בקע במפשעה דו צדדי - כיצד לנהוג עד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בקע במפשעה דו צדדי - כיצד לנהוג עד
    שי
    20/04/2015

    שלום

    אני כבן 40 לאחרונה הרגשתי כאבים , או מעין דקירותבצד ימין באזור המפשעה.
    כרקע אציין כי הנני סובל מטחורים מספר שנים והומלץ לי על ניתוח, בעיית לחצים בפי הטבעת וכל אזור המעיים קצת רגיש.

    ממש במקביל לבעיית הבקע התגלה אצלי גם חיידק הליקובקטר שהושמד לפי בדיקת הצואה.

    עקב הנ"ל לא הייתי בטוח מה בדיוק הולך שם באזור , אך מכיוון שהיו לי מעין דקירות בזמן פעילות ספורטיבית של כדורסל וחד כושר ( בעצימות נמוכה), פניית לכירורג בקופח.

    לתדהמתי בבדיקה ידנית במקום נאמר לי כי יש לי בקע (ענק בצי ימין),בשני הצדדים שיורד לאחרים וזה מצוי כבר שנים.

    יש לי מספר שאלות-

    1. כיצד זה יתכן שהבקעים הללו,ו כבר שנים, עד כה שחקתי כדורסל בתדירות גבוהה ולאחרונה חד"כ ולא הורגש כלום.

    2. הרופא לא התייחס כ"כ , עד להחלטה מה לעשות מה אני יכול לעשות בפעילות ספורטיבית, האם המגבלה היא כאבים או משהו אחר.

    3. האם כן ניתן לה שאיר כגע את המצב עם הסבל וכו שכרוך בכך ולא לנתח.

    אודה על תשובה מירה כי אני מאוד בלחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקע במפשעה דו צדדי - כיצד לנהוג עד - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    21/04/2015

    בקע שאינו גורם להפרעה-אין צורך לתקן בניתוח. כמובן שצריך לשקול אצל אדם צעיר ופעיל כמוך אם לא כדאי לתקן את הבקע/ים כדי שלא תהיה הגבלה בעתיד. אני מסופק אם יש לך בקע ענק-לא תארת בקע הממלא את שק האשכים ומגיע לברך..
    כל עוד אין לך כל הפרעה אינך מוגבל בפעילות. כדאי להמנע מפעולות המעלות את הלחץ התוך בטני כמו הרמת משקולות וכפיפות בטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדר אלון

    שי
    10/05/2015

    תודה על התשובה עד כה
    כנראה לא דייקתי ובצד ימין הבקע מגיע לאשך ימין ומנפח אותו מאוד ויש מראה של שק


    אני עדיין לא יודע מה לעשות פניתי לייעוץ בירושלים ושם נאמר לי כי יש לנתח בשיטה הפתוחה

    רופא אחד אמר לנתח את צד ימין בהתחלה וראופא שני שניתן לנתח את שני הצדדים בפעם אחת

    שאלותי.

    1. האם אכן ניתן לנתח את שני הצדדים בפעם אחת בשיטה הפתוחה ומהי המשמעות.
    2. בצד שמאל הבקע כנראה הרבה יותר קטן וגם כרגע לא מורגש או מפריע האם יש צורך לנתחו?
    3. לגבי פעילות ספורטיבית רופא אחד אמר כי אין כל מגבלה ורופא שני המליץ לא להתאמן בחדר כושר.

    מה נכון לדעתך?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדר אלון - תגובה

    ד``ר רפאל אלון
    11/05/2015

    א. ניתן לנתח את שני הצדדים באותו ניתוח.
    ב. בשיטה הפתוחה (אם מצב הבקע מחייב שיטה כזו) ההחלמה יותר קשה
    ג. ניתן גם לנתח בשני שלבים-קודם את הצד שמפריע יותר
    ד. במצב של בקע סימפטומטי מומלץ להמנע מפעילות המעלה את הלחץ התוך בטני (הרמת משקולות, כפיפות בטן וכד')

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו