התפטרות אחרי חופשת לידה- האם כדאי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפטרות אחרי חופשת לידה- האם כדאי?
    יונית
    29/12/2010

    שלום לך,
    הועסקתי במינוי לשנה בלבד על ידי חוקר באקדמיה, אשר במהלכה נכנסתי להריון ויצאתי לחופשת לידה בסיומה של אותה שנת עבודה.
    כעת חופשת הלידה שלי הסתיימה וביקשתי לשוב לעבודה, אך נאמר לי על ידי החוקר המעסיק בתוך המסגרת האקדמית כי אין לו צורך ויכולת להעניק לי תקן לשנה נוספת. הדבר לגיטימי בעיניי כיוון שההעסקה כוונה מלכתחילה לשנה בלבד.
    העניין הוא שהמקום האקדמי בו הועסקתי הודיע לחוקר כי הוא אינו יכול לפטרני, והוא מחוייב להעסיק אותי במשך 77 יום ורק אז הוא רשאי לפטר אותי.
    ובכל מקרה, הוא מחוייב לשלם לי על 77 יום. האם זה נכון?
    החוקר פנה אליי (למרות שאינו רשאי לעשות זאת, אבל זה בסדר מצידי), וציין כי האלטרנטיבה היא שאתפטר כדי לטפל בתינוק ואקבל את אותם 77 ימים ופיצויי פיטורין ממקור תקציבי שאיננו החוקר עצמו. כלומר, שאזכה לאותן הזכויות רק שהוא לא יאלץ לשלם עליהן. האם זה נכון?
    בכל מקרה, אני לא רוצה שהוא יפגע, כיוון שחוזה ההעסקה בינינו היה ידוע וברור שמיועד לשנה בלבד, ואין סיבה שהוא ישלם על תקופת העסקה נוספת שהוא אינו זקוק לה ואין לו תקציב לממן אותה.
    האם אוכל לקבל את עצתך איך כדאי לפעול במקרה זה?
    המון תודה!!
    יונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפטרות אחרי חופשת לידה- האם כדאי? - תגובה

    עו``ד ליאת שטיין
    01/01/2011

    יונית שלום,
    עיקר שאלתך אינה משפטית, אלא מצפונית - ובכך את צריכה להקשיב לליבך.
    מכל מקום, על מנת לדעת למה את זכאית בכל מקרה, על מנת לקבל החלטה מושכלת יותר, ייתכן וכדאי לקבוע פגישת ייעוץ מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו