זכאית או לא זכאית לדמי לידה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זכאית או לא זכאית לדמי לידה?
    חסוי
    18/10/2010

    שלום. פוטרתי בהריון , בחודש חמישי+. הוותק שלי במקום הנוכחי הוא סה"כ ארבעה חודשים (יולי - אוקטובר), כך שלצערי זה חוקי. שאלתי נוגעת לזכאות לדמי הלידה: אני עתידה ללדת בעז"ה בסוף פברואר (עוד ארבעה חודשי עבודה ) וקשה לי להאמין שאעבוד עד אז. עבדתי ברצף (בשני מקומות עבודה שונים + חופשת לידה לבני הבכור ) מינואר 2009 כלומר שנה ועשרה חודשים (22 חודשים). האם אהיה זכאית לדמי לידה לפי החישוב של 15 חודשים מתוך 22 שלפני "היום הקובע" - בהנחה שזה חוקי שהיום הקובע לגביי הוא היום, יום הפיטורים?
    **** אני רוצה לציין שאני בעלת שליטה בחברה בע"מ על שמי (100% מניות החברה הן שלי) אני לא עובדת בה ומעולם לא הוצאתי תלושים על שמי. בעלי עובד בה מאז הקמתה לפני כשנה וחצי. האם זכוייתי נגעות משום כך?*****
    אשמח לתשובה, סליחה על עומס הנתונים....

    תודה ויום טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכאית או לא זכאית לדמי לידה? - תגובה

    עו``ד אורנה שמריהו
    18/10/2010

    הנוסחא לזכאות לדמי ליה הינה - דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הנ"ל - :10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או 15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
    מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע .

    כמו כן במידה ופוטרת ובידך מכתב פיטורים ותלושי שכר, תהיי זכאית לדמי אבטלה ולדמי לידה מלאים, היה ולא ימצאו עבורך משרה מתאימה.

    לעניין הפיטורים - היה ופיטוריך נעשו בשל הריונך, תהיי זכאית לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין, קרי בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עו"ד אורנה תודה!!!

    חסוי
    27/10/2010

    עו"ד אורנה,
    ראשית תודה שהשבת לי, הדברים בהחלט מעודדים...
    שנית,ברצוני להתייעץ איתך טלפונית האם הדבר אפשרי? פניתי ל"נציבות שיוויון זכויות בעבודה" אבל, לצערי, נענתי שעליי להוכיח כי הפיטורים נעשו על רקע ההריון. איך ניתן להוכיח זאת באופן מעשי???? הרי ברור שלא יודו שזו הסיבה לפיטוריי.
    לפני הפיטורים נערך לי שימוע ושם אמרתי כי ברור לי שהסיבה לפיטוריי היא ההריון והאחראית משאבי אנוש ממש התלהמה כנגדי...אך עדיין אין לי הוכחה מעשית שזו הסיבה לפיטורים.
    אשמח לשוחח איתך טלפונית, במידה והדבר אפשרי.

    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עו"ד אורנה תודה!!! - תגובה

    עו``ד אורנה שמריהו
    29/10/2010

    בבקשה.

    פרטיי באתר.

    שבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו