שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    טלי
    14/01/2011

    שלום רציתי לשאול שאלה אני בתחילת הריון ורוצה להתחיל לעבוד ממתי אני אמורה להגיד שאני בהריון ואם אני מתחילה לעבוד ואמשיך עד הלידה האם יגיע לי דמי לידה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    עו``ד ליאת שטיין
    16/01/2011

    אור שלום,
    חלה עלייך חובה ליידע על ההריון רק החל מחודש חמישי להריון.
    אומנם אם תתקבלי לעבודה חדשה, אינך חוסה תחת הגנת חוק עבודת נשים בכל הנוגע לחובה לקבלת היתר טרם הפיטורים, אולם אסור לפטר אותך פיטורים הנובעים ו\או קשורים בהריון, ופיטורים כאלה עשויים להיות פיטורים אסורים הנושאים בכנפם סנקציות כספיות ופיצוי מהמעסיק עקב כך.

    לעניין דמי הלידה - ראי את הנוסח המחייב:
    דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
    10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או
    15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
    מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו