בקע נדיר מאוד, אובטורטור?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בקע נדיר מאוד, אובטורטור?
    אלעד
    17/01/2015

    שלום
    בן כ 45. בסה"כ בריא פרט לאסתמה. רזה מאוד כ 54 ק"ג גובה 1.80.

    מזה כמה שנים אחת לכמה חודשים יש "מאורע" שבו פתאום יוצאת
    בליטה קטנה ורגישה במפשעה בצד שמאל ממש מתחת לעצם הפוביס
    וברום שק האשכים. זה יוצא לכ 20-30 דקות ובזמן הזה
    אין לי אפשרות לדחוף את הבליטה חזרה והיא רגישה מאוד למגע.
    לעתים כשזה יוצא מרגיש קצת כאב בתוך פרק הירך או בירך השמאלי.
    בזמן שזה בולט אין לי בחילה או חום אבל יש תחושה של מצב מלחיץ.
    אציין שזה בד"כ יוצא לקראת צורך בפעילות מעי ונכנס חזרה בד"כ לאחר "יציאה"
    ולפעמים נכנס ככה סתם.
    בבדיקות של כמה כירורגים בשנים האחרונות לא נמצא ממצא במישוש ובשיעול.
    US של האיזור כולל ולסלבה אין ממצא.
    בדיקת CT ו MRI של האגן ( כולל לחיצות ב MRI ) אין ממצא. ההדמיות נעשו על ידי טובי הרדיולוגים.

    כירורג אחד אמר: "תתעלם. חיה את חייך אם אין ממצא. סע טייל בעולם ותהנה".

    כירורג אחר אמר :" אתה מתאר תיאור במיקום מאוד מדויק וזה תמיד קשור לפעילות מעי. אין דברים שסתם יוצאים החוצה באגן לכן זה מתאים לבקע שיוצא ונכנס
    והמיקום מתאים רק לבקע אובטורטור. לדבריו כנראה לא ניתן לראות את הבקע בהדמיה כשהבקע בפנים והיות והפתח קטן ובכלל כל בקע מסוג אחר היו רואים בהדמיה.
    אמר שהיות וזה עלול להיות עם סיכון גבוה מאוד בחירום כדאי לעשות לפרוסקופיה
    ולשים רשת ליתר בטחון להמנע מכליאה בחירום".
    כירורג שלישי היה ניטרלי. אולי זה בקע נדיר אולי לא וההחלטה שלך מה לעשות.

    אני לא שש לעשות ניתוח גם אם הוא "פשוט" כמו לפרוסקופיה ורשת והבנתי שגם בניתוח כזה יש סיכונים של כאב כרוני ועוד.
    מנגד אני חושש שזה ייכלא ובמצב חירום של אובטורטור אני עלול למות
    או להפגע קשות.

    מה עושים במצב כזה??
    עד כמה זה מסוכן??
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקע נדיר מאוד, אובטורטור?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקע נדיר מאוד, אובטורטור? - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    17/01/2015

    בקע בפתח האובטורטור הוא אכן בקע נדיר שקשה מאד לאבחנו. אני מציע שברגע שיש את הופעת הבליטה פנה לבדיקה כדי שרופא כירורג יהיה עד לבעיה. הסיכון הוא, כמו בכל בקע, שיהיה אירוע של כליאה. אז יהיה צורך בניתוח דחוף. אם אתה מודע לבעיה ותפנה למיון בזמן כזה אינך מסכן את חייך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובטורטור

    אלעד
    17/01/2015

    תודה רבה. הרגעת אותי...

    לפיכך. אם בזמן שיוצא לי בליטה במפשעה, אסע לחדר מיון נניח תוך שעה
    ( אני גר במרכז הארץ ) ואני מניח ייקח כמה שעות לאבחן שמדובר
    בבקע אובטורטור ( אגיד להם שהיה חשד לזה )
    האם במצב כזה רוב הסיכוי שניתוח יעבור בשלום ?
    במצב כזה הסיכון לזיהום כללי, כריתה של חלק מהמעי שנכלא או נמוך?
    האם ידעו במיון באמצע הלילה איך לנתח בקע נדיר כמו אובטורטור?

    שוב תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובטורטור - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    18/01/2015

    קודם כל צריך להגיע לאבחנה מדויקת. סיכוי מצויין שהניתוח יעבור בשלום. בכל ניתוח אמור להיות כירורג בכיר ומנוסה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו