חוקי עבודה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חוקי עבודה
    דנית
    16/11/2010

    שלום רב,
    אני ילדתי בחודש יוני 2010 לאחר שעבדתי במקום העבודה 11 חודשים.
    הארכתי את חופשת הלידה וכרגע אני נמצאת בחל"ת עד מרץ 2011.
    לפני מספר ימים התעוררו מחלוקות ביני לבין מקום העבודה.
    רציתי לדעת את זכויותיי מבחינת פיטורים: מתי מותר למעביד לפטר אותי, האם אני זכאית לפיצויי פיטורין במידה והוא מפטר (והאם אני זכאית להם במידה ואני מתפטרת)? מהי חובת ההתראה מראש מבחינת המעביד?

    בנוסף, הבנתי שאמא עובדת זכאית לנקודות זיכוי נוספות במס הכנסה, מהו התהליך וכמה זיכוי מגיע לי? האם הזיכוי חל גם באופן רטרואקטיבי על כל שנת המס בה ילדתי?
    תודה מראש,
    דנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוקי עבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוקי עבודה - תגובה

    עו``ד חן שטיין
    17/11/2010

    דנית שלום,
    מיום שובך (גם מחל"ת) חלה הגנה מפיטורייך, וזאת למשך 60 ימים. בנוסף, אם תפוטרי לאחר 60 ימי ההגנה, הרי שתהיי זכאית גם להודה מוקדמת בת 30 ימים, שלא יכולה לחפוף.

    ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים. בכל מקרה, יהיה עלייך לתת למעסיק הודעה מוקדמת בת 30 ימים (אלא אם יש ביניכם הסכם לתקופה אחרת).

    לגבי נקודות הזיכוי - מדובר בעניין ספציפי מאוד לפי הנתונים האישיים - עלייך להפנות שאלתך בעניין זה למס הכנסה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו