בקע טבורי ודיאסטזי רקטי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בקע טבורי ודיאסטזי רקטי
    שקד
    21/02/2012

    שלום,

    אני 4 חודשים לאחר לידה ראשונה.
    לאחר שהרגשתי בעמידה בליטה קטנה מעל הטבור פניתי לכירורג.
    בבדיקת הבטן דיאסטזיס רקטי מעל ומתחת לטבור ובטבור עצמו נמוש דפקט קטן שבזמן מאמץ ועמידה מתבלט בקע קטנטן דרכו. במצב הנוכחי לא הומלץ ניתוח הבקע.
    נאמר לי שאני יכולה לעשות ספורט ללא הגבלה.
    אך לאחר קריאה שלי בנושא הבנתי שלא כדאי לדוג' לבצע תרגילי בטן העובדים על השריר הישר בטני, אלא לבצע תרגילים שעובדים על האכסוניים ועל הרחב בטני.
    1. מה המלצתכם?
    2. האם לאחר לידות נוספות המצב יחמיר?
    3. האם יש מה לעשות כדי למנוע החמרה?
    4. מה עמדתכם לגבי ניתוח?
    5. האם דיאסטזיס רקטי ובקע הם 2 דברים שונים?

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקע טבורי ודיאסטזי רקטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקע טבורי ודיאסטזי רקטי - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    21/02/2012

    לשקד,
    דיאסטזיס רקטי אינו בקע. בקע הינו פגם בדופן הבטן-חור במעטפת השריר. בדיאסטזיס רקטי מעטפת השריר נמתחת ונגרמת התבלטות כלפי חוץ אך המעטפת עצמה שלמה. דיאסטזיס רקטי יכול להחמיר עקב הריונות. בקע טבורי קטנטן שאינו סימפטומטי-אין חובה לתקן. לא ניתן למנוע החמרה של דיאסטזיס רקטי . במקרים קיצונים יש אפשרות לתיקון ניתוחי.
    בברכה
    ד"ר אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו