנגזר מהשכר ששולם בפועל (כפי שביקשו לדווח) אינו שווה ערך ל-7.25% שנגזר מהשכר ברוטו (כפי שנדרש בטופס התביעה)...
    האם לרשום בתביעה את השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 2.25%, שזה החלק שלי שמנוכה למל"ל? או השכר ששילמה לי בפועל בתוספת 7.25%?

    תודה מראש וסליחה על אורך השאלות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבטלה ודמי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות ספציפיות

    עו``ד חן שטיין
    05/08/2010

    שלום,
    שאלותייך רבות וספציפיות מאוד, ומטבע הדברים לא ניתן להשיב עליהן באופן מקצועי על גבי הפורום.
    על מנת לקבל תשובות מלאות לשאלותייך, עלייך לקבוע פגישת ייעוץ פרטנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אגב, שמי דנה

    דנה
    06/08/2010

    ואסתפק גם בתשובות כלליות או חלקיות על מה שכן אפשר לענות בפורום...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה אשמח לקבל תשובה כלשהי

    דנה
    11/08/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    עו``ד ליאת שטיין
    11/08/2010

    דנה שלום,
    כפי שהשבתי לך קודם, לא ניתן להשיב במענה כללי, לא כי אינני רוצה, חלילה, אלא מאחר והשאלות ספציפיות, ותשובה כללית ולא מדוייקת או מותאמת להן ולנסיבות, עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו