מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עקמת קשה לבת 30לימור15/11/2016
שלום,
בת 30 עם עקמת גבית 60 מעלות.
הומלץ לבצע ניתוח.
האם יש אפשרות לניתוח זעיר פולשני, האם קיים פתרון אחר הכולל גם הקטנת זווית העקמת?
תודה, לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום15/11/2016לא ניתן לחוות דעה מבלי לראות הדמייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי היצרות מרווחים אחרי תאונהשאלה14/11/2016
שלום. לאחר תאונה עם כאבי צוואר חזקים בוצע צילום רנטגן בו כתוב "היצרות מרווחים בין חולייתיים c3-c7" , האם ייתכן נזק כזה מתאונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום14/11/2016לא !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב בעקבות תאונת ספורטאורח13/11/2016
שלום רב. אני מתאמן במכון כושר. לפני כחודש וחצי ביצעתי תרגיל על מכשיר ומאז יש לי כאבי גב קשים. מדובר במכשיר שבנוי משתי ידיות מתכת. המתאמן נתלה עם ידיו על הידיות כשהגוף באויר ומבצע ירידה והרמה של הגוף באמצעות ידיו. מיד כשהתחלתי את התרגיל תקף אותי כאב חזק בצד שמאל של עמוד השדרה מתחת לשכמה. הכאב בא והלך עד שלפני שבוע בעקבות שחיה הוא נשאר קבוע. הוא תוקף אותי בזמן ישיבה מול המחשב. בעמידה ובשכיבה כמעט ואין כאבים. בצילום רנטגן נקבע שיש לי שינויים ניווניים בעמוד השדרה הצוארי, והיצרות בחוליות c6-c7. נשלחתי לסי טי על ידי אורטופד א' אבל אורטופד ב' אמר שלא צריך והכאב יעבור אחרי פיזיוטרפיה ועיסוי. הם לא מומחים לרפואת גב. אשמח מאוד לקבל את הערכתך. האם מדובר בפריצת דיסק כתוצאה מהמאמץ והכי חשוב האם אפשר להעלים את הכאב ללא טיפול כירורגי. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום13/11/2016כפי שאמרת כותרת הפורום, אנחנו לא רופא וירטואלי ואין לבדיקה תחליף.
גש ליעוץ פורמלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ואקום במרווח הבין דיסקלי חדשדודו08/11/2016
עברתי ct ע"ש מותני ביום 2/11 , והוא הראה בלטי דיסק l3-l4, l4-l5, קומפלקס דיסק אוסטאופיט l5-s1 עם לחץ קל על השק, עברתי זריקה אפידורלית ויומיים אחרי נראה ב ct ואקום במרווח הבין דיסקלי שלא היה בבדיקה הקודמת, מה זה אומר???
האם השינוי מהזריקה??
השינוי גרם לכאבים חריפים ולחץ שלא היו קודם.
תשובה דחוףףףף בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום08/11/2016תופעת ואקום אינה מתרחשת כתוצאה מזריקה אפידורלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואקום במרווח הבין דיסקלי חדשששש
דודו08/11/2016מה השינוי הזה אומר??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד``ר ליאור מרום08/11/2016כלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באגן דלקת בערמוניתארז07/11/2016
שלום רב
אני כבר חודשיים סובל מכאבים באגן ובפין . הייתי אצל אורולוג והוא קבע לי לפי בדיקה רקטאלית שיש לי דלקת בערמונית קיבלתי ציפרודקס לחודש ועדיין יש לי תסנינים של כאב באגן ובפין .
שאלתי האם יש קשר לעמוד שדרה ולכאבים בעגן ובפין
והאם ממולץ ללכת לאורטופד לבדיקה שאולי הבעיה בכלל בגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום07/11/2016להבדק כמובן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאקים בצוואר ובמפרקים ובידיםאלינור29/10/2016
היי, כבר כמה שנים שיש לי קנאקים במפרקים בגוף. זה התחיל באצבעות בידיים וברגליים אחר כך בצוואר. עכשיו זה כבר הרגל של כמה שנים שיש לי קנאקים בנוסף גם בברכיים, במפרקים ביד לפעמים בכף היד וכ״ו.
ההורים שלי כל הזמן אומרים לי להפסיק כי זה עלול לגרום לרעידות ובעיות בעצמות כשאגדל.
אני לא יכולה להפסיק אני מרגישה שאני חייבת לעשות את זה ואם אני לא עושה את זה, זה מרגיש לי מוזר ולא נוח.
האם זה באמת מסוכן ועלול לגרום לבעיות כשאגדל??
זה באמת לא בריא? או שאין בזה סכנה בכלל?
תודה.
(אני בת 17)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום29/10/2016לא ידוע על נזק שנגרם מכך לפי הספרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- sciatic pain L5 /S4נירו29/10/2016
שלום רב,
נאמר לי ע"י אוסטאופת מומחה לאנטומיה קלינית שיש לי:
sciatic pain L5/S4
sciatic sensitivity bilateral talus
tendinitis ext malleolus tendon
מה זה אומר?
הוא קבע זאת לפי בדיקה קלינית שלו וטיפל בי במניפולציות ששחררו את הכאבים בצד שמאל של הצוואר,גב תחתון,אגן ורגליים. האם כדאי לעשות גם צילום מסוים לאור מה שהעלה? הבנתי ש-L5 משפיע על החלק התחתון של הרגליים,עקבים וכף רגל. ו-S4 על איזה חלק? אני באמת סובל מכאבים בעקב, דלדול כריות השומן,פלטפוס,קלקנאוס בולגוס,פרונציה. באשר לקיצור גיס אכילס ואי ספיקה של גיד הטיביאליס האחורי שהאורתופד כתב האוסטאופת אמר שאין בעיה מכנית ברגל ושהגידים מכווצים מעמוד השדרה ושהוא עשה מניפולציות באמת הגידים השתחררו.
*לצורך אבחנה מבדלת, איזה כאבים מזוהים בכף היד ,בשורש כף היד ובאגודל שמקורם מעמוד השדרה הצווארי? אורתופד כף יד הפנה אותי לראומטולוג.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום29/10/2016לא הייתי מסתמך על מה שנאמר לך על ידי...
תזדקק לבדיקה קלינית של מנתח עמוד שדרה בכדי לשמוע דעה בענין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורתופד עמוד שדרה וגם צוואר לבעיה רחבהאנונימי21/10/2016
שלום רב,
האם יש כזה תחום אורתופד עמוד שדרה צווארי? או שכל אורתופד עמוד שדרה מתמחה גם בעמוד שדרה צווארי?
יש לי חולשה וכאב באזור אגודל בכף יד שמאל והפיזיותרפיסט ורופאת הפה מצאו גם נקודות כואבות בצוואר ובשכמות בצד השמאלי. בנוסף מאז עקירה כירורגית של שן בינה תחתונה (למעלה משנתיים) אזור הפנים, לסת ומתחת תפוס ונוקשה. רופאת הפה שלחה לאולטרסאונד לבלוטת רוק,לימפה צוואר ורקמות רכות (ישנו גוש באזור המסטר) והמליצה על אורתופד לצוואר בנוסף. אולי זה מקרין להכל? נאמר שיש לי עקמת קלה מבלי שנשלחתי לצילום. כאב שבא והולך לרוב בגב תחתון שמאל. בנוסף יש לי חולשה ברקמות חיבור וגמישות יתר וחשד למרפן. האורתופד כף יד לא מצא משהו ביד והמליץ על ראומטולוג. בנוסף יש עיוותים וכאבים בעקבים בכף רגל לרוב בעת עמידה ופחות בהליכה מתמדת. (לא דורבן, אלא דלדול של כריות שומן,קיצור גיד אכילס,עקבים בוולגוס,פרונציה והשטחה ניכרת,בליטה גרמית עם לחץ של הנאביקולר כלפי הרצפה ומעט דלקת בהספציה הפלנטרית). אין כאב שמוקרן לאורך השוק או הרגליים, אלא משהו מקומי בכף רגל ולכן אינני חושב שמדובר בפריצת דיסק שמקרינה לאזור.
האם לדעתך מלבד אורתופד עמוד שדרה וראומטולוג עליי לראות נירולוג?
הבנתי שלמרפן יכול להיות הרחבה של dural ectasia. במה מדובר?
אולי זה פיברומיאלגיה? אין לי כאבים עזים.
במידה ויש לי מרפן הבנתי שיש לכך השכלות על מערכת השלד,עצמות,שרירים ומפרקים מלבד על הלב,כלי דם עיניים וריאות.
מתלבט בין ד"ר אוחנה ניסים/מירובסקי יגאל/אלון פרידלנדר. מי הכי מתאים לתיאור הנ"ל?
תודה רבה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למי לפנות
ד``ר ליאור מרום21/10/2016מנתח עמוד שדרה הוא אורטופד או נוירוכירורג שעבר תת התמחות בניתוחי עמוד שדרה, עוסק רק בתחום הנ"ל ואמור לעסוק בכל מגוון הגישות הניתוחיות והפתולוגיות בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לגבי dural ectasia,pectus excavatum ומרפן
אנונימי21/10/2016תודה רבה על התשובה המהירה :)
מה זה אומר הרחבה של dural ectasia.? איך שוללים ואיך זה מתבטא בכאבים? הבנתי שאצל הרבה חולי מרפן זה קיים.
בנוסף, האם pectus carinatum עלול לגרום לפגיעה בעמוד שדרה או שזה רק במצב ההפוך, כלומר:pectus excavatum?
האם ידוע לך היכן מרפן עלול לפגוע במערכת השלד,רקמות חיבור,מפרקים ועצמות,והשרירים?
תודה רבה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד``ר ליאור מרום21/10/2016שאלותיך מאוד כלליות ולא ניתנות לתשובה בפורום כזה. בצע GOOGLE ותראה את רב התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא החלפת כריתשירה16/10/2016
רציתי לשאול כל כמה זמן מומלץ להחליף כרית יש לי כרית מעל 8 שנים ופה וזם יש לי כאבים בצוואר לא היסטרי כדאי להחליף ולמה מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום16/10/2016הפורום הוא לניתוחי עמוד שדרה ולא פורום כריות....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב העליון מצד שמאלגל12/10/2016
שלום רב, בת 17 בריאה באופן כללי.
לאחרונה התחלתי לסבול מכאבי שריפה ודקירות בגב העליון מצד שמאל לכיוון העורף. יש מצב שקיימת דלקת באזור?
(עובדת בעבודה פיזית (מלצרות) קצת יותר משנה אם זה רלוונטי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום16/10/2016יש מצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוקשות בגב תחתון ותחושת שריר תפוס בעכוז.יעל12/10/2016
שלום רב,
אני בת 39 שנה אחרי לידה. בהריון האחרון כמו בקודם סבלתי מסימפיזיוליזיס. מאז הלידה מצב הכאבים באזור הפיוביס השתפר, אולם לאחרונה חזרתי לחוש אי נוחות בגב תחתון כפי שחשתי בסוף ההריון, בעיקר בבוקר... מרגיש כאילו הגב נוקשה (אח״כ משתחרר)בנוסף, אני מרגישה כאילו שרירי העכוז העליונים שלי תפוסים.... אני מתכננת עוד הרון ולא רוצה לעשות צילום (בגלל הקרינה) ישנו טיפול או בדיקה שאוכל לעשות כדי לשפר את מצבי? אני לא ישנה טוב בלילה בגלל אי הנוחות בגב. לתשובתכם אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום16/10/2016יש להתייעץ עם פיזיותרפיסט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתון תפוס ללא שיפורחן רענן10/10/2016
שלום, חן, בת 30 בריאה בדכ
לפני כשבועיים נתפס לי הגב התחתון פתאומי הכאבים עזים הייתי במיון נתנו לי משככי כאב שלא עזרו רקוסט פלוס, וזריקת וולטרן. גם הזריקה השפיעה רק אחרי כמה שעות לשעתיים קלות. אני עדיין תפוסה בבית קשה לשבת קשה לקום קשה לצחצח שיניים. הרופא שלי אומר שאני צעירה מידי לבדיקת MRI או לפריצת דיסק. מה עושים? ברור לי שאין פתרון מיידי אבל לפחות אבחון מקצועי?! אובדת עצות תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ליאור מרום16/10/2016רק mri בגילך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימול חריף ברגליים עד הפרעה בהליכה ובטח פוגם באיכות החייםסמי05/10/2016
שלום
אני בן 65, רב שנותיי סבלתי מכאבי גב נוראיים. לפני כשנה עברתי תאונת צלילה כתוצאה מזה שהיתי 3 פעמים בתא לחץ, הפעם הראשונה 8 שעות. כשנכנסתי לא יכולתי ללכת ובתם שלושת הימים\הטיפולים בתא לחץ התלחתי ללכת עם איבוד שיווי משקל פה ושם. מאז ועד היום יש לי נימול שלא מפסיק ברגליים, מאוד קשה לשבת כמו כן תחילת התנועה קשה במיוחד וזה מחמיר.(מרגיש קרח, ופתאום חם צורב וכו'..כמו גרב שתקועה באצבעות הרגליים)
עשיתי MRI והתגלו בלטים רבים: C6 נגע עם לחץ על התעלה והחוט, גב עליון מוקד מעוגל עם גבולות חדים,אות נמוך ב T1,אות גבוה ב STIR בקוטר מירבי של 1.3 ס"מ האם נוירופיברומה קטנה?
בגוף חוליה D2 מוקד מעוגל בעל אות איזואינטנסי ב T1 אות גבוה ב T2 ולא עובר דיכוי שומן.מוגבל היטב ולא לתעלה אולי המנגיונה.
D8-9 בלט דיסק
D9-10 בלט דיסק
D10-11 בקע דיסק קטן ללא לחץ על החוט
L5-S1 בלט דיסק גורם להיצרות
L4-5 בלט דיסק
L3-4 בלט דיסק
L1-2 בלט דיסק אחורי לוחץ קלות
הרופא אמר שאין שום בעיה אורתופדית... אולי נוירולוגית, ביצעתי בדיקות נוירולוגיות והכל תקין
לי זה נראה מוזר. האם לדעתך מצב עמוד השדרה שלי הוא זה שגורם להחלשות גפי התחתונות ותחושת הנימול שגוברת? האם יש לזה טיפול? איכות חיי נפגעת מאוד. אני אוהב סופרט ועדיין מקפיד לרכוב על אופניים ולהיות פעיל אך ההליכה הרגילה בחיי היום יום והישיבה ממש קשים לי
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נימול חריף ברגליים עד הפרעה בהליכה ובטח פוגם באיכות החיים - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/10/2016שלום.
שאלתך מורכבת מידי למענה בפורום ללא בדיקתך ובדיקת ההדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמינות ממצאי CT מול MRI - אבחון פריצות דיסקדניאל04/10/2016
שלום רב,
אמי סובלת מכאבי גב חזקים מזה מספר שנים שהגיעו לשיאם בשתי אפיזודות - בשנת 2012 ובשנת 2016 בקיץ.
ב-2012 לאחר "התקף" חזק וממושך של כאבים היא עברה CT גב תחתון שהראה כי היא סובלת ממספר בלטי דיסק בגב התחתון.
ביולי 2016 לאחר "התקף" חזק וממושך נוסף היא עברה CT גב תחתון נוסף באסותא והוא הראה שבכל הדיסקים של עמוד השדרה התחתון קיימים בלטי דיסקים החל מ-L1 ועד L-5 כולל בדרגות חומרה שונות, הממצאים החדשים שנוספו מה-CT הקודם הם בעצם עוד 2 בלטי דיסק, כשבקודם נראו 3 בלבד וכעת יש 5. בנוסף נראתה החמרה במספר בלטי דיסק שהעיקרי שבהם הוא בין L4-L5. לאחר ביקור אצל מנתח גב הומלץ לשקול ניתוח וניתנה לה הפנייה לבצע MRI.
באוגוסט 2016 בוצע MRI גב תחתון באותו המכון באסותא שבו בוצע ה-CT. וה-MRI פוענח בקורולציה לאותו ה-CT.
ב-MRI הודגמו 2 בקעי דיסק בעמוד השדרה התחתון, אולם בגבהים שבהם אובחנו הבלטים/בקעים "החמורים" ב-CT
לא נמצאו ממצאים אלה ב-MRI כלל.
השאלה היא איך יכול להיות שבשתי בדיקות CT רואים בלטי/בקעי דיסקים וכשעושים בדיקת MRI הם כלל לא קיימים???
מהיכן יכול לנבוע הפער הזה?
מצ"ב סיכומי בדיקת CT עדכנית ובדיקת MRI
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמינות ממצאי CT מול MRI - אבחון פריצות דיסק - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/10/2016הפורום אינו נותן מענה לשאלות מורכבות כאלו ללא בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יכול לעזור לך
מיכאל05/10/2016היי דניאל,
תרשום את האימייל שלך, אני גם נמצא במצב כמו שלך והצלחתי למצוא לזה פתרון.
אשמח לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי כאבים מותניים,גב תחתון ונימולים.נינה01/10/2016
שלום וברכה.
בת 39.
לפני כשלושה חודשים החלו כאבים מותניים נודדים .כאבים אלו יכולים להופיע מס ימים ולחלוף לשבועות ואז להופיע שוב.לרוב עם כאב בגב התחתון.
לאחר מס שבועות החלה הרדמות בידיים וחולשה בירכיים. גם אלה לא תמיד מופיעים וישנם ימים שאינם נמצאים.
בבדיקות גניקולוגיות )אולטרסאונד,קולפוסקופיה,פאפ(יצא תקין.
נוירולוגית שלחה לmriמוח ועמוד שידרה צווארי.בדיקת המוח תקינה לחלוטין. בדיקת עמוד השידרה הראתה" בקע דיסק אחורי שמאלי גדול עם רושם לזיז ברצסוס ספינאלי שמאלי עם היצרות תעלת השידרה עם לחץ על חוט השידרה והיצרות הפורמינה הנויראלית השמאלית.ללא אות מיאלופתי בחוט השידרה.
ללא היפראינטנסי ב t2היכול להתאים ל דמיאלינציה."
בדיקתemg גפייים תחתונות תקינה.
שאלותי... האם ממצאים אלו יכולים להסביר חולשה בירכיים וכאבים נודדים במותניים?
האם יש כאן על מנת להרגיע אותי שאין מדובר בגידול על עמוד השידרה?.
לאיזה כיווון עלי לבדוק עכשיו?
אציין שאני בסטרס מאוד גדול ויש סיכוי שחלק מכל אלה נגרם גם מזה. כי הכאבים והתופעות לעיתים חולפןת.
וכן שכל בדיקות הדם שלי תקינות.כוללcrpוכו.
תוגה מראש על האפשרות להיחיעץ.
נינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי כאבים מותניים,גב תחתון ונימולים. - תגובה
ד``ר ליאור מרום05/10/2016למנתח עמוד שדרה ליעוץ פורמלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)




