ניתוח הרניה לחולה אונקולוגי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח הרניה לחולה אונקולוגי
    אני
    12/07/2012

    ד"ר שלום,
    אבי הוא חולה אונקולוגי, כרגע בקו שלישי מטופל בתרופה ביולוגית. אובחנה אצלו הרניה דו"צ, במפשעה, ובאולטרסאונד נמצאו גם הגדלות דו"צ של בלוטות הלימפה. הביופסיה בלימפה לא הצליחה (הודגמו רק דם ושומן). מאחר והוא סובל מכאב המליץ הכירורג על ניתוח לתיקון הבקע החמור מבין השניים (הכלוא). בהתחשב במצבו הניתוח יערך בהרדמה מקומית.
    משיטוטים באינטרנט הבנתי כי ישנה אפשרות לניתוח שהוא מראש בהרדמה מקומית, ומבוצע דו"צ, ורשת מוחדרת לקיבוע המעי. מדוע אם כך הומלץ על "פשרה" של הרדמה מקומית ולא מראש בטכניקה הנ"ל?
    בנוסף, האם לא הגיוני למצוא בלוטות לימפה מוגדלות? בכל זאת, זהו מצב של סטרס עבור הגוף.. במיוחד כשזה דו צדדי..? בעצם שאלתי היא האם הביופסיה היא "כסת"ח" בגלל מצבו או שיש מקום לחשש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח הרניה לחולה אונקולוגי - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    12/07/2012

    ל=-אני שלום,
    לא פרטת מאיזה מחלה גידולית אביך סובל. בעיקרון, אם מצב החולה מאפשר זאת והבקע גורם לסבל אין מניעה לבצע ניתוח לתיקון הבקע כדי לשפר את איכות החיים של החולה. ההחלטה על סוג הניתוח וסוג ההרדמה מתקבלת לאחר בדיקת כל הנתונים והתייעצות בין הרופאים המטפלים (כירורג, מרדים, אונקולוג, קרדיולוג וכו').
    אם הניתוח מבוצע בשיטה "פתוחה" (בהרדמה מקומית מדובר רק על שיטה כזו) ניתן במהלך הניתוח לקחת בלוטת לימפה לבדיקה (מכיוון שנמצאים כבר באיזור המנותח ואין בכך כל תוספת משמעותית לניתוח תיקון הבקע).
    אם מדובר בבקע כלוא הרי שההורייה לניתוח היא חד משמעית. מקווה שעזרתי בתשובתי זו.
    ד"ר אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לחולה אונקולוגי

    אני
    13/07/2012

    אבי סובל מסרטן ריאות גרורתי. מהתייעצות שנייה היום עם כירורג, הוא הבהיר כי לדעתו (טרם התייעצות עם האונקולוג), מבחינת סיכוי סיכון -הניתוח אינו מוצדק וכי הוא מתנגד לו. הוא אבחן כי אף אחת מההרניות אינה כלואה.
    הוא המליץ על חגורה. מהן ההשלכות של הרניה דו"צ שלא מטופלת, מעבר לפגיעה באיכות החיים?
    ומה דעתך בעניין? היית שוקל ניתוח כזה או פוסל על הסף?
    ההרגשה כי בגלל שמדובר בחולה סרטן סופני מתנערים מאיתנו לא מרפה... הרי הוא סובל מכאבים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לחולה אונקולוגי - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    13/07/2012

    ניתן לבצע ניתוח לתיקון הבקע/ים בהרדמה איזורית או מקומית. הסיכון הניתוחי אינו גבוה. לא מנתחים בקע רק אם הוא כלוא-כאב והגבלה משמעותית באיכות החיים הם סיבות מספיק טובות להחלטה על ניתוח, גם בחולה אונקולוגי עם מחלה גרורתית. כמובן שצריך לראות מה מצב החולה (מצבו הגופני הכללי, מצב תזונתי, האם מתפקד או מרותק למיטה ועוד). הבקע אינו מסוכן כל עוד אין מצב של כליאה, מצב בו יש צורך בניתוח דחוף. אם מצב החולה מאפשר ניתוח והוא סובל מאד מהבקעים ניתן בהחלט לנתחו כדי לשפר את איכות (יתרת) חייו. אתה תמיד יכול לפנות לחוות דעת נוספת אצל רופא אחר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו